راهنمای یادگیری زبان برای مهاجران

یادگیری زبان جدید برای مهاجران می‌تواند یکی از چالش‌های بزرگ در فرآیند ادغام به جامعه جدید باشد. با این حال، یادگیری زبان، ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط و ایجاد روابط در جامعه جدید است. در اینجا چند راهنمایی جهت یادگیری راحت‌تر زبان برای مهاجران آورده شده است.

زبان مورد نظرتان را در کشور خودتان بیاموزید.

به طور قطع، یادگیری یک زبان جدید در محیطی که به آن زبان صحبت می‌شود، بهتر و سریع‌تر ما را به هدف می‌رساند به همین دلیل بسیاری از افراد منتظر می‌مانند تا بعد از مهاجرت یه یادگیری زبان مورد نظرشان بپردازند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که  لهجه و نوع گویش و سرعت حرف زدن در سایر کشورها بسیار با کلاس‌های آموزشی خصوصی یا عمومی که در کشور خودمان برگزار می‌شوند، متفاوت است.

حالا تصور کنید که شما قصد مهاجرت به یک کشور آلمانی زبان را دارید،  کسی که هیچ‌ دانشی از زبان آلمانی نداشته باشد و یا سطح زبان A1 داشته باشد و بخواهد در کشور مقصد یادگیری زبان آلمانی را شروع کند چقدر کاری سخت در پیش رو دارد و با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد. از طرفی برای تامین مخارج در خارج از ایران همه افراد مجبورند کار کنند و شاید شما به دلیل عدم تسلط به زبان آلمانی ناگزیر باشید شغل مناسبی که توانایی‌های لازم برای آن‌را هم دارید از دست بدهید.

شرکت در کلاس‌ خصوصی آلمانی برای مهاجرت در ایران این مزیت را دارد که بتوانید با آرامش و در زمان مناسب این زبان چالش برانگیز را بیاموزید. یادگیری در یک محیط امن و دوستانه‌ و حضور در کنار استادتان به شما قوت قلب می‌دهد, هم‌چنین باعث می‌شود با اعتماد به نفس بیشتری به کشور مقصد پا بگذارید.

تمرین مداوم در زبان خواندن

 برای یادگیری زبان، تمرین مداوم و روزانه بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند که مشغول یادگیری چه زبانی هستید، همه زبان‌‌ها از جمله آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسه و… برای اینکه ملکه ذهن شما شوند نیاز به ترین و تکرار مداوم دارند. برنامه‌ریزی کنید تا در هر روز برای یادگیری زبان حداقل یک ساعت وقت بگذارید. این تمرینات می‌تواند شامل گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های زبان اصلی، تمرین صحبت کردن و خواندن کتاب‌ها و مقالات زبان اصلی باشد.

شرکت در کلاس‌های زبان

یادگیری زبان یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که مهاجران در سفر به کشورهای جدید با آن روبه‌رو می‌شوند. در این سفر، شرکت در کلاس خصوصی زبان به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش مهارت‌های زبانی و تسلط بر زبان مورد نظر مطرح می‌شود. این کلاس‌ها فرصتی برای تمرین مکالمه، تقویت مهارت‌های شنیداری، ارتباط با افراد مختلف، تقویت مهارت‌های خوانداری و نوشتن، دریافت بازخورد فوری و انگیزه‌بخشی فراهم می‌کنند. این روش با دیگر روش‌های یادگیری زبان ترکیب شده می‌تواند به یادگیری زبان کمک کند.

راهنمایی برای بهره‌گیری بهتر از کلاس‌های زبان شامل تعیین هدف، انتخاب کلاس مناسب، شناخت برنامه تدریسی، تعامل با هم‌زبانان، استفاده از منابع متنوع، تمرین مستمر، خودارزیابی، استفاده از فرصت‌های اجتماعی و فناوری می‌شود. با پیگیری مداوم این نکات، مهاجران می‌توانند به سرعت و با موفقیت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند و در جامعه جدید خود بهتر تعامل کنند.

شرکت در کلاس‌های زبان، یکی از بهترین و قابل توصیه‌ترین روش‌های یادگیری زبان برای مهاجران است. این کلاس‌ها شامل درس‌های گرامر، مکالمه و شنیداری هستند و معلمان کمک می‌کنند تا مهاجران به سرعت زبان جدید را یاد بگیرند. اگر مدت زمان کمی برای یادگیری زبان فرصت دارید به شما توصیه می‌کنیم تا در کلاس‌های خصوصی شرکت کنید و هدفمند زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید.

از فواید کلاس‌های خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • صرفه جویی در زمان
  • جمع بندی و مرور مطالب
  • تمرکز روی مهارت‌های هر شخص با توجه به نقاط قوت و ضعف
  • بهبود سرعت و کیفیت یادگیری
  • راحت‌تر بودن فضای کلاسی
  • برگزاری جلسات در زمان‌های متنوع به صورت حضوری و آنلاین

اگر شما هم برای یادگیری زبان مورد نظرتان، قصد شرکت در کلاس‌های خصوصی را دارید همین امروز با شماره 02174056000 تماس بگیرید تا کارشناسان آموزش موسسه زبان سفیر گفتمان شما را در راه رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی زبان

 شرکت در فعالیت‌های اجتماعی مانند گروه‌های تحقیقاتی، باشگاه‌های کتابخوانی، گردشگری و ورزش، چت روم‌های آنلاین و مواردی از این دست فرصتی برای تمرین زبان در محیط‌های غیررسمی فراهم می‌کند. با شرکت در این فعالیت‌ها شما خواهید توانست تا بخشی از فرهنگ جامعه هدف را نیز بیاموزید.

استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

 این روزها که موبایل و اینترنت و فضاهای مجازی بخش جدایی ناپذیر زندگی‌های ما هستند، می‌توان با کمک اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، به یادگیری سرعت بخشید.  استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، روشی سرگرم‌کننده و در عین حال کاربردی برای تبدیل زمان‌های مرده روز (زمان‌هایی که در ترافیک، مترو و یا تاکسی سپری می‌کنیم) و تبدیل آن به زمان مناسبی برای یادگیری است.

از جمله بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان می‌توان به اپلیکیشن Memrise  جهت یادگیری سریع واژگان، Grammarly  برای تمرین مهارت نوشتن و استفاده صحیح از گرامرها،  اپلیکیشن Duolingo برای یادگیری زبان‌های مختلف به صورت فعالانه، اپلیکیشن Preply برای تمرین مهارت صحبت کردن اشاره کرد.

یادگیری زبان کشور مقصد یکی از مهم ترین گام‌ها در مسیر پر پیچ و خم مهاجرت تحصیلی یا کاری است و تقریبا پیش نیاز تمام اتفاقاتی است که در این مسیر قرار است برای شما رخ دهد. اتفاقاتی نظیر مصاحبه با سفارت، پیدا کردن کار، خرید کردن و …. . بنابراین بهتر است این فرایند مهم را هرچه سریع‌تر آغاز نمایید تا بتوانید با خیالی آسوده مسیر مهاجرتتان را طی نمایید.

 

مطالب مرتبط:
نمره آیلتس برای مهاجرت
سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس
تفاوت نمره ماک و اصلی در آزمون آیلتس
گام‌ های مهم در فرایند اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه