یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

در دوران مدرسه، یادگیری زبان انگلیسی برای هیچ کدام ما دغدغه نبود و همین که چند جمله‌ی ساده یاد بگیریم و نمره‌ی خوبی به‌دست بیاوریم راضی‌مان می‌کرد. ولی هرچه زمان گذشت و به سال‌های کنکور و بعد دوران دانشجویی رسیدیم، اهمیت یادگیری زبان برایمان بیشتر و بیشتر شد. این روزها ولی وضع حسابی فرق می‌کند. خیلی‌ها با هدف مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان هستند و عده‌ای هم می‌خواهند برای پیشرفت در زندگی و کسب‌وکارشان هرطور که شده زبان انگلیسی‌شان را  در سریع‌ترین زمان ممکن تقویت کنند. اگر شما هم دغدغه‌ی یادگیری انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن را دارید و می‌خواهید در مورد روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.  

زبان انگلیسی یک غول بی‌شاخ و دم نیست.

قبل از هر حرف و نکته‌ای بهتر است بدانید یادگیری زبان انگلیسی، خیلی ساده‌تر از زبان‌های دیگر است و به همین دلیل است که می‌گوییم یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن غیر ممکن نیست، نکات گرامری خیلی سخت و غیرقابل فهمی در سطوح اولیه یادگیری زبان ندارد و در بعضی از موارد نیز استاندارد سازی شده است و بحث مذکر و مونث را هم ندارد.

ازطرفی تکنیک‌‌هایی برای یادگیری مهارت‌های زبان وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در کم‌ترین زمان در مسیر پیشرفت قرار بگیرید و روزبه‌روز اصطلاحات و کلمه‌های بیشتری بیاموزید.

بنابراین بهتر است از یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای خودتان یک غول نسازید و بدانید اگر در راه آموزش، سخت‌کوش و البته ثابت قدم باشید؛ خیلی زودتر از آن‌که فکرش را بکنید زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت.

برای یادگیری زبان انگلیسی چه کنیم؟

هرچه در مورد هدف و انگیزه بگوییم باز هم کم گفته‌ایم.

قبل از این‌که به تکنیک‌هایی برای یادگیری مهارت‌های زبان بپردازید یا دوروبرتان را با کتاب و ثبت‌نام در کلاس آموزشی و… پر کنید، بهتر است برای خودتان یک هدف‌گذاری درست و حسابی ترتیب دهید.

برای خودتان مشخص کنید که چرا یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان به هدف شما تبدیل شده است؟
مهاجرت؟
بورس تحصیلی؟
تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی؟
با توجه به پاسختان به سوال قبل
 یک برنامه‌ی واقع‌بینانه بچینید و هدف بزرگ‌تر را هم به هدف‌های کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر تقسیم کنید. برنامه‌تان نباید بیش ازحد بلندپروازانه و دست نیافتنی باشد. متناسب با شرایط کار و زندگی‌تان برنامه بریزید و با قدرت اجرایش کنید و برای هدف‌هایتان بازه‌های زمانی مشخص تعیین کنید.

البته شما در کنار یک هدف‌گذاری واقعی به یک یا چند انگیزه‌ی قوی هم نیاز دارید. پس بهتر است بنشینید، حسابی سنگ‌هایتان را با خودتان وابکنید و ببینید شوق و انگیزه‌ای که می‌خواهید به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان باشید آنقدر قوی است که شما را همواره پرانگیزه نگه دارد؟ درنهایت لیستی از اهداف و انگیزه‌هایتان بنویسید و جایی که همیشه جلوی چشم‌تان باشد، بچسبانید. 

تقویت زبان انگلیسی به صورت خودآموز

حداقل روزی 3 یا 4 ساعت برای یادگیری وقت بگذارید

اگر به‌دنبال یاگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان هستید باید به‌طور متوسط روزی 4 ساعت برای آموزش وقت بگذارید. درواقع یادگیری زبان یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگری برای یادگیری‌اش به اراده‌ی قوی و پشتکار نیاز دارید. فرض کنید تمام فکر و ذکرتان یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای مهاجرت است پس باید تا جایی که می‌توانید برای هدف‌تان ارزش قائل شوید و برایش وقت بگذارید. فراموش نکنید هرچه پشتکار بیشتری به‌خرج بدهید و وقت و انرژی بیشتری بگذارید زودتر به هدف نهایی‌تان می‌رسید.

به مهارت‌های یادگیری زبان به چشم فرزندان‌تان نگاه کنید

حتما می‌دانید برای یادگیری زبان انگلیسی باید روی چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن‌تان کار کنید. ما می‌خواهیم به شما توصیه کنیم هر وقت تصمیم قطعی‌تان را گرفتید و یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را شروع کردید؛ مثل یک مادر هر لحظه و هرجا حواس‌تان به هرچهار مهارت یا همان فرزندان جدیدتان باشد. البته دو تا از این فرزندان یعنی Listening و Speaking احتیاج به توجه و مراقبت بیشتری دارند و اگر می‌خواهید پیشرفت سریع‌تری در مسیر یادگیری در کوتاهترین زمان داشته باشید، باید روی شنیدن و صحبت کردن بیشتر تمرکز کنید. یک راه برای این منظور، مطالعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه هستند.

برای یادگیری زبان انگلیسی چه کنیم؟

به شنیدن عادت کنید

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، Listening یکی از مهم‌ترین مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان انگلیسی است که حتی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های دیگر را نیز بهتر و سریع‌تر یاد بگیرید. بنابراین تا می‌توانید خودتان را در معرض شنیدن کلمه‌، جمله و اصطلاح انگلیسی قرار دهید. بهتر است در این زمینه به چند نکته توجه کنید:

  • از شنیدن اخبار به زبان انگلیسی غافل نشوید. می‌توانید اخبار موضوع‌های مورد علاقه‌تان را به زبان انگلیسی گوش کنید. اگر به ورزش علاقه دارید اخبار مربوط به آن را به زبان انگلیسی بشنوید یا اگر خوره‌ی فیلم و سریال هستید، خبرهایش را به زبان انگلیسی دنبال کنید.
  • زمانی را به شنیدن آهنگ و پادکست به زبان انگلیسی اختصاص دهید.
  • از بین تکنیک‌هایی برای یادگیری مهارت‌های زبان، باید به بلند خواندن کتاب، خبر و… یا تکرار کردن‌شان با صدای بلند هم اشاره کنیم. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا هم گوش‌تان را به کلمه‌ها و عبارت‌های انگلیسی عادت بدهید و هم برای مکاله‌ی زبان آماده شوید.
  • اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای مهاجرت هستید، لطفا از تماشای فیلم و سریال به زبان اصلی، در اوقات بیکاری‌تان غافل نشوید. با این روش هم گوش‌تان را به شنیدن زبان انگلیسی عادت می‌دهید و هم با اصطلاحات و واژه‌های عامیانه‌ی این زبان آشنا می‌شوید.
    با توجه به هدف شما از مهاجرت که می‌تواند برای کار یا ادامه تحصیل باشد، شما میبایست در امتحان تاییدیه زبان انگلیسی مناسب شرکت کنید. برای مهاجرت با هدف ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا، استرالیا و … شما می‌توانید در آزمون آیلتس آکادمیک، دولینگو و یا تافل شرکت کنید.
    قبل از شروع برنامه‌ریزی حتما از دانشگاه مورد نظرتان بپرسید که برای مدرک تاییدیه زبان انگلیسی نمره کدامیک از امتحانات آیلتس آکادمیک، دولینگو یا تافل را می‌پذیرند و چه نمره‌ای برای دریافت پذیرش مورد نیاز است. پس از کسب اطلاعات کافی در مورد امتحان و نمره، برنامه‌ریزی مناسب برای یادگیری زبان در کوتاهترین زمان ممکن را آغاز نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقالات
    منابع آزمون دولینگو“، “منابع آزمون تافل” و “کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS” را مطالعه نمایید.

چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟

یک دوست و همراه واقعی پیدا کنید

حتما بین دوستان یا اعضای خانواده‌تان کسی پیدا می‌شود که بخواهد زبان انگلیسی را یاد بگیرد یا حتی کمی با این زبان آشنایی داشته باشد. اگر چنین کسی را اطراف‌تان دارید مثل پروانه دورش بچرخید و تا می‌توانید زمان‌هایی را برای بهبود ارتباطات انگلیسی خود به مکالمه‌ بگذرانید. حتی می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید و بعد از یک یا دو روز مطالعه، با دوست‌تان در موردش به زبان انگلیسی صحبت کنید.
اگر همچنین کسی را دوروبر خودتان ندارید نگران نباشید. می‌توانید در یکی از انجمن‌ها و گروه‌های آنلاین یادگیری زبان انگلیسی افرادی مثل خودتان که مشتاق یادگیری هستند، پیدا کنید و در مورد موضوع‌های مختلف مکالمه داشته باشید.

یادگیری مکالمه انگلیسی در خانه

معجزه‌ی مرور کردن را دست‌کم نگیرید

گفتیم حداقل روزی چهار ساعت مطالعه کنید ولی حالا می‌خواهیم بگوییم که همین مطالعه کردن هم آدابی دارد و باید زمانی را هم به مرور مطالبی که قبلا خوانده‌اید، اختصاص دهید.

  • یکی از تکنیک‌های یادگیری مهارت‌های زبان، مرور کردن اصولی است. طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید مطالب را 24 ساعت بعد از خواندن حتما مرور کنید، چون در این‌صورت 80 درصد بهتر در ذهن‌تان می‌مانند.
  • بعد از یک هفته دوباره نگاهی کوتاه به همان مطالب بیاندازید و برای 30 روز در مغزتان تمدیدشان کنید.
  • اگر بعد از 40 روز دوباره همان مطالب را مرور کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تا 6 ماه فراموش‌شان نخواهید کرد.

این تکنیک و روش یادگیری سریع زبان انگلیسی به کار کسانی که به‌دنبال گرفتن مدرک تافل، آیلتس و… هستند، خواهد آمد. چون باعث می‌شود بتوانند قواعد، اصطلاحات و هرچیزی را که بخواهند برای روز آزمون به‌خاطر بسپارند.  

زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید

این تکنیک‌ها خیلی به کارتان می‌آیند؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال یادگیری سریع زبان برای مهاجرت هستید:

  • اگر قبل از این، کتاب یا داستان فارسی می‌خواندید، حالا رمان و داستان انگلیسی را جایگزین کنید. از کتاب‌های ساده‌تر شروع کنید و به‌مرور زمان سراغ متن‌های سخت‌تر بروید.
  • خاطرات‌تان را به زبان انگلیسی بنویسید و با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم گرامرتان را قوی کنید و هم اصطلاحات و واژه‌هایی که یاد گرفته‌اید را داخل جملات متفاوت به‌کار ببرید.
  • زبان تلفن همراه‌تان را به زبان انگلیسی تغییر دهید و سعی کنید نام تمام ابزارها و وسایلی را که به‌طور روزمره با آن‌ها سروکار دارید به زبان انگلیسی یاد بگیرید؛ از وسایل آشپزخانه، نام غذاها و ادویه‌جات بگیر تا نام وسایلی که در محل کار با آن‌ها کار می‌کنید و…

اشتباه ترس ندارد

اگر به دنبال روش یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان هستید باید صحبت کردن به این زبان را هرچه زودتر شروع کنید. از اشتباه صحبت کردن می‌ترسید؟ با ترس‌تان کنار بیایید و خودتان را قانع کنید؛ چون اگر قرار باشد ترس دست از سرتان برندارد، هیچ‌وقت نمی‌توانید درست صحبت کردن را یاد بگیرید. هرچه بیشتر بترسید کم‌تر حرف می‌زنید و اشتباه‌های تلفظی، گرامری و… شما برملا نخواهند شد.  

دوره‌های خودآموز یادگیری زبان انگلیسی موسسه سفیر

اگر به دنبال راهی مطمئن برای یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی به صورت خودآموز هستید، استفاده از بسته‌های آموزشی بروز و تعاملی گزینه‌ای ایده‎‌آل برای شما به حساب می‌آید. دوره خودآموز زبان انگلیسی CTM در تمامی سطوح زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته با بهره‌گیری از سیستم آموزشی نوین، اساتید مجرب و حرفه‌ای، طرح درس‌های اصولی و جلسات تعاملی، همان راه روشنی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند. با در دست داشتن پکیج آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز می‌توان به راحتی در منزل به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را به صورت خودآموز تقویت نمایید.

دوره‌های خود آموز زبان انگلیسی CTM شامل بخش‌های زیر است:

  • ویدیو آموزش کتاب Touchstone و Viewpoint توسط اساتید مجرب موسسه زبان سفیر
  • 48 تمرین‌ تعاملی زبان انگلیسی
  • 6 جلسه کلاس خصوصی رایگان زبان انگلیسی
  • پشتیبانی هفتگی
  • جلسات رفع اشکال خصوصی
  • دوره فشرده 180 روزه
  • دریافت مدرک معتبر
  • امکان دسترسی به محتوای آموزشی 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته
  • مشاوره رایگان آموزشی
  • یادگیری براساس استانداردهای آموزشی
  • سیستم پاسخگویی به سوالات و رفع چالش‌های زبان آموزان

برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و ثبت نام در دوره های خودآموز زبان انگلیسی موسسه زبان سفیر به سایت study.safirmall.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02174056000  تماس حاصل فرمایید.

معلم خصوصی یا سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان

اگر امکانش را دارید معلم خصوصی بگیرید یا در کلاس‌های حضوری و مجازی آموزش زبان ثبت‌نام کنید؛ در غیراین‌صورت می‌توانید از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا کتاب‌های کمک آموزشی متنوع و فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌ی یادگیری زبان وجود دارند، کمک بگیرید.  

کلام آخر

بله، درست متوجه شدید؛ یادگیری یک زبان جدید سخت است ولی مثل هر مهارت دیگری اگر با هدف‌گذاری، تلاش و انگیزه‌ی کافی پا در این مسیر بگذارید مطمئنا خیلی زود در مسیر پیشرفت قرار خواهید گرفت.

در این نوشته سعی کردیم از چند روش یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان بگوییم و شما را با تکنیک‌هایی برای یادگیری مهارت‌های زبان آشنا کنیم. کافی است با اراده و انگیزه قدم اول را بردارید و با به‌کار بستن روش‌هایی که گفته شد، خیلی زود به هدف‌تان برسید.  

 

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب های خودآموز آیلتس
روش موثر خواندن متون انگلیسی
چگونه با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

۶ دیدگاه برای “یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان”

  1. سلام لطفا برای امورش کودکان که در کلاسهای حضوری سفیر بودن و الان به خاطر کرونا کلاس حضوری نمیخواین برن پکیچهای ویدیو اساتید را تهیه کند تا با این پکیچ ها از اموزش دور نمونن باسپاس

  2. سلام خسته نباشین. ای کاش شما پک آموزش project را داشتین تا دخترم با فیلم ها جلو بره .
    من با این اوضاع میترسم دخترم بیاد بیرون

  3. سلام وقت بخیر. ممنونم از سفیرمال که با برگزار کردن کلاس های خصوصی و با تمرین و یاد دادن درست مرور کردن لیسنینگ منو تقویت کرده و منو برای مهاجرت آماده کرده.
    یکی از تکنیک ها برای یادگیری مهارت های زبان، مرور کردن اصولی است

  4. سلام،
    من میخوام در کوتاهترین زمان ممکن از سطح متوسطه برسم به سطح پیشرفته چون هدفم نمره نمره ۶ و نیم در ازمون ایلتسه. مقاله رو خوندم و با تکنیک های مختلف یادگیری زبان در کوتاهترین زمان ممکن اشنا شدم. میشه لطفا کتاب مناسب سطح اینترمدیت برای تقویت مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ بهم معرفی کنین؟ یا یک پک مناسب که بتونم ازش بصورت خوداموز استفاده کنم و در کمترین زمان، زبان انگلیسی ام‌رو تقویت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه