کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی

اکثر کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یاد می‌گیرند، به دنبال کسب توانایی صحبت کردن و مکالمه انگلیسی هستند. وقتی در کشور غیر انگلیسی زبانی مثل ایران خودمان زندگی می‌کنیم، یکی از راه‌های تقویت و تمرین مکالمه انگلیسی، استفاده از کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی است.

کدام کتاب برای مکالمه روزمره زبان انگلیسی موثر است؟

کتاب و تقویت مکالمه؟
اگر این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است، باید به شما آفرین گفت. شما تفاوت بین مهارت‌های Receptive و Productive در زبان انگلیسی را بخوبی متوجه شده اید. کتاب‌ها، روی تقویت مهارت‌های Receptive  تمرکز می‌کنند. اما Speaking یک مهارت Productive یا تولیدی است و کتاب‌ها نمی‌توانند مستقیما مهارت‌های Productive را تقویت کنند بلکه به طور غیر مستقیم رو این مهارت‌ها یعنی (Speaking و Writing) موثرند.

بنابراین وقتی از بهترین کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی و یا موثرترین کتاب مکالمه حرف می‌زنیم، در اصل منظور ما کتاب یا کتاب‌هایی است که علاوه بر آموزش لغت‌های لازم، از طریق تقویت مهارت Listening یا Reading در نهایت منجر به تقویت مهارت اسپیکینگ می‌شوند.

تقویت سریع مکالمه انگلیسی

  • کتاب آموزش مکالمه انگلیسی Super Talk

اگر دانشجوی سطح Intermediate یا Upper-Intermediate و یا حتی Advanced هستید و تمایل دارید مهارت حرف زدن یا Speaking‌خود را بهبود ببخشید، کتاب‌های Super Talk‌ در 3 جلد، با آموزش لغات و اصطلاحات به صورت موضوع محور به شما کمک خواهند کرد تا به بهترین نحو اطلاعات یادگرفته شده را به کار بگیرید و روان تر و بهتر صحبت کنید.

از جمله ویژگی‌های این کتاب این است که شما می‌توانید زبان انگلیسی را به کمک لغات بروز تمرین کنید و اصطلاحات کاربردی و مورد استفاده را در ذهنتان تثبیت نمایید.

در نتیجه با استفاده از این کتاب شما می‌توانید زبان انگلیسی را روان تر صحبت کنید و در کنار روش‌های تقویت اسپیکینگ، در مکالماتی که به زبان انگلیسی انجام می‌شوند حضور فعال داشته باشید و از دانش زبان انگلیسی خود با اعتماد به نفس بیشتری استفاده کنید و مهم‌ترین مزیت استفاده از این کتاب این است که شما هیچگاه در هنگام صحبت کردن با کمبود ایده مواجه نخواهید شد.

 

  • کتاب اینساید لیسنینگ و اسپیکینگ Inside Listening And Speaking 

کتاب Inside listening and speaking از جامع‌ترین و بهترین منابع تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ در فضای آکادمیک است. این مجموعه کتاب، در پنج سطح، از مبتدی تا پیشرفته، با هدف تقویت مکالمه زبان انگلیسی و مهارت شنیداری طراحی شده است.

هر درس از کتاب درباره یک موضوع مرتبط با مسائل روزمره در زندگی آکادمیک بوده و لغات مربوطه و مهارت‌های لازم برای درک مطلب بهتر و صحبت کردن درباره آن موضوع را آموزش می‌دهد. سطح مبتدی کتاب به افرادی که در ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی هستند توصیه می­‌شود. هر کتاب شامل 10 درس همراه با cd و آموزش از طریق ویدئو است.

در هر کتاب لیستی از لغات آکادمیک وجود دارد که شما را با حال و هوا و فضاهای آکادمیک آشنا می‌سازد و برای اینکه بتوانید از لغات یاد گرفته شده بهتر در Speaking تان استفاده نمایید، تمرین‌های متنوع لغت در این کتاب برای شما قرار داده شده است. همچنین در این کتاب آموزش تلفظ صحیح لغات انگلیسی نیز برای شما قرار داده شده است.

اگر می‌خواهید از این کتاب به صورت خود آموز استفاده نمایید، می‌توانید پاسخنامه این کتاب را از سایت سفیرمال تهیه نموده و با خیال راحت به تقویت مهارت‌های خود بپردازید.

 

  • کتاب کیو اسکیل Q skills for success listening and speaking 

اگر به دنبال یادگیری لغات در مورد موضوعات خاص‌تری هستید و می‌خواهید Speaking خود را بخوبی تقویت کنید، خوب است بدانید که کتاب‌های Q Skills for Success Listening and Speaking در شش سطح از مبتدی تا پیشرفته برای تقویت مکالمه روزمره انگلیسی و مهارت شنیداری طراحی شده‌اند.

سطح intro به زبان آموزان مبتدی که پیش زمینه خاصی در یادگیری زبان انگلیسی ندارند توصیه می‌شود. در این کتاب علاوه بر listening، بر روی مهارت‌های لازم برای درک بهتر فایل‌های صوتی، لغات، گرامر، تلفظ و مهارت‌های لازم برای بهترین صحبت کردن و برقراری مکالمات موفق تمرکز شده است.

هر کتاب شامل 8 درس است و این کتاب همراه با cd و تمرینات اضافه در cd است. در این کتاب از ویدئو برای تقویت مهارت listening استفاده شده است و به زبان آموزان، جملات کاربردی زبان در مکالمات آموزش داده می‌شود. قابلیت سنجش میزان پیشرفت بعد از هر درس نیز از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

 

  •  کتاب Headway Academic Skills

مجموعه کتاب‌های Headway Academic Skills در چهار سطح و برای زبان آموزان سطح مبتدی تا فوق متوسطه طراحی شده است. این کتاب برای تقویت listening و speaking نوشته شده و حاوی موضوعات و مطالب متنوع و مرتبط با تحصیلات آکادمیک است.

انواع استراتژی‌­هایی که در خصوص مهارت شنیداری و گفتاری در این کتاب معرفی می‌شوند شامل نت برداری در زمان سخنرانی، ارائه و همچنین اظهار نظر کردن به زبان انگلیسی است. 

این کتاب شامل 10 درس است و به همراه کتاب CD و متن فایل‌‎های صوتی نیز قرار داده شده است. آموزش لغات مربوط به هر موضوع و بخش review جهت مرور مطالب از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

 

  • کتاب Let’s Discuss

کتاب Let’s Discuss با هدف تقویت مکالمه زبان انگلیسی زبان آموزان سطوح pre-intermediate به بالا طراحی شده است. در این کتاب علاوه بر مطرح شدن سئوالات جالب و بحث برانگیز در خصوص موضوعات مختلف، اصطلاحات، ضرب المثل‌ها و جملات کاربردی مرتبط با هر موضوع نیز آموزش داده شده است.

روش‌های تقویت مهارت speaking و نحوه استفاده صحیح از فیلم برای یادگیری زبان نیز در این کتاب به طور مفصل بررسی شده است.

 

  • کتاب مکالمه Speak Now 

اگر در هر سطح از زبان انگلیسی به دنبال تقویت مهارت مکالمه یا Speaking خود هستید، کتاب Speak Now با بهره گیری از تمرین‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری گوناگون به شما کمک خواهد کرد تا در موقعیت‌های مختلف و با استفاده از اصطلاحات و لغاتی که آموخته‌اید، با دیگران به صحبت کردن بپردازید.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش صدها موضوع کاربردی در زندگی روزمره
  • بهره‌گیری از ویدیوهای آموزشی متناسب با زندگی واقعی برای یادگیری زبان انگلیسی
  • اصطلاحات و لغات کاربردی و مورد استفاده در موقعیت های گوناگون
  • امکان یادگیری و مطالعه به صورت خودخوان
  • دسترسی به تمارین آنلاین برای دستیابی به تسلط بیشتر

انگلیسی در زندگی واقعی یکی از بخش‌های ویژه کتاب speak now است که موضوعات کاربردی به شیوه‌ای جذاب در قالب کلیپ‌های ویدیویی آموزش داده می‌شود.در کنار کتاب اصلی، کتاب کار و همچنین دی‌وی‌دی فایل‌های صوتی و ویدیویی کتاب وجود دارد. مطالعه این کتاب منجر به روان‌تر صحبت کردن زبان انگلیسی شما می‌شود. شما با استفاده از لغات و اصطلاحات این کتاب می‌توانید با اعتماد به نفس با دیگران به مکالمه پرداخته و نیازهای خود را به زبان انگلیسی برطرف کنید.

 

تقویت مکالمه روزمره زبان انگلیسی چگونه اتفاق می‌افتد؟

فرمول مشخصی برای تقویت مکالمه روزمره زبان انگلیسی وجود ندارد، بلکه شما باید در مورد موضوعاتی که معمولا در مکالمات استفاده می‌شوند مثل آب و هوا، سفر، سلامت و … با استفاده از کتاب‌های لغت، واژگان ضروری را بیاموزید، با استفاده از کتاب گرامر‌، ساختارهایی که می‌توانید با آن‌ها مکالمه را پیش ببرید، یاد بگیرید و در مورد آن موضوع تا می‌توانید بخوانید و گوش دهید. اگر همه این کارها را انجام دادید، حال باید دنبال کسی باشید که با شما در مورد یک موضوع خاص مکالمه انگلیسی انجام دهد.

چگونه مکالمه روزمره زبان انگلیسی خوبی داشته باشیم؟

مکالمه خوب به زبان انگلیسی به عوامل زیادی وابسته است. علاوه بر کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم، یکی از موثرترین عوامل، میزان و تنوع داده‌هایی است که به عنوان ورودی یا Input در مغز ما طبقه‌بندی شده است و به ما اعتماد به نفس صحیح و طولانی صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف را می‌دهد.

اما اگر بخواهیم به شما کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی معرفی کنیم می‌توانیم کتاب‌هایی را پیشنهاد دهیم که موضوعات طبقه بندی شده دارند و بر اساس هر موضوع مدل‌های اسپیکینگ متفاوت در قالب نوشته یا فایل صوتی در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می توانید با خواندن یا گوش کردن به آن‌ها ایده بگیرید.

کتاب دیگری که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، کتاب‌های Listening و اسپیکینگ هستند که جزو بهترین‌های کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی دسته بندی می‌شوند و بر اساس موضوعات کاربردی به شما در بستر مناسب لغت یاد داده، آن لغت‌ها را در جمله استفاده می‌کنند و شما می‌توانید در نهایت آن لغات را در مکالمه روزمره خود استفاده کنید.

همچنین کتاب هایی که مهارت Reading شما را تقویت می‌کنند هم می‌توانند به شما ایده های متنوع و مختلف برای صحبت کردن بدهند و در نهایت منجر به تقویت مکالمه روزمره شما شوند.

اما فوت کوزه‌گری بهترین روش‌های تقویت مکالمه روزمره زبان انگلیسی، صحبت کردن است. شما باید قوباغه‌تان را قورت دهید، ترس و خجالت و رودربایستی را کنار بگذارید و حرف بزنید. هر چقدر بیشتر سعی کنید محتوای کلامی تولیدکنید، مکالمه شما قویتر شده و در نهایت می‌توانید بهتر و روان‌تر صحبت کنید.

 

مطالب مرتبط:
آزمون تعیین سطح زبان
یادگیری مکالمه زبان بدون کلاس
تقویت مکالمه انگلیسی در منزل
کتاب یادگیری سریع زبان انگلیسی
معرفی 3 کتاب خوب مکالمه زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

۵ دیدگاه برای “کتاب مکالمه روزمره زبان انگلیسی”

  1. بنظرم مکالمه زبان انگلیسی یکی از مهم ترین مهارت های زبان است. کتاب های هم که برای یادگیری مکالمه در این مطلب معرفی شده جز بهترین منابع یادگیری مکالمات روزمره هستش

  2. ممنون از مقاله خوبتون واقعا کتاب‌های مفیدی را برای مکالمات روزمره انگلیسی پیشنهاد دادید. اگر امکان دارد درباره مکالمات آکادمیک هم مقاله‌ای بنویسید مثلا برای کسانی مثل من که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارم نحوه ارائه مقالات و کنفرانس‌ها برایم بسیار مهم است و آشنایی با آنها قبل از مهاجرت برایم بسیار مفید خواهد بود. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه