چطور با چند بازی ساده زبان انگلیسی‌مان را تقویت کنیم؟

جهت آشنایی با تقویت زبان انگلیسی با بازی با ما همراه شوید. بازی کردن از آن کارهایی است که هیچ‌کسی از انجام هزارباره‌اش خسته نمی‌شود؛ حالا اگر این وسط بتوانیم به این ذوق سرکش بچگی‌مان کمی حال و هوای آموزشی هم بدهیم؛ که دیگر عالی است. از آن‌جایی که عاشقان بازی در دنیا تنها نیستند؛ این روزها سر و کله‌ی انواع بازی برای تقویت زبان انگلیسی در میان هزاران روش آموزش زبان پیدا شده‌است. اوضاع برای بازی‌دوست‌ها انقدر خوب پیش رفته‌است که هر روز با یک لیست از بهترین بازی‌های کامپیوتری برای تقویت زبان غافلگیر می‌شوند و یا چشمشان به نوع جدیدی از بازی‌های آموزشی روشن می‌شود.

اما بهترین بازی‌های انگلیسی برای کلاس زبان چه ویژگی‌هایی دارند؟ و برای تقویت زبان انگلیسی بهتر است به سراغ کدام بازی‌ها برویم؟ برای پیدا کردن جواب با ما به دنیای بازی‌ها سفر کنید.

چرا باید به سراغ بازی برای تقویت زبان انگلیسی برویم؟

1.ذهن‌تان را فریب دهید: همه‌ی ما از انجام کارهای خسته‌کننده فراری هستیم. حتی هری‌پاتر و دوستانش هم از کلاس‌هایی که صرفا تئوری بودند فرار می‌کردند و به کلاس‌های دفاع در برابر جادوی سیاه پناه می‌بردند. طبیعتا ما هم جز چند مورد کوچک با هری و دوستانش تفاوت چندانی نداریم! پس وقتش است که آستین‌ها را بالا بزنیم و کلاس خودمان را بسازیم. با کمک بهترین بازی‌های کامپیوتری برای تقویت زبان هم می‌توانید ساعت‌های یادگیری‌تان را افزایش بدهید و هم یک‌بار برای همیشه به سوال تکراری مادرتان که می‌پرسد: «این همه بازی کردی چه شد؟؟» یک جواب قانع کننده بدهید و بگویید: «زبان انگلیسی یاد گرفتم!»

2:در دنیای انگلیسی شناور بشوید: می‌گویند نیاز مادر اختراع است. البته قرار نیست شما زبان جدیدی اختراع کنید؛ بلکه مجبور هستید یک زبان جدید یاد بگیرید؛ چرا؟ چون پای مرگ و زندگی وسط است. فرض کنید وسط یک بازی ویدیویی بسیار مهم هستید و یک جان هم بیشتر ندارید و حالا مجبور هستید بفهمید سرباز تیم مقابل چه نقشه‌ای در سرش دارد. و از آن‌جا که دوست سربازتان فارسی بلد نیست شما مجبور هستید انگلیسی یاد بگیرید. به این ترتیب در کنار به دست آوردن یکی دو جان جدید، کلی به دایره‌ی لغات و مهارت‌تان در ساخت جمله‌های جدید اضافه کردید.

3.با جمع‌ بازی دوست‌ها متحد می‌شوید: صحبت کردن یا discussion از آن کارهایی است که می‌تواند تسلط شما به زبان انگلیسی را چند برابر کند. اما در طول سفر که نمی‌توانید دائم با دوستان و اطرافیانتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. چون قطعا حوصله‌ی همه سر می‌رود و از سفرهای بعدی محروم می‌شوید.  ایکس‌بکس و سایر ابزارهای بازی هم در اختیارتان نیست پس نمی‌توانید به سراغ لیست بهترین بازی کامپیوتری برای تقویت زبان بروید.

حالا چه کار باید بکنید؟ می‌توانید مثل یک جادوگر حرفه‌ای دست در کیفتان کنید و یک بازی فکری یا کارتی آموزش زبان انگلیسی روی میز بگذارید. مطمئن باشید هم کلی سرگرم می‌شوید هم یک سفر آموزشی-تفریحی را در کنار خانواده گذراندید.  

به دنیای بازی‌های آموزشی زبان خوش آمدید

 1.بازی فکری کارت‌ها و کلمه‌ها: آموزش زبان به کودکان یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ چون بچه‌ها اصولا به یک‌جا نشستن اعتقادی ندارند و معتقدند هر وسیله‌ای برای بازی کردن خلق شده‌است. خب حالا شما به عنوان یک مربی مهربان یا پدر و مادری‌ که دوست دارد به فرزندش زبان انگلیسی یاد بدهد؛ باید چه کار کنید؟ خیلی ساده تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید و از بازی‌دوستی فرزندتان نهایت استفاده را بکنید.

یکی از انواع بازی برای تقویت زبان انگلیسی که خیلی می‌تواند به شما کمک کند بازی فکری کارت‌ها و کلمه‌هاست. این بازی از یک پایه و تخته، تعدادی حروف انگلیسی و البته چند کارت تشکیل شده‌است. حالا شما یک ابزار دارید و می‌توانید خیلی راحت و به شکل خانوادگی با این ابزار ساده کلمه بسازید، سرعت عملتان در به خاطرآوردن واژگان انگلیسی را تقویت کنید و خلاصه یادگیری زبان را به یک تفریح خانوادگی تبدیل کنید.  

2.پانتومیم: پانتومیم از آن بازی‌هایی است که هیچ وقت تکراری نمی‌شود. اما قرار نیست همیشه با زبان شیرین مادری پانتومیم بازی کنیم. می‌توانیم برای جذاب‌تر شدن بازی پای زبان انگلیسی را هم به بازی باز کنیم و سعی کنیم جواب پانتومیم را به انگلیسی بدهیم. برای این‌که بازی جذاب‌تر بشود می‌توانیم از کارت‌هایی که دارای تصویر یک شی هستند استفاده کنیم. مثلا به گروه مقابل عکس یک ماشین را نشان بدهیم و البته ازشان بخواهیم بعد از این‌که فهمیدند جواب پانتومیم، ماشین است عبارت car را روی یک تخته بنویسند. به این ترتیب در کنار بازی کمی هم مهارت writing شما و دوستان‌تان تقویت می‌شود.

چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟

اگر به دنبال کارت تصویری و حروف انگلیسی برای نوشتن می‌گردید؛ خوب است که به سراغ همان بازی کارت‌ها و کلمه‌های بخش قبلی بروید، و یک استفاده‌ی جدید از این بازی ظاهرا ساده بکنید.  

3.شناخت افزار کیوبیک: یادگیری گرامر انگلیسی یکی از  کارهای سختی است که ترجیح می‌دهیم خیلی دیر به سراغش برویم. حالا اگر بگوییم با یک بازی برای تقویت زبان انگلیسی و گرامر قرار است دنیای یادگیری گرامرتان را عوض کنیم؛ چه کار می‌کنید؟ شناخت‌ افزار روبیک وسیله‌ای است که تقریبا مثل مکعب روبیک عمل می‌کند. شما با این وسیله می‌توانید ساختار فعل‌های مختلف مثل مجهول و معلوم، مترادف ساده فعل و … را یاد بگیرید.
بخشی از مکعب به صورت ثابت است. و شما با چرخاندن قسمت متحرک می‌توانید شکل‌های درست فعل را در کنار بخش ثابت قرار بدهید و به ساختار جمله پی ببرید.
 اگر هم فکر می‌کنید نیاز به تصحیح فعل‌هایتان دارید خیلی راحت  به سراغ اپلیکیشن همراه شناخت افزار کیوبیک بروید و سطح دانشتان را محک بزنید.

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

بهترین بازی‌های کامپیوتری برای تقویت زبان که باید امتحانشان کنید

1.lord of the rings: شاهکار تالکین را خوانده‌اید و حالا دوست دارید راهی سرزمین الف‌ها بشوید و در موردور یک نبرد جانانه کنید؟ خب می‌توانید به خیال راحت به سراغ یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری برای تقویت زبان یعنی بازی ارباب حلقه‌ها بروید. در این بازی شما باید تیم خودتان را بسازید.
از آن‌جایی که این بازی، آنلاین است می‌توانید کلی دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و با آنها راجع به یک مفهوم دوست‌داشتنی یعنی نجات حلقه حرف بزنید. با این کار به تدریج و به لطف دوستان، هم لهجه‌ی خوبی پیدا می‌کنید هم خیلی زود با یک گنجینه پر از واژگان انگلیسی جدید به خانه بازمی‌گردید.
چرا که برای فهمیدن دستورات بازی نیاز دارید معنای پشت کلمه‌ها و جمله‌ها را کشف کنید و البته برای بیان منظورتان و ایجاد استراتژی‌های جدید در طول بازی با دوستان مجازی‌تان یک گفتگوی طولانی به زبان انگلیسی کنید.
 

2.resident evil: قرار است در این بازی بدوید؛ جاخالی بدهید و به جنگ شیاطین بروید و از همه مهمتر تلاش کنید نمی‌رید! خب همان‌طور که می‌دانید آدم‌ها در شرایط سخت بهتر یاد می‌گیرند؛ و این بازی هم دقیقا قرار است با ایجاد یک شرایط سخت هیجان‌انگیز زبان انگلیسی یادتان بدهد. این بازی هم معمولا به شکل آنلاین برگزار می‌شود و داشتن حلقه‌ی دوستان مجازی انگلیسی‌زبان یکی از خاصیت‌های خوبش است.  

بازی‌های انگلیسی برای کلاس زبان را به خانه بیاورید

حالا که با انواع بازی برای تقویت زبان انگلیسی آشنا شدیم و فهمیدیم دنیای بازی‌های انگلیسی برای کلاس زبان و حتی خانه چقدر پیچیده و جذاب هستند؛ شاید بد نباشد با تهیه‌ی یکی دو تا از این بازی‌ها با یک تیر دو نشان بزنیم؛ هم زبان انگلیسی‌مان را تقویت کنیم هم سایر عضای خانواده را به یادگری بیشتر تشویق کنیم.

ما در سفیرمال آموزش و یادگیری زبان را فعالیتی جذاب و مفرح می‌دانیم. و دوست داریم با معرفی و در دسترس قرار دادن ابزارها و بازی‌هایی مثل شناخت افزار کیوبیک و بازی فکری کارت‌ها و کلمه‌ها روی دیگر زبا‌ن آموزی را به شما نشان بدهیم. تا بتوانید خیلی راحت یادگیری زبان با چاشنی بازی را هم تجربه کنید و نوع دیگری از یادگیری را امتحان کنید.

 

مطالب مرتبط:
آموزش زبان انگلیسی در 50 روز
روش ‌های تقویت اسپیکینگ
تاثیر تماشای فیلم بر یادگیری زبان انگلیسی
چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟
یادگیری زبان را با خواندن مجلات انگلیسی سرعت ببخشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه