برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره دلخواه، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کرد این است که باید پیش از روز برگزاری آزمون با انواع سوالات آزمون آشنا شوید و تا جایی که می‌توانید خود را در شرایط امتحانی، دقیقا مشابه با آزمون اصلی قراردهید.

بهترین گزینه برای شما شرکت در آزمون‌های ماک یا همان آزمون‌های شبیه سازی شده ایلتس است. با شرکت در آزمون ماک، شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر از آزمون اصلی، مهارت‌هایتان را بسنجید و روی نقاط قوت و ضعفتان بیشتر کار کنید. سوالی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود این است که:

  1. چقدر می‌توان به آزمون ماک و نمره آن اعتماد کرد؟
  2. آزمون ماک چقدر شبیه آزمون اصلی است؟
  3. آیا نمره من در آزمون اصلی شبیه نمره ماک من خواهد بود؟
  4. برای شرکت در ازمون ماک به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  5. شرکت در چند آزمون ماک قبل از آزمون اصلی ضروری است؟

اگر سوالاتی که در بالا مطرح شد، در ذهن شما هم ایجاد شده است حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آزمون ماک، دقیقا شبیه آزمون اصلی است و با بخش لیسنینگ در روز آزمون آغاز شده، سپس ریدینگ و بخش رایتینگ، آخرین بخش آزمون خواهد بود. در آزمون ماک هم همانند آزمون اصلی، مهارت اسپیکینگ در روزی مجزا و با استانداردهای آزمون اصلی برگزار خواهد شد. شرکت در آزمون‌های شبیه سازی شده، توانایی شما در مدیریت زمان را ارتقا می‌بخشد و شما می‌توانید در آزمون اصلی با تسلط بیشتر سوالات مرتبط را پاسخ دهید.

تفاوت آزمون ماک آیلتس و آزمون اصلی

  1. درجه سختی :

از لحاظ درجه سختی سوالات، در بعضی از مراکز برگزار کننده ازمون ماک، سوالات ساده‌تر و یا سخت‌تر از استانداردهای آزمون اصلی انتخاب می‌شوند. این درجه سختی / آسانی سوالات معمولا در قسمت لیسنینگ و ریدینگ آزمون خود را نشان می‌دهد. به همین جهت ممکن است نمره شما در روز آزمون اصلی بین نیم الی 1 نمره با نمره آزمون ماک شما متفاوت باشد.

  1. بانک سوالات :

سوالاتی که در آزمون ماک آیلتس استفاده می‌شود از بانک سوالات استفاده شده در آزمون اصلی است و شما دقیقا شبیه این سوالات را در آزمون اصلی آیلتس نخواهید دید.

معرفی نمونه سوال آیلتس

  1. ممتحنین آزمون ماک :

نکته مهمی که در مورد آزمون ماک باید بدانید این است که هیچ کدام از اگزمینرهای آزمون اصلی اجازه برگزاری و یا تصحیح آزمون‌های ماک را ندارند و تمام ممتحنین آزمون‌های ماک، مدرسین بسیار باسابقه آیلتس هستند که بارها و بارها در آزمون اصلی شرکت نموده‌اند و به طور کامل با استانداردهای نمره دهی آزمون اصلی آشنا هستند و زیر و بم آزمون را بخوبی می‌شناسند.

  1. مکان برگزاری و شرایط آزمون :

بخش اسپیکینگ آزمون ماک همانند آزمون اصلی در روزی مجزا برگزار می‌شود و تمام ممتحنین با استانداردهای آزمون اصلی، مهارت حرف زدن شما را سنجیده و نمره‌ای مناسب سطح‌تان به شما اختصاص می‌دهند. تمام سخت‌گیری‌های حین ورود به مرکز برگزاری و در زمان برگزاری آزمون، توسط مراکز برگزار کننده آزمون ماک رعایت شده تا شما بتوانید بخوبی خود را در شرایط آزمون اصلی قرار دهید.

  1. مدرک تشخیص هویت شرکت کننده :

در روز آزمون اصلی تنها مدرکی که به عنوان مدرک شناسایی از شما پذیرفته می‌شود پاسپورت شماست اما در آزمون‌های شبیه سازی شده، کارت ملی شما هم به عنوان مدرک شناسایی از شما پذیرفته است.

ثبت نام آزمون ماک آیلتس

حالا با وجود این تفاوت‌های بین آزمون آیلتس و آزمون ماک، آیا لازم است در آزمون ماک شرکت کنیم؟

بله، شرکت در آزمون ماک اعتماد به نفس شما برای شرکت در آزمون اصلی را بالا برده و به شما کمک می‌کند تا با شناسایی دقیق نقاط ضعفتان و تسلط کامل به انواع سوالات، به نمره مورد نظرتان برسید.

همچنین آزمون ماک در دو نوع تحلیلی و استاندارد وجود دارد و اگر شما بتوانید در آزمون‌های تحلیلی شرکت نمایید می‌توانید از بازخورد‌های آموزشی ممتحنین آزمون که از معلمین با سابقه آیلتس هستند و تجربه بارها شرکت در آزمون را دارند و به طور کامل با سیستم نمره دهی آزمون آشنا هستند، استفاده نمایید و نمره‌تان را در روز آزمون اصلی بالاتر ببرید.

نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید این است که شما قبل از آزمون اصلی بهتر است حداقل در 3 آزمون شبیه سازی شده در سه سنتر متفات شرکت نمایید تا با نحوه تصحیح و نمره دهی اگزمینرهای مختلف آشنا شده و نمره خود در هر مهارت را بیشتر و بهتر بسنجید. آخرین آزمون ماک شما بهتر است در مرکزی باشد که قرار است در آن، در آزمون اصلی آیلتس شرکت نمایید.

آزمون‌ماک موسسه زبان سفیر گفتمان، با برنامه ریزی سالانه، قیمت مناسب، بانک سوالات متنوع و ممتحین با تجربه و فیدبک‌های کاربردی در نوع تحلیلی آزمون ماک، می‌تواند در مدت زمانی کوتاه شما را برای رسیدن به هدفتان یاری نماید.

 

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
راهنمای آزمون آیلتس
ساختار رایتینگ آیلتس
تقویت لیسنینگ آیلتس
آزمون تعیین سطح زبان چیست؟
سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه