چگونه معلم زبان انگلیسی شویم؟

رویای معلم زبان انگلیسی شدن! شاید اگر از کسی بپرسیم هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟، شنیدن پاسخ‌ها به این سوال برای شما جالب باشد. مهاجرت تحصیلی، علاقه‌ی شخصی و یا ادامه تحصیل از جمله این جواب‌ها است.

اما یک دسته از افراد هم هستند که رویای معلم زبان انگلیسی شدن را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند قدم در عرصه‌ی تدریس بگذارند. این شغل پر از هیجان، چالش و پیشرفت است و اگر با علاقه قلبی به سمت آن بروید، مطمعنا حسی غیرقابل وصف و لذت بخش از انجام آن را تجربه خواهید کرد.

حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان معلم زبان انگلیسی شد؟ اکثر زبان آموزانی که قصد دارند معلم زبان انگلیسی شوند، همواره این سوال را از اساتید خود می‌پرسند که “چقدر طول می‌کشد تا من یک معلم زبان انگلیسی شوم؟” یا اینکه “یک معلم زبان انگلیسی باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

  • مهارت‌های لازم

 برای تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی خوب شما به چند مهارت احتیاج دارید. در وهله اول همانطور که می‌دانید شما نیاز به سطحی بالا از دانش زبان انگلیسی دارید، یعنی سطح C2 یا همان سطح پیشرفته یا Advanced به منظور تسلط بر گرامرها، لغات، اصطلاحات و… در زبان انگلیسی و توانایی به کار بردن آنها در بستر‌های مناسب.

مسلما شما زمانی می‌توانید مطلبی را به فردی دیگر درس بدهید که به آن کاملا مسلط باشید و به خوبی آن‌را درک کرده باشید که این خود نیازمند صرف زمانی طولانی برای مطالعه و تحقیق است. این نکته را به خاطر داشته باشید که تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی یک شبه امری محال و انجام نشدنی است. پس داشتن انگیزه، پشتکار و صبر در راه یادگیری زبان انگلیسی جزو پیش نیازهای تبدیل شدن به یک معلم زبان انگلیسی خوب و مسلط است.

در کنار سطح بالای دانش زبان انگلیسی، شما می‌توانید با شرکت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل و کسب نمره بالا در این آزمون‌ها رزومه قوی‌تری برای خود جمع کنید و با دستی پر برای شرکت در آزمون استخدامی معلم زبان انگلیسی شرکت نمایید.

  • مدارک مورد نیاز

تمام کسانی که مشتاقانه قصد آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان سنین مختلف را دارند باید در دوره های تربیت مدرس یا همان TTC داخلی که توسط موسسات معتبر در صنعت آموزش کشور طراحی می‌شود شرکت نمایند و در صورت قبولی می‌توانند به عنوان مدرس مشغول به کار شوند.

اما اگر رویای شما تدریس بان انگلیسی در سطح بین المللی قطعا باید در دوره‌ی بین‌المللی تربیت مدرس سلتا CELTA، که توسط دانشگاه کمبریج و نماینده‌های رسمی آن در سرتا سر دنیا برگزار می‌گردد شرکت کنید و در صورت طی کردن تمامی مراحل و انجام تکالیف و قبولی در دوره با مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی سلتا پا در عرصه آموزش زبان بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره سلتا و دوره دلتا می توانید به سایت iranceltaonline.com مراجعه نمایید تا بتوانید با دوره‌های بین‌المللی تربیت مدرس بیشتر آشنا شوید.

  • برقراری ارتباط

بعد از گذراندن دوره TTC و یا اخذ مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی به بزرگسالان، ممکن است فکر کنید این همه‌ی آن چیزی است که یک معلم زبان انگلیسی باید داشته باشد که باید بگوییم این به تنهایی کافی نیست. شخصیت، دیدگاه و طرز فکر شما، و همچنین توانایی شما در انتقال مطالب نیز به اندازه سطح زبان انگلیسی شما مهم وقابل توجه است. به علاوه این مهارت‌ها، به توانایی خود در برقراری ارتباط با افراد دیگر با فرهنگ ها و خلقیات مختلف هم توجه کنید.

دوره TTC سفیر

تدریس و انتقال مطالب آن هم به یک زبان دیگر، برای هر سطحی چالش برانگیز است. تصور کنید که می‌خواهید گرامر گذشته ساده را به چند نوجوان درس بدهید. آیا روش تدریس آن برای شما امری دشوار است؟

حتی یاد دادن آن به زبان فارسی نیز چالش برانگیز است چه برسد به زبان انگلیسی. علاوه بر این میزان اهمیت دادن شما به مسائل مختلف و همچنین حل مسائل و چالش‌ها در همان لحظه مواجه با چالش و بخش‌های مختلف درس جزو مهارت‌هایی است که می‌تواند تدریس را برای شما آسان‌تر کند.

می‌توان نتیجه گرفت که این شغل نیازمند فردی است که صبور، با انگیزه، هدفمند و مشتاق باشد. تدریس زبان انگلیسی علاوه بر اینکه یک شغل محسوب می‌شود مزیت‌هایی نیز به همراه دارد که از جمله آن‌ها یادگیری یک فرهنگ دیگر و آشنایی با آداب و رسوم متفاوت است. در کنار این مزیت، درهنگام تدریس شما با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و تعاملات شما تا حد زیادی با مردم انجام می‌شود. در نهایت با تماس و ارتباطی که با مطالب، کتاب‌ها و موضوعات مختلف در بعد جهانی دارید، همواره به روز خواهید بود.

  • راهکارها

اگر تا این بخش از مقاله همچنان خود را در قالب یک معلم زبان انگلیسی تصور می‌کنید پس شروع به برداشتن قدم‌های لازم برای رسیدن به این هدف بزرگ و هیجان انگیز کنید. در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما پایین تر از سطح مورد نیاز است، می‌توانید در کلاس‌های مختلف زبان انگلیسی گروهی و خصوصی شرکت کنید، به صورت خودخوان با استفاده از پک‌های خودآموز مطالعه داشته باشید، یا از ویدیوهای خودآموز استفاده کنید.

با استفاده از فیلم و سریال و پادکست به زبان انگلیسی خود را در معرض انگلیسی صحیح قرار دهید و تا می‌توانید گوش کنید و بخوانید و بنویسید. حال برای سنجیدن خود، یک گرامر یا لغت را انتخاب کنید و آن‌را در شرایط واقعی تدریس کنید. به طور مثال روبروی یک فرد دیگر مثل خواهر یا برادر خود بنشینید و آن را با به هر روشی که می‌دانید درس بدهید و از بازخوردی که می‌گیرید استفاده کرده تا مهارت برقراری ارتباط و تدریس زبان انگلیسی را تقویت کنید.

فراموش نکنید که برای رسیدن به این رویا، نیازمند یک برنامه ریزی منظم هستید تا با استفاده از راهکارهای گفته شده قدم به قدم، به یک معلم زبان انگلیسی شدن نزدیک‌تر شوید.

همان معلمی باشید که در رویاهای‌تان تصور می‌کردید. برای گذراندن دوره بین المللی تربیت مدرس به ایران سلتا آنلاین مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط:
اصطلاحات پرکاربرد در ایمیل تجاری
چگونه با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟
آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی
اصطلاحات انگلیسی کاربردی در مصاحبه شغلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه