دوره تیسول چیست؟

برای کسانیکه علاقه‌مند به تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور هستند، اغلب الزاماتی وجود دارد که برای استخدام باید در نظر گرفته شوند. یکی از این مدارک عمده کشورها، داشتن گواهی TESOL است. مدرک یا گواهی دوره تیسول می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را برای اساتید فراهم کند، حقوق شما را افزایش دهد و یا به شما امکان سفر به سراسر جهان را بدهد.

پس اگر مدرس زبان انگلیسی هستید و یا در مسیر رسیدن به آن هستید، با ما همراه باشید تا در مورد دوره TESOL صحبت کنیم.

منابع آزمون TTC

تیسول چیست؟

TESOL: Teaching English to Speakers of Other Languages

TESOL مخفف عبارت تدریس زبان انگلیسی به سخنوران زبانهای دیگر است و اختصارا تسول نامیده می‌شود. این دوره به اساتید زبان کمک می‌کند تا درک بهتری از ارتباط فرهنگ با زبان هر کشوری و تاثیر آن در روش‌‎های تدریس پیدا کنند.

این دوره همچنین به شما یاد می دهد زبان را چگونه آموزش دهید – بسیاری از انگلیسی زبانان به طور غریزی می‌دانند که چگونه از گرامر و واژگان به درستی استفاده کنند اما ممکن است نتوانند توضیح دهند که چرا و چه زمانی یادگیرندگان باید از آن ها استفاده کنند.

اینجاست که نقش و کاربرد این دوره بسیار پررنگ می‌شود. اغلب مدارس و مراکز آموزشی امروزه اساتید دارای مدرک تیسول را استخدام می‌کنند و این روال سیر صعودی دارد.

تفاوت تیسول با سایر مدرک های بین المللی

دنیای آموزش زبان پر از اصطلاحات و عبارات اختصاری مربوط به دوره‌ها و مدارک آموزش زبان انگلیسی است و وقتی شما مدارک مهم آموزش زبان را جستجو کنید عموما با اسامی زیر روبرو می‌شوید که داشتن اطلاعات اصلی درمورد هر کدام از آن‌ها ضروری است.

TESOL: teaching English to speakers of other languages

تیسول: آموزش زبان انگلیسی به گویش وران زبان‌های دیگر

این مدرک برای دانش آموزانی است که در یک کشور انگلیسی زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند، اما می‌توان از آن در خارج از کشور نیز استفاده کرد.

TESL: teaching English as a second language.

تسل : آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم

تسل یک مدرک محبوب در کانادا است و بر آموزش زبان آموزان در یک کشوربومی انگلیسی تمرکز دارد به عنوان مثال زبان آموزانی که در خود کانادا زبان انگلیسی یاد می‌گیرند.

TEFL: teaching English as a foreign language.

تفل : آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

این دوره روی آموزش زبان به زبان آموزانی تاکید دارد که انگلیسی را در یک کشور غیر انگلیسی یاد می‌گیرند . مثلا زبان آموزانی که در ترکیه انگلیسی یاد می‌گیرند.

CELTA: Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages.

سلتا : مدرک آموزش زبان انگلیسی به گویش وران زبان‌های دیگر

مدرک سلتا تحت انحصار کمبریج است و برگزاری دوره های آن فقط در مراکز تربیت مدرس معتبر ممکن است. این مدرک برای تدریس انگلیسی در کشورهای بومی و غیر بومی معتبر است.

آیا برای دریافت مدرک تیسول نیاز به مدرک زبانی دیگری دارید؟

پاسخ این است که خیر . شما برای دریافت مدرک تیسول نیازی به ارائه هیچ مدرک خاصی ندارید و تنها با همین مدرک می‌توانید به دنیای آموزش زبان پا بگذارید. البته که برای دریافت ویزای کاری ممکن است برخی کشورها از شما مدرک لیسانس دانشگاهی هم بخواهند که این امر دیگر به قوانین آن کشور برمی‌گردد.

مزایای داشتن مدرک تیسول چیست؟

داشتن این مدارک مزیت‌های بسیاری دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهارت های ارزشمندی به رزومه شما اضافه می شود.

ارائه یک مدرک معتبر بین‌المللی به کارفرما نشان از میزان حرفه‌ای گری و تخصص شما در حوزه کاریتان است. همچنین از آنجایی‌که تحصیل در این دوره شامل کار با افراد واقعی و تجربه موقعیت‌های زنده است، برای اساتید تازه کار خیلی خوب است که بتوانند با ارائه آن کارفرما را از بابت داشتن تجربه لازم در ابتدای کار نیز مطمئن نمایند.

یک مزیت رقابتی به دست می آورید.

ازآنجائیکه اغلب کارفرمایان تمایل به استخدام افراد دارای مدرک بین‌المللی دارند، برخورداری از این مدرک می‌تواند شانس استخدام شما را در برابر رقبایی که فاقد این مدرک هستند چندین برابر کند. حال اگر شما به دنبال کار در یک مدرسه بین‌المللی یا یک آکادمی خصوصی باشید که این مسئله مهم‌تر هم می‌شود.

واجد شرایط ترفیع و حقوق بالاتر می‌شوید.

در اغلب کشورها، حقوق اساتید زبان بر اساس صلاحیت‌هایشان مشخص می‌شود که داشتن مدرک TESOL می‌تواند شغل پردرامد تری را برای شما فراهم کند که در آینده بتوانید افزایش حقوق بیشتری هم توقع داشته باشید.

دسترسی شما به مشاغل بین المللی باز می‌شود.

اگر مایلید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید و در آنجا زندگی کنید، این مدرک می‌تواند برای شما به منزله یک امتیاز مثبت محسوب شود و کار مهاجرت‌تان را آسان کند.

اعنماد به نفس شما در کار بالا می‌رود.

با داشتن این مدرک شما یاد می‌گیرید چطور گرامرهای پیچیده را تدریس کنید و حتی قادر خواهید بود کلاس را به خوبی مدیریت کنید.

قیمت دوره تیسول چقدر است؟

دوره‌های تیسول از 100 دلار تا 1500 دلار از انواع آنلاین و حضوری ارائه می‌شوند.هزینه دوره بر اساس آنلاین یا حضوری بودن، تعداد ساعات آموزشی ارائه شده و نحوه عملی بودن آن متفاوت خواهد بود.

مدارک tesol در کجا قابل قبول است؟

مدارک تیسول در سراسر جهان قابل قبول است .این گواهی نشان می‌دهد که شما یک دوره آموزشی در زمینه آموزش زبان انگلیسی را گذرانده‌اید و به کارفرمایان بین المللی ثابت می‌کند که مهارت‌ها و دانش لازم برای ارائه درس‌ها در یک محیط یادگیری مثبت و جذاب را دارید.

 

مطالب مرتبط:
روش تدریس مکالمه انگلیسی
کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی
سبک های مختلف یادگیری زبان انگلیسی
برای پیشرفت در زبان انگلیسی چه باید کرد؟
معیارهای انتخاب یک معلم زبان خوب چیست؟
چگونه مترجم شویم؟ چگونه کتاب ترجمه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه