مهاجرت با مدرک دولینگو

تقریبا تمامی افراد برای مهاجرت به سایر کشورها نیاز به مدرک تاییدیه سطح زبان انگلیسی دارند.آزمون‌های بین‌المللی زیادی برای تایید سطح زبان انگلیسی افراد در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها آزمون‌های نام آشنایی هستند، مثل آزمون آیلتس، تافل، PTE و …. اما یکی دو سالی است که آزمون جدیدی به نام دولینگو جای خود را در میان این آزمون‌های بین‌المللی باز کرده است و اعتبار خوبی هم کسب کرده است.

مدرک آزمون دولینگو همانند آزمون آیلتس و تافل 2 سال اعتبار دارد و برای مهاجرت تحصیلی مورد قبول دانشگاههای معتبر سرتاسر جهان است. نمره آزمون دولینگو از 160 است و نمره مورد قبول دانشگاه‌های معتبر دنیا نمره‌ای بین 120 تا 135 است. بنابراین اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید، آزمون دولینگو یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها هم از نظر قیمتی و هم از نظر سختی آزمون است.

اگر با خواندن این مقاله به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا مهاجرت با مدرک دولینگو امکان‌پذیر است؟ پاسخ ما به سوال شما یک جواب مثبت محکم و قاطع است. مهاجرت تحصیلی با مدرک دولینگو امکان‌پذیر و بسیار محتمل است.

حال که می‌دانیم مهاجرت با مدرک دولینگو امکان‌پذیر است، بیایید بیشتر با ساختار این آزمون و راه‌های کسب موفقیت در Duolingo آشنا شویم.

ساختار آزمون دولینگو 

آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی یا Adaptive  است، به این معنا که با پاسخ‌های صحیح شما، سطح آزمون سخت‌تر می‌شود تا سطح واقعی و نمره نهایی شما تعیین گردد. در آزمون دولینگو تمام مهارت‌های شما همزمان با هم سنجیده شده و برخلاف آزمون آیلتس، بخش‌های جداگانه و مشخصی برای آزمون وجود ندارد.

در آزمون دولینگو چند نوع سوال متفاوت وجود دارد که چندین و چند بار تکرار خواهند شد و شما باید به آن پاسخ دهید.

  • یکی از سوالات آزمون دولینگو، پر کردن جای خالی با استفاده از دانش لغوی شما است. براساس متنی که به شما داده می‌شود باید جاهای خالی را با کلمات مناسب پرکنید.
  • دو سوالی که در آزمون دولینگو وجود دارد، انتخاب کلمه‌های انگلیسی درست است. در یک فرم از این سوال برای شما چند کلمه نشان داده می‌شود و باید کلمه درست انگلیسی را  از میان آن‌ها انتخاب کنید و در سوالی دیگر باید از بین کلماتی که می‌شنوید، کلمات درست و بامعنی انگلیسی را پیدا کنید. فراموش نکنید که این کلمات توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و براحتی می‌توانند مغز شما را به خطا بیاندازند.
  • نمونه سوال دیگری که در آزمون دولینگو وجود دارد، دیکته کلمات است. شما باید کلمات یا جملاتی که می‌شنوید را به درستی تایپ کنید.
  • در نوع دیگری از سوالات، جمله‌ای نمایش داده میشود و شما باید آن را بخوانید و صدای شما، لحن و تلفظتان توسط هوش مصنوعی چک می‌شود.
  • دسته مهمی از سوالات که در آزمون دولینگو وجود دارد و مهارت‌های تولیدی شما یا همان Productive Skills شما را می‌سنجد و نقش مهمی در نمره نهایی شما دارد، سوالات مربوط به مهارت صحبت کردن یا نوشتن است.  برای مثال به شما تصویر و موضوعی داده می‌شود تا درباره آن بنویسید و یا صحبت کنید. همچنین شما یک مصاحبه ویدئویی نیز خواهید داشت که باید درمورد موضوعی صحبت کنید.
  • نوع دیگری از سوال‌ها که برای جواب‌دادن به آن باید مهارت شنیداری خوب داشته‌باشید این است که از شما سوالی پرسیده می‌شود که شما باید به آن گوش داده و درباره آن صحبت کنید.

حال که با ساختار آزمون Duolingo آشنا شدیم، باید بدانیم برای موفقیت و کسب نمره مورد نظر در آزمون دولینگو چه کنیم؟

برای شرکت در آزمون دولینگو شما باید دانش عمومی زبان انگلیسی بسیار قوی‌ای داشته باشید، با ساختار آزمون به صورت کامل آشنا باشید،  کامپیوتر خانگی یا لپتاپ مجهز به میکروفن، وب کم و اسپیکر داشته باشید و برای روز آزمون فضایی ساکت و آرام را در نظر بگیرید که بتوانید در یک ساعت این آزمون را انجام دهید.

یکی از بهترین راه‌های موفقیت در آزمون دولینگو مشاهده فایل کلاس آنلاین آمادگی آزمون دولینگو Duolingo است. این فایل شامل 5 جلسه کلاس 90 دقیقه‌ای ضبط شده است و تمامی سوالات آزمون دولینگو به همراه نمونه سوال و روش‌های پاسخ‌دهی به هر نوع سوال را به طور کامل پوشش می‌دهد. شما می‌توانید فایل های این کلاس آنلاین را از سایت سفیرمال تهیه نموده و از مشاوره آموزشی قبل، در حین و پس از مشاهده کلاس‌ها استفاده نمایید.

اگر فرصت محدودی برای شرکت در آزمون دولینگو دارید و باید در یک بازه زمانی کوتاه خود را برای این آزمون آماده کنید، پیشنهاد ما شرکت در کلاس‌های خصوصی آمادگی آزمون دولینگو موسسه زبان سفیر گفتمان است. تعداد جلسات این کلاس‌ها بسته به نیاز شما و تعیین سطح اولیه توسط کارشناسان آموزش موسسه انجام می‌پذیرد و به صورت هدفمند شما را در مسیر موفقیت در این آزمون هدایت می‌کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان آموزشی در مورد آزمون دولینگو و تهیه فایل آفلاین کلاس آمادگی آزمون دولینگو و یا شرکت در کلاس خصوصی آمادگی آزمون دولینگو با شماره 02174056000 تماس گرفته و یا از طریق واتس اپ با شماره 09053547811 کارشناسان اموزش موسسه زبان سفیرگفتمان در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط:
منابع آزمون دولینگو
معرفی آزمون دولینگو
نمره آیلتس برای مهاجرت
سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس
تفاوت نمره ماک و اصلی در آزمون آیلتس
گام‌ های مهم در فرایند اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه