اولین قدم برای مهاجرت

برای آشنایی با کارهای اولیه مهاجرت با ما همراه شوید. انسان موجود عجیبی است. همیشه به دنبال پیشرفت، رشد و به دنبال تغییر. هرکس در زندگی هدفی برای پیشرفت دارد. پیشرفت تحصیلی و علمی، پیشرفت مالی و اقتصادی، شاید  اولین ایده‌ای که برای پیشرفت به ذهن افراد می‌رسد. تغییر شرایط و محیط زندگی است. جمله‌ای که این روزها مخصوصا از فارغ التحصیلان دانشگاه زیاد می‌شنویم؛ «می‌خوام از ایران برم».

تعداد افرادی که مهاجرت را برای ادامه‌ی مسیر پیشرفت انتخاب می‌کنند. کم نیست. افرادی که معتقدند مجبورند از سرزمین مادری و خاکی که در آن متولد شده‌اند. دل بکنند تا به اهداف بزرگ‌تر و موفقیت‌های بیش‌تری برسند. مراحل قانونی و اداری برای مهاجرت را که کنار بگذارید، مهم‌ترین مسئله برقرای ارتباط است. چگونه می‌خواهید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید؟

معرفی ۴ کتاب reading آیلتس

زبان برای مهاجرت : شرط اول موفقیت

با هر هدف و نیتی می‌خواهید مهاجرت کنید. به هرحال قرار است آنجا به فعالیتی مشغول شوید، کار کنید. درس بخوانید و فعالیت اجتماعی داشته باشید. انسان بدون ارتباطات اجتماعی معنا ندارد. اگر قرار بود فقط در خانه بنشینید. با هیچ‌کس در ارتباط نباشید و هیچ فعالیتی نکنید، قطعا خانه‌ی خودتان در ایران بهترین مکان برای این‌کار است. حالا که هزینه و سختی مهاجرت را پذیرفته‌اید حتما برنامه‌ی ویژه‌ای برای زندگی‌تان دارید.

مزایای یادگیری زبان در خارج از کشور

بدون زبان مشترک حرف زدن و ارتباط داشتن غیر ممکن است، مثل فرد بی‌زبانی که برای برقرای نیازها و خواسته‌هایش باید هزاران شکل و علامت نشان بدهد تا بتواند یک جمله‌ی کامل را بگوید. البته اگر طرف مقابل منظورش را درست متوجه شود. آیا می‌شود با زبان اشاره تجارت و بیزینس کرد؟ می‌توان در کلاس‌های ارشد و دکترای دانشگاه شرکت کرد؟ می‌توان یک غذای سالم تهیه کرد؟

 زبان برای مهاجرت یکی از شرط‌های اساسی است که دولت‌های کشورهای مهاجرپذیر به خوبی این موضوع را می‌دانند و اصلا دوست ندارند فردی که حتی زحمت یادگیری زبان را به خود نداده‌ است در کشورشان بپذیرند. به همین دلیل سعی می‌کنند با روش‌های مختلف، میزان تسلط افراد بر زبان را بسنجند و در صورت تایید، مجوز اقامت را برای او صادر کنند.  

مدرک زبان برای مهاجرت

طراحی و برگزاری یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی نیروی متخصص و استاد مجرب می‌خواهد. کشورهای مهاجرپذیر تعداد زیادی متقاضی مهاجرت در هفته دارند که باید مدارک و توانایی‌های آنان را تایید کنند. از طرفی بعضی کشورها ممکن است آزمون آسان‌تری برگزار کنند و به دلیل راحت بودن آزمون زبان تعداد زیادی از مهاجران این کشورها را انتخاب کنند.

برای این‌که عدالت و برابری در تعیین سطح زبان برقرار شود، بسیاری از کشورها مدارک بین المللی زبان مثل تافل و آیلتس را معیار خود قرار داده‌اند. به این ترتیب افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند باید برای دریافت مدرک زبان برای مهاجرت در کشور خودشان در آزمون شرکت کنند و نمره‌ی آن را به سفارت کشور مقصد ارائه دهند.

اگر قرار است در کلاس‌های دانشگاهی شرکت کنید و مطالب علمی را فراگیرید باید حرف استاد را درست متوجه شوید. اگر قرار است یک پزشک در کشور مقصد شوید باید بتوانید با بیماران ارتباط صحیح داشته باشید. حتی اگر قرار است یک فروشنده‌ی ساده هم باشید، باید حرف مشتری را درست متوجه شوید.

پس فارغ از درخواست سفارت و اجبار کشور مقصد و برای پیشرفت بیش‌تر خودتان خوب تلاش کنید و نمره‌ی خوبی در آزمون‌ها کسب کنید.

منابع آیلتس

نمره آیلتس برای مهاجرت مهم است؟

آیلتس در کنار تافل یکی ازمعتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که در تمام کشورهای دنیا اعتبار دارد. نمره‌ی این آزمون از1 تا 9 محاسبه می‌شود و چهار مهارت اصلی زبان یعنی listening، writing، speaking و reading را پوشش می‌دهد. اگر برای ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، حتما حدنصاب نمره‌ی موردنظر دانشگاهتان را بررسی کنید. مثلا در کشور انگلستان برای ادامه‎‌ی تحصیل در مقطع ارشد نمره‌ی بین 6 تا 6.5 مورد قبول است، در حالی که درکشور آمریکا دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد نمره‌ی 7.5 را می‌پذیرند.

راهنمای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در سه سطح برگزار می‌شود:

  • سطح آکادمیک: برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند.
  • سطح جنرال: برای کسانی که مهاجرت عادی یا قصد ادامه‌ی تحصیل در سطح پایین‌تر از کارشناسی را دارند.
  • سطح لایف اسکیلز: برای کسانی که از ویزای family member استفاده می‌کنند، مفید است.

 

با توجه به اینکه قصد مهاجرت ساده یا مهاجرت تحصیلی و کاری دارید، باید در آزمون مربوطه شرکت کنید و سطح قابل قبولی از نمره آیلتس برای مهاجرت را به دست بیاورید.

بعضی کشورها مدرک زبان را به عنوان شرط اصلی در نظر نمی‌گیرند، اما با شما شرط می‌کنند که در کلاس‌های آموزش زبان در همان کشور شرکت کنید و در مدت مشخص مثلا 1 سال به زبان انگلیسی مسلط شوید. در غیر این‌ صورت اقامت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

این روش به خصوص برای کسانی که امکان پرداخت هزینه‎‌های زیاد را ندارند، توصیه نمی‌شود. هزینه‌ی هر ترم زبان در انگلستان 5000 دلار است و شما حداقل باید 6 ترم در کلاس‌ها شرکت کنید. در صورتی که با یک دهم این مبلغ می‌توان در ایران آیلتس گرفت و به تسلط مناسب به زبان رسید.

 علاوه بر این، ورود به یک کشور جدید دشواری‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد و بهتر است فرصت یک ساله‌ی خود را برای یادگیری زبان هدر ندهید. تعداد ایرانی‌هایی که به خاطر عدم تسلط به زبان در بعضی کشورها مجبورند از جامعه دور باشند و شغل‌های سطح پایین را انجام بدهند، کم نیست. پس، از ابتدا برای مهاجرت موفق برنامه‌ریزی کنید و تمام کارهای لازم را انجام بدهید.

خرید کتاب آیلتس

زبان انگلیسی را قورت بده

پس از مدت‌ها تلاش و آماده کردن مقدمات مهاجرت، احتمالاً به دنبال منابع و کلاس‌های معتبر زبان هستید. خوشبختانه منابع آزمون‌های انگلیسی بسیار گسترده و متنوع هستند، به همین دلیل مطالعه و یادگیری زبان هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد و همیشه می‌توان به سطح بالاتری تسلط پیدا کرد. ‌البته همین تنوع، کار را برای مطالعه‌ی آزمون‌های خاص مثل آیلتس سخت‌تر می‌کند و ممکن است داوطلبان را سردرگم کند.

 سایت‌های تخصصی زبان مثل سفیرمال که در زمینه‌ی فروش و توزیع کتاب‌های زبان اصلی سابقه‌ی طولانی دارند، به خوبی می‎توانند با توجه به سطح تسلط شما به زبان، کتاب‌ و فیلم‌های موردنیازتان را پیشنهاد بدهند. کتاب‌های آموزش زبان از سطوح ابتدایی تا پیشرفته، به صورت دسته‌بندی شده در این مرکز خرید بزرگ و آنلاین، در دسترس هستند.

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد مهاجرت دارند، زبان انگلیسی برای فرزندشان است. سفیر مال به کتاب‌های زبان محدود نمی‌شود و بازی‌های فکری و خلاقانه برای یادگیری زبان کودکان هم درنظر گرفته‌است.

مهاجرت با تمام سختی‌ها یکی از راه‌های پیشرفت است. اگر در تصمیمتان مصمم هستید اولین قدم را قاطعانه بردارید و یک لحظه را هم برای یادگیری زبان از دست ندهید.

 

مطالب مرتبط:
اولین قدم برای مهاجرت
بهترین سن یادگیری زبان
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

یک دیدگاه برای “اولین قدم برای مهاجرت را محکم بردار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه