مزایای یادگیری زبان در خارج از کشور

در دنیای امروز و با توجه به نیاز روز افزون به برقراری ارتباط از طریق زبان‌های خارجی، یادگیری یک زبان جدید در خارج از کشور برای هر فرد می‌تواند جزو جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین کارهای ممکن باشد.

علاوه بر اینکه اینکار برای هوش و ذهن شما مفید است، برای افزایش اعتماد به نفس و همچنین پیدا کردن شغل و حرفه‌ی شما بسیار کارآمد است. ذکر این نکته لازم است که تسلط بر یک زبان دیگر، کارساده‌ای نیست. هرچه بیشتر روی یک زبان جدید سرمایه گذاری کنید و زمان بیشتری در معرض آن زبان قرار بگیرید، احتمال اینکه به هدفتان برسید بسیار بیشتر خواهد بود.

در این مقاله، مزیت‌های یادگیری زبان در هنگام تحصیل طولانی مدت در خارج از کشور و تاثیر آن بر توانایی شما در یادگیری را با هم مرور خواهیم کرد.

مزایا و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در خارج از ایران

یادگیری زبان انگلیسی در خارج کشور، یکی از تجارب جذاب و تحول‌آفرینی است که برای افرادی که به تسلط بر این زبان جهت تحصیل، کار یا تجربه‌های فرهنگی علاقه دارند، بازدهی فراوان دارد. آشنایی با زبان انگلیسی از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا به عنوان زبان بین‌المللی و زبان ارتباطی در سطح جهان شناخته می‌شود. یادگیری این زبان در محیطی که به طور روزانه با آن در تعامل هستید، امکانات بیشتری را برای بهبود مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن ارائه می‌دهد.

همچنین، زندگی در کشوری که زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی یا تاثیرگذار شناخته می‌شود، فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و جامعه آن کشور فراهم می‌کند. در این محیط، افراد می‌توانند ارتباطات جدید برقرار کرده، شبکه‌سازی کنند و با چالش‌ها و تجربیات جدید روبه‌رو شوند. از طرفی، آموختن زبان انگلیسی در خارج از کشور می‌تواند در افزایش فرصت‌های تحصیلی و شغلی به دنبال داشته باشد و به افراد اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های مختلف زندگی ببخشد.

در این مسیر، شناخت دقیق از مزایا و معایب این تجربه و برنامه‌ریزی مناسب باعث می‌شود تا یادگیری زبان انگلیسی در خارج کشور به بهره‌وری بیشتری برسد و به یک پله مهم در راستای دستیابی به اهداف فردی و حرفه‌ای تبدیل شود.

مهاجرت تحصیلی

1.شما به زبان خارجی، تسلط کامل دست پیدا خواهید کرد.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کسانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، برقراری ارتباط و نیاز مبرم آن‌ها به تسلط بر روی زبان آن کشور، مثل زبان انگلیسی است. بر هیچ کس پوشیده نیست که هرچه مدت زمان تحصیل شما در خارج از کشور طولانی تر شود، بدلیل اینکه مدت زمان بیشتر در معرض زبان مردم بومی قرار می‌گیرید و چاره ای به جز برقراری ارتباط با آنها ندارید، به تسلط بیشتری خواهید رسید.

اگر هیچ سر رشته ای از زبان کشور مقصد ندارید، راهکار پیشنهادی ترکیبی از کلاس و مکالمات واقعی روزمره است که به صورت مستمر در طی چند ماه انجام می‌شود. نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد، شما متوجه یک پیشرفت قابل توجه در مهارت‌های زبانی و به علاوه اعتماد به نفستان خواهید شد.

2.اعتماد به نفس شما از این رو به آن رو خواهد شد.

جالب است بدانید که در مسیر یادگیری زبان در خارج از کشور، تنها مهارت‌های ارتباطی شما تقویت نخواهند شد، بلکه یکی از بزرگترین مزیت های زندگی در یک کشور دیگر، افزایش اعتماد به نفس شما است. یادگیری یک فرهنگ متفاوت، پیدا کردن دوست و مدیریت مخارج، همگی مهارت هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا تبدیل به فردی خود ساخته، مستقل و با اعتماد به نفس شوید.

3.زبان ویژه ی محلی‌ها Native Speakers را یاد خواهید گرفت.

تفاوت زیادی بین یادگیری تئوری یک زبان و زندگی با آن زبان وجود دارد. زمانیکه شما زمان زیادی را در یک کشور دیگر می‌گذرانید، خصوصیات، اصطلاحات محلی و لهجه‌ی صحیح را فرا خواهید گرفت. همراه با تمامی این مزیت‌ها، شما قادر خواهید بود تا همانند یک فرد بومی صحبت کرده، فحوای کلام را دریافت کنید و با زبان بدن و حرکات آن‌ها آشنا شوید. هرچه با زبان آن‌ها آشنا تر شوید، ارتباط عمیق تر و بهتری با کشور مقصد که البته خانه ی جدید شما نیز هست، برقرار خواهید کرد.

چگونه با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟

4.سبک زندگی جدیدی را تجربه خواهید کرد.

تحصیل در خارج از کشور برای یک یا دو هفته، تنها یک دید اجمالی از فرهنگ آن کشور به شما می‌دهد، اما سپری کردن مدت زمان طولانی برای تحصیل در یک کشور دیگر این اجازه را به شما می‌دهد تا با سبک زندگی آن کشور به طور کامل آشنا شده و با آن ارتباط برقرار کنید. بخش جذاب این است که شما یاد خواهید گرفت تا جهان اطراف خود را از جنبه های مختلف ببینید حتی اگر مدت زمان تحصیل شما فقط چند هفته باشد.

دانش آموزانی که دوره ی تحصیل آن‌ها طولانی مدت است، فرصت کافی برای پیدا کردن یک کافی شاپ خوب، یک رستوران عالی برای سفارش یک پیتزا در زمان تماشای یک فیلم جذاب با نتفلیکس، یا حتی یک مکان با کلاس برای صرف یک میان وعده با دوستان و همکلاسی‌هایشان پیدا می‌کنند و در تمام این موقعیت ها و شرایط می‌توانند زبان جدید را تمرین کنند.

5.یک فرصت عالی برای گشت و گذارو تمرین زبان!

آیا اهل تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هستید؟ یادگیری زبان جدید از طریق تحصیل در یک کشور دیگر، فرصتی عالی برای کامل کردن لیست مکان‌های مورد علاقه‌تان برای بازدید است. به علاوه از این فرصت برای تفریح و فعالیت‌های مورد علاقه خود نیز غافل نشوید.

به علاوه، آخرهفته‌ها را به تفریح و گردش بپردازید و از زندگی در یک کشور دیگر نهایت لذت را ببرید. تعطیلات بین دو ترم فرصت خوبی برای دانش آموزان است تا با شهر محل سکونت خود آشنا شده و در آن ماجراجویی کنند.

برای استفاده‌ی کامل از این فرصت شگفت انگیز، دوستان و خانواده‌ی خود را به آنجا دعوت کنید. همانند یک تور لیدر آن‌ها را به اطراف شهر برده و لذت اقامت و درکنار یکدیگر بودن در این شهر را برای آن ها دوچندان کنید. با اینکار هم تفریح کنید و هم مهارت های خود در یادگیری زبان جدید را به رخ دیگران بکشید.

6.شغل خود را با انرژی آغاز کنید.

اگر می‌خواهید قدم در عرصه‌ی بازار کار بگذارید، از هر فردی که فارغ‌التحصیل شده و به دنبال شغل است در این باره سوال کنید. بازار کار بسیار رقابتی است و هرکسی که به دنبال یک شغل است، در تلاش برای نوشتن یک رزومه‌ی منحصر به فرد برای ایجاد وجه تمایز بین خودش و بقیه ی متقاضیان است. مسلط بودن به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد و قراردادن آن در رزومه، راهی خوب برای هموار کردن مسیر شما در راه رسیدن به شغل ایده آل تان است.

از جمله فواید دو زبانه بودن در هنگام اقامت شما در کشوری دیگر، فراگیری مجموعه ای از مهارت‌های چند فرهنگی است که به شما کمک می‌کند فردی ایده آل برای استخدام شدن در موقعیت های شغلی در سرتاسر دنیا باشید.

7.آینده ای روشن در انتظار شماست.

یادگیری زبان در خارج از کشور و برنامه‌های تحصیلی بلند مدت، به شما این انعطاف پذیری را می‌دهد تا موقعیت های شغلی بیشتری را برای انتخاب در اختیار داشته باشید. بسیاری از دوره‌های آموزشی این امکان را به شما می‌دهند تا از مهارت‌های زبانی‌تان برای شرکت در آزمون‌ها استفاده کنید. کسب تجارب مهم بین‌المللی، برای اضافه کردن به رزومه، از دیگر مزایای تحصیل طولانی مدت در خارج از کشور است.

8.مدرکی برای تایید سطح زبان واقعی خود به دست آورید.

دانشگاه‌ها و کارفرمایان همواره خواستار مدارکی رسمی برای سطح زبان دانشجویان و متقاضیان کار بوده‌اند. با تحصیل طولانی مدت در خارج از کشور این فرصت را خواهید داشت تا با شرکت در آزمون‌های بین المللی و رسمی زبان، خیالتان را از رسیدن به اهداف شغلی و آکادمیک راحت کنید.

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی چیست؟

9.هوش و ذکاوت خود را افزایش دهید.

این یک حقیقت بدیهی است که یادگیری یک زبان باعث افزایش هوش و حس همدلی می‌شود. قدرت حل مسائل، توانایی انجام همزمان چند کار و قدرت تصمیم گیری، همگی برای شما کارهایی ساده تر خواهند بود زیرا مغز شما در فرآیندهای ادراکی بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند.

10.مهارت های زبان مادری خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان از طریق تحصیل یا کار در خارج از کشور تقویت مهارت برقراری ارتباط و دقت بیشتر در مکالمات، حتی به زبان مادری است. در طول زمان یادگیری یک زبان، به صورت آگاهانه یا حتی ناخود آگاه، شما ساختارهای هر دو زبان را در ذهن خود مرور می کنید و سعی می‌کنید به صحیح ترین شیوه ممکن ارتباط برقرار کنید.

نکته پایانی: از یادگیری زبان جدید نهراسید و همیشه و هر روز برای بهبود مهارت‌هایتان تلاش کنید.

 

مطالب مرتبط:
اولین قدم برای مهاجرت
بهترین سن یادگیری زبان
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه