3 کتاب خوب مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

برای آشنایی با بهترین کتاب مکالمه زبان با ما همراه شوبد. با توجه به اینکه زبان انگلیسی در حال حاضر زبان بین‌المللی و مشترک بین تمامی مردم جهان است، هدف بسیاری از زبان‌آموزان، یادگیری مکالمه انگلیسی و کسب مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط موفق در موقعیت‌های مختلف به این زبان است. شاید به همین دلیل است که آموزشگاه‌ها و موسسات زبان در تبلیغات خود همواره بر مکالمه محور بودن کتاب‌های آموزشی مورد استفاده‌شان تاکید می‌کنند.

بهترین کتاب مکالمه زبان؛ مکالمه یا گرامر؟ مسئله این است.

محققین زیادی در مورد اینکه آیا می‌توان مکالمه زبان انگلیسی را بدون یادگیری گرامر تقویت کرد، تحقیق کرده و مقالات زیادی در این خصوص منتشر کرده‌اند. عده‌ای معتقدند که تمرکز بیش از حد روی گرامر، مانع از روان صحبت کردن زبان‌آموزان خواهد شد و به همین دلیل مخالف آموزش گرامر در کلاس‌های زبان هستند، از طرفی عده‌ای دیگر از صاحب‌نظران، گرامر را ستون زبان دانسته و معتقدند بدون دانش گرامر درست صحبت کردن هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

در سال‌های اخیر، نتایج تحقیقات در نقاط مختلف جهان نشان داده است حذف کامل گرامر از کتاب‌های آموزش زبان کمکی به پیشرفت مهارت speaking آنها نمی‌کند ولی از طرفی تمرکز محض روی گرامر هم منجر به تقویت مکالمه زبان نخواهد شد. بنابراین، کتاب‌های جدید آموزش زبان انگلیسی شامل بخش‌های کوتاهی از گرامر هستند که با تمرین‌های کاربردی در موقعیت‌های مختلف همراه هستند. اگر شما هم به دنبال کتاب خوب مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

خرید کتاب مکالمه

کتاب تاچ استون – Touchstone

سری کتاب‌های تاچ استون شامل چهار سطح elementary، pre-intermediate، intermediate  و upper-intermediate است که بر اساس سطح‌بندی CEFR سطوح A1 تا B2 را پوشش می‌دهد که جز بهترین کتاب مکالمه زبان است. به عبارت دیگر زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا فوق متوسطه می‌توانند از این سری کتاب‌های مفید برای تقویت مکالمه زبان استفاده کنند. هر کتاب 12 درس دارد و در هر درس بخش lesson A  و lesson B به تدریس لغات و گرامر مربوط به موضوع درس می‌پردازد.

قسمت سوم هر درس Conversation Strategies یا تکنیک‌ها و مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی را آموزش می‌هد. قسمت چهارم هر درس شامل یک reading، listening و writing  است. علاو بر این، بخش‌هایی به آموزش تلفظ صحیح آمریکایی میپردازد و نحوه تلفظ در مکالمات روزمره را آموزش می‌دهد. در انتهای هر درس بخشی به نام vocabulary notebook وجود دارد که لغات مربوط به درس را مرور می‌کند. پس از اتمام هر سه درس بخشی به نام checkpoint طراحی شده است که تمامی نکات مهم سه درس را در قالب تمرین و فعالیت‌های متنوع مرور می‌کند.

بیشتر بخوانید: تقویت مکالمه انگلیسی در منزل

در انتهای کتاب سه بخش Free Talk، Sounds Right و Extra Practice وجود دارد که هر کدام با هدفی متفاوت طراحی شده‌اند. بخش Free Talk شامل تمرین بیشتر برای مکالمه زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف است، بخش Sounds Right برای تمرین تلفظ و بخش Extra Practice برای تمرین بیشتر گرامر هر درس طراحی شده‌اند. 

کتاب ویوپوینت Viewpoint

کتاب‌های ویوپوینت شامل دو سطح primary advanced و secondary advanced  بوده و بر اساس سطح‌بندی CEFR سطوح B2  و C1 را پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر زبان‌آموزان سطح پیشرفته می‌توانند از کتاب‌های Viewpoint برای تقویت مکالمه در سطح یک native speaker استفاده نمایند. هر کتاب 12 درس دارد و بخش اول و دوم هر درس به تدریس لغات تحت عنوان vocabulary in context و همچنین گرامر مربوط به موضوع درس می‌پردازد. درس سوم مشابه کتاب تاچ استون به تدریس conversation strategies  اختصاص دارد و از طریق یک دیالوگ، ابزارهای موفقیت در مکالمات روزمره انگلیسی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. بخش چهارم کتاب شامل یک بخش reading و یک بخش listening  و speaking  است.

در این کتاب‌ها، تمرکز ویژه‌ای بر روی مهارت writing داشته و یک بخش مجزا در انتهای هر درس به این مهارت می‌پردازد. در کتاب‌های ویوپوینت نیز بخشی برای مرور لغات هر درس با عنوان Vocabulary Notebook  و بخشی برای مرور هر سه درس تحت عنوان checkpoint  وجود دارد. در انتهای کتاب دو بخش با نام‌های Speaking Naturally و Grammar Extra وجود دارد که اولی به تمرین تلفظ، word stress و intonation پرداخته و دومی شامل نکات گرامری علاوه بر گرامر مطرح شده در درس و تمرین‌های اضافه است.

کتاب آمریکن انگلیش فایل American English File

سری کتاب‌های American English File در شش سطح از مبتدی تا پیشرفته برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی طراحی شده است. به عبارت دیگر، زبان‌آموزان در هر سطحی می‌توانند کتاب مناسب خود را انتخاب کرده و به یادگیری هر چهار مهارت زبان با تمرکز ویژه بر روی speaking بپردازند. هر کتاب شامل 8 درس بوده و هر درس شامل دو lesson نسبتا طولانی است که در آن گرامر، لغت، تلفظ، reading، listening، speaking و writing تدریس می‌شود. بعد از هر دو درس یک بخش review برای مرور نکات مطرح شده وجود دارد.

در انتهای کتاب پنج بخش writing، communication، listening، grammar bank و vocabulary bank  وجود دارد. بخش writing شامل آموزش کامل انواع مختلف متن‌ها و ارائه نمونه موفق از آن نوع writing است. بخش communication شامل تمرین اضافه برای تمرین مکالمه انگلیسی است. بخش listening شامل متن کلیه فایل‌های صوتی در کتاب است. دو بخش grammar bank و vocabulary bank  نکات گرامری و لغات اضافه مربوط به هر درس را آموزش داده و شامل تمرین و فعالیت‌های متنوع در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی تقویت مهارت reading

هر کدام از این کتاب‌ها نقاط قوت خاص خود را دارند و نمی‌توان گفت که کدام یک کتاب بهتری است. شما می‌توانید نمونه صفحات این کتاب‌ها را در سایت سفیرمال مشاهده کرده و بر این اساس تصمیم‌گیری نمایید. کلیه کتاب‌ها در این فروشگاه اینترنتی با تخفیف بوده و به صورت رایگان در تهران و از طریق پست به سراسر ایران ارسال می‌شوند. با خرید کتاب از سفیرمال از پشتیبانی آموزشی اساتید مجرب سفیر نیز بهره‌مند خواهید شد.

مطالب مرتبط:
بهترین کتاب گرامر آیلتس
معرفی ۴ کتاب reading آیلتس
بهترین آموزشگاه آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
کتاب لغت آیلتس

۴۰ دیدگاه برای “معرفی 3 کتاب خوب مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی”

  1. خیلی مفید بود ممنون. برای یادگیری بریتیش چه کتابی پیشنهاد می کنید؟ من قصد مهاجرت به انگلستان رو دارم و حدود ۶ ماه با شرایط کنونی دنیا به دلیل کرونا فرصت دارم برای تقویت زبان .. البته زبانم خوبه ولی دنبال یک منبع خوب برای لهجه بریتیش میگردم.

  2. من همیشه دنبال تفاوت‌های این کتاب‌ها بودم. ممنون که اینقدر دقیق توضیح دادین و کار خرید کتاب رو راحت تر کردید. با هدف من به نظرم انگلیش فایل بهتر باشه.

    • دوست عزیز، شنیدن فایل های صوتی با لهجه های متفاوت نه تنها برای شما مشکلی ایجاد نمی کند بلکه باعث می شود تا شما با تلفط متفاوت لغات، و سرعت های متفاوت در حرف زدن بیشتر آشنا شده و توانایی شما در درک مفهوم و ایده اصلی Listening را ارتقا می بخشد.

  3. سلام من دایره لغاتم تا حدودی خوبه فقط توی مکالمه نمیتونم خیلی استفاده کنم ازشون کتاب تاچ استون واسه اینکه مهارتمو بالا ببره خوبه یا اینکه کتاب بهتری هم هست ک بتونه بیشتر کمکم کنه؟

    • دوست عزیز سلام
      برای تقویت مکالمه و استفاده صحیح از ایده ها و لغت ها شما باید مهارت شنیداری و مهارت Reading خود را تقویت کنید. هرچقدر بیشتر بشنوید و بخوانید بهتر و راحت تر می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید و از لغات و ساختارها استفاده نمایید.
      برای اطلاعات بیشتر مقاله “ روش ‌های تقویت اسپیکینگ” را مطالعه نمایید.
      شما همچنین می توانید از کتاب هایی که به منظور تقویت اسپیکینگ طراحی شده اند استفاده نمایید.
      خرید کتاب تقویت مکالمه انگلیسی

  4. سلام عرض شد،من قبلا کلاس زبان میرفتم لهجه و تلفظ آمریکایی رو اموزش میدیدم،الان هم دوست دارم لهجه آمریکایی ادامه بدم و دامنه لغات و مکالمه و شنیدار و نوشتار رو تقویت‌ کنم،چه مجموعه کتاب هایی باید بهتون سفارش بدم؟

    • دوست عزیز سلام
      برای تقویت مهارت شنیداری می توانید از کتاب های Tune in یا Tactics for listening یا Q skills for listening و Inside Listening and speaking مناسب سطح زبان انگلیسی تان استفاده کنید .
      خرید کتاب تقویت لیسنینگ
      برای تقویت و ارتقا دایره لغت می توانید از کتاب آکسفورد ورد اسکیلز یا کتاب وکب این یوز English Vocabulary in use یا ۴۰۰۰ لغت ضروری استفاده نمایید.
      خرید کتاب لغت
      برای تقویت مهارت نوشتاری می توانید از کتاب های Inside Writing یا Q skills foe success – writing و Longman Academic Writing series مناسب سطحتان استفاده نمایید.
      خرید کتاب تقویت Writing
      برای تقویت لهجه به زبان آمریکایی هم میتوانید از کتاب American Accent Training استفاده نمایید.

        • سلام.
          فایل صوتی این کتاب به لهجه بریتیش است. اما شما می توانید از لغات آموزش داده شده در کتاب English Vocabulary in use هم برای صحبت کردن به لهجه بریتیش و هم برای صحبت کردن به لهجه امریکن استفاده نمایید.

  5. سلام من میخواهم به لهجه امریکایی صحبت کنم و الان کتاب های تاچ استون خریدم برای کلاس ها، آیا کافی برای یادگیری امریکایی خوب هست

  6. سلام
    بنده قبلا کتاب اینتر چنج رو خریداری کردم ولی میخوام انگلیسی رو با لهجه امریکن بخونم آیا اینتر چنج مناسب هست یا باید از منبع دیگری استفاده کنم ؟

    • دوست عزیز سلام .
      شما همچنین می توانید از مجموعه کتاب های Touchstone یا مجموعه کتاب های American English File برای یادگیری زبان با لهجه آمریکایی نیز استفاده نمایید.

  7. سلام. برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب های اینترچنج چطوره!؟؟ اونم لهجه آمریکاییه دیگه!؟؟ بین اینترچنج و آمریکن انگلیش فایل کدوم بهتره برای خوداموزی!؟؟؟

    • دوست عزیز، سلام .
      هر دو کتاب لهجه آمریکایی داشته و برای یادگیری بسیار مناسب هستند. برای یادگیری خودآموز شما می توانید از کتاب های تاچ استون بعلاوه ویدئو های خودآموز سایبر ویدئو استفاده نمایید تا بتوانید این کتاب ها را به صورت خودآموز فرا گرفته و سطح زبان خود را ارتقا دهید.
      خرید ویدئو های خوآموز سایبر ویدئو cyber videos

      • سلام . بسیار ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار می‌گذارید .‌
        چطور میتوانم cyber video را خریداری کنم ؟
        سایتی هست که ویدیوهای آموزشی درس به درس برخی از کتابها با توضیح شفاف و قابل درک را دانلود و خریداری کنیم ؟

        • همراه عزیز سفیرمال سلام. شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی کتاب تاچ استون و ویوپوینت یا همان سایبرویدیو را از بخش cyber videos فروشگاه سفیرمال تهیه کنید. علاوه بر این، می‌توانید با مراجعه به بخش ویدیوهای آموزشی زبان از محصولات گوناگون آموزشی در راستای یادگیری مکالمه استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ثبت نام در دوره‌های خودآموز CTM، علاوه بر برخورداری از ویدیوهای سایبرویدیو، از محتوای آموزشی فوق‌‌العاده آن برای یادگیری زبان انگلیسی بهره بگیرید. این دوره‌ها برای تقویت تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی به ویژه مکالمه انگلیسی طراحی شده‌اند.

  8. سلام وقتتون بخیر
    ممنون از زحمات و پاسخ های بی دریغتون
    من میخوام انگلیسی رو با لهجه ی امریکن یاد بگیرم به طور خودآموز ، ممکنه کتاب هایی معرفی کنید برای هر چهار مورد listening, reading, writing, speaking
    فقط میخوام تلفظ امریکن داخل کتاب باشه و دی وی دی نباشه چون امکان استفاده ش و ندارم
    خیلی ممنونم از شما .

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. کتاب Touchstone و American English File با لهجه امریکن و در تمامی سطوح زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته، از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید تمامی این کتاب‌ها را از بخش کتاب زبان بزرگسالان تهیه کنید.

  9. باعرض سلام
    کتاب های مکالمه زبان باید حتما توسط معلم اموزش داده بشه یا خودمون به تنهایی میتونیم یاد بگیریم

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. این کتاب‌ها را می‌توانید به صورت خودآموز مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با شرکت در کلاس خصوصی، تمرکز ویژه‌ای بر تقویت مکالمه انگلیسی خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به شماره واتسپ ۰۹۰۵۳۵۴۷۸۱۱ پیغام داده و از کارشناسان آموزش سفیرمال مشاوره رایگان دریافت کنید.

  10. سلام روز بخیر
    بدون رفتن به کلاس زبان ازچه کتابی میتونم برای افزایش سطح مکالمه به لهجه امریکایی استفاده کنم؟

  11. سلام من یه سوالی دارم
    برای مکالمه با لحجه امریکن، بهترین کتاب با سطح بالا که تمام سطوح رو پوشش بده چه کتابی پیشنهاد میدید؟

  12. سلام بنده کتاب آمریکن انگلیش فایل و تکتیکس فور لیسنینگ رو تهیه کردم آیا کتاب دیگه ای هم پیشنهاد میشه برای تقویت مهارت زبان با لهجه آمریکن یا همین ها فعلا کافی هست
    با تشکر

  13. سلام و درود.برای تدریس زبان به لهجه ی امریکن در آموزشگاه چه منبعی رو پیشنهاد میدین؟چه کتاب های جانبی هم لازمه همرا با اون منبع پیشنهادی شما؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه