بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

تا حالا فکر کردید که پرکاربردترین زبان بعد از انگلیسی برای یادگیری کدام زبان است؟

یا شاید همیشه به این فکر بوده اید که پس از یادگیری کامل زبان انگلیسی آسان ترین زبان برای یادگیری کدام است؟

یا شاید هم بعد از یادگیری یک زبان بین المللی حالا دوست دارید یک زبان بین المللی بعد از انگلیسی یاد بگیرید ولی نمی دانید کدام یک از زبان های بین المللی برای شما مناسب هستند یا یادگیری آنها می تواند به اندازه زبان انگلیسی دلچسب و دوست داشتنی باشد.

برای پیدا کردن پاسخ سوال “بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟” باید حتما بدانیم که یادگیری زبان بین المللی در دنیای مدرن به عنوان یک مهارت حرفه ای شناخته می شود و همه آنهایی که زبان انگلیسی را در حد یک Native Speaker صحبت میکنند حتما سعی می کنند تا با یادگیری یک زبان دیگر بعد از انگلیسی این مهارت را به رزومه خود اضافه کنند.

خرید کتاب زبان انگلیسی

حال اگر زبان انگلیسی را کنار بگذاریم، کاربردی ترین زبان های دنیا چه زبان هایی هسستند؟ برای تشخیص کاربردی ترین زبان ها بعد از انگلیسی و پیدا کردن جواب سوال بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

 دو فاکتور مهم که باید برای یادگیری زبان دوم در نظر بگیرید:

  1. تعداد افرادی که این زبان را دردنیا صحبت می کنند.
  2. چقدر از این زبان در دنیای اقتصاد و سیاست استفاده می شود؟

بر اساس تحقیقات بین المللی انجام شده روی زبان های زنده دنیا زبان چینی با 12 نوع مختلف ، اسپانیایی، انگلیسی، عربی، هندی، بنگالی، پرتغالی، روسی، ژاپنی و آلمانی زبان هایی هستند که بیشترین Speaker را در سطح جهان دارند. اما اگر بخواهیم بر اساس فاکتور دوم یعنی میزان اهمیت در دنیای سیاست و اقتصاد زبان های زنده دنیا را تقسیم بندی کنیم و ببینیم “بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟” هفت زبان اول دنیا به ترتیب زیر خواهند بود .

  1. اسپانیایی

پرکاربردترین زبان بعد از انگلیسی، اسپانیایی است. اسپانیایی زبانی است که در سطح جهان بسیار مورداستفاده قرار می گیرد و اسپانیایی زبان ها در 44 کشور مختلف پراکنده‌اند و جمعیتی در حدود 400 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند. اگر قصد انجام بیزینس در آمریکای لاتین یا اسپانیا را دارید، دانستن زبان اسپانیایی کار شما را واقعا جلو می‌اندازد. همچنین می‌توانیم بگوییم که آسان‌ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی هم اسپانیایی است. به دلیل زمان افعال و فونتیک اسپانیایی، یادگیری این زبان به مراتب آسان تر از فرانسوی است.برای یادگیریز این زبان کلاس خصوصی اسپانیایی گزینه ای مناسب است.

 

  1. فرانسوی

حتما می‌دانید که کانادا، کشور شماره 1 درزمینه صادرات و واردات بین المللی است و دانستن زبان فرانسه در این کشور ارزش افراد در دنیای حرفه ای کسب و کار را چندین و چند برابر می کند. زبان فرانسوی که توسط 290 میلیون نفر صحبت می شود و زبان رسمی 29 کشور است، یکی از پرکاربردترین زبان های بین المللی است که بعد از انگلیسی می توانیم یاد بگیریم.

No Products Found

یادگیری زبان فرانسه از صفر تا صد

  1. چینی

اگر هنوزهم جواب سوال “بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟” را پیدا نکردید، قطعا سراغ زبان چینی بروید. با توجه به تعداد افرادی که زبان چینی را صحبت می‌کنند و اقتصاد دنیا که تقریبا در دستان چینی هاست، یادگیری زبان چینی برای ارتباط گرفتن در دنیای بیزینس و کار کردن در شرکت های بین المللی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. شما عزیزان می توانید با حضور در کلاس خصوصی چینی به این زبان مسلط شوید

 

  1. آلمانی

اقتصاد آلمان به صورت پیوسته رو به رشد است و کشور آلمان را به یکی از قوی‌ترین قطب های اقتصادی دنیا تبدیل نموده است. بیش از 90 میلیون نفر در سرتا سر دنیا زبان آلمانی را صحبت می‌کنند. اما اگر دنبال آسان‌ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی هستید اصلا سراغ آلمانی نروید. یادگیری زبان آلمانی هر چه باشد، اصلا آسان نیست. با یادگیری زبان آلمانی و اضافه کردن آن به رزومه تان می‌توانید حتی تا 100 هزار یورو در سال از شرکت تان تشویقی بگیرید. از آنجایی که زبان آلمانی جز محبوب ترین و سخت ترین زبان دنیا است، شما باید برای یادگیری آن از کلاس خصوصی آلمانی استفاده کنید.

زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته

  1. ژاپنی

هرچند که زبان ژاپنی در سالهای اخیر تحت تاثیر زبان چینی و تعداد زیاد چینی زبان ها کمرنگ شده است، اما فراموش نکنید که توریست های ژاپنی به همه جا سفر می‌کنند و در کل ژاپنی ها 122 میلیون هستند. پس بر اساس تعداد نفراتی که زبان ژاپنی را صحبت می کنند، اگر می خواهید بدانید ” بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟” زبان ژاپنی یکی از زبان هایی است که باید حتما یاد بگیرید.

  1. عربی

از ارزش جهانی زبان عربی همین بس که بیش از 300 میلیون نفر در 57 کشور دنیا این زبان را صحبت می‌کنند. همچنین کشورهای عربی، تامین کننده نفت کشورهای غرب هستند. اگر در خاورمیانه زندگی می‌کنید یادگیری زبان عربی قطعا می‌تواند در دنیای کسب و کار شما را چندین و چند گام جلو بیاندازد. بهترین روش یادگیری زبان شرکت در کلاس خصوصی عربی و تدریس توسط استاید مجرب است.

  1. پرتغالی

بر اساس اطلاعات کسب شده از ویکی‌پدیا، زبان پرتغالی پنجمین زبانی است که در دنیا صحبت می‌شود. زبان پرتغالی نه تنها در پرتغال بلکه در بنگاه های اقتصادی در حال شکوفایی برزیل هم به وفور صحبت می‌شود. هشتمین اقتصاد پر قدرت جهان یعنی برزیل، معاملات بسیار کلانی با آمریکا و اروپا دارد. حتی با اینکه زبان پرتغالی به اندازه زبان اسپانیایی خواهان ندارد اما زبان رسمی کشوری است که در حال در دست گرفتن اقتصاد دنیاست.

بعد از مطالعه مقاله فوق، حال ما از شما می پرسیم: به نظر شما بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

 

مطالب مرتبط:
تقویت املا در زبان انگلیسی
روش ‌های تقویت اسپیکینگ
چگونه رایتینگ را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۱ دیدگاه برای “بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟”

  1. همیشه فکر میکردم اگر بخوام به غیر از انگلیسی زبان دیگه ای بخونم کدوم زبانو بخونم بهتره، مطلبی که گذاشتین خیلی خوب بود ممنونم ازتون

  2. با سلام و احترام،

    موضوع خوندن زبانی به غیر از انگلیسی معمولا دغدغه خیلی از افراد هست و به نظر بنده بستگی به شغل و محل زندگی آینده افراد داره. این که تو چه کشوری میخوان زندگی کنن و چه کسب و کاری داشته باشند. به شخصه بعد از انگلیسی زبان آلمانی رو توصیه میکنم بویژه برای اونایی که کار صنعتی دارن انجام میدن. زبان اسپانیایی هم که توی متن نوشتین خیلی خوبه واسه یادگیری.

    توضیحات این صفحه خیلی مفید بود، از نگارنده تشکر میکنم و خسته نباشید میگم.

  3. سلام زبان اسپانیایی همونطور که نوشته میشه خونده هم میشه یعنی املا و فونتیک روانی داره. در کلماتش هم بلند و چند هجایی کم هست. اما دستور زبانی شبیه آلمانی داره. یعنی در حالت فاعل و مفعول و مضاف و… قرار گرفتن اسم که مذکر مونث یا خنثی باشه ایجاد پیچیدگی میکنه.

  4. ممنون از مطلب مفیدتون. من خودم بعد از زبان انگلیسی، یادگیری زبان فرانسه رو شروع کردم. بعد از اون یادگیری زبان اسپانیایی. ولی واقعا اسپانیایی و فرانسه رو با هم قاطی می کردم :)) فکر کنم همون دو تا برای من کافی باشه

    • به نظر من برای هموطنای داخل کشور ترکی بهتره چون تمام قراردادهای تجاری کشورما و کشورهای همسایه در کشور ترکیه بسته میشه و از لحاظ تعداد سخنوری هم میشه گفت آمار بالایی در سرتاسر دنیا داره

  5. هدف من از یاد گرفتن یه زبان دیگه، مطالعه کردن و پیدا کردن منابع اطلاعاتی بیشتر به اون زبان هست.
    من حس می‌کردم زبان فرانسوی یا آلمانی خوب و پرکاربرد و شاخ(??) باشن برای یادگیری ولی از اونجایی که اسپانیای دومین زبان پرگویش دنیاست، حس می‌کنم اسپانیای برام بهتر باشه چون می‌تونم مطالب مطالعاتی بیشتری پیدا کنم.(حالا تو هر زمینه‌ای. مخصوصا توی سرچ و خوندن کتاب‌های مختلف.)

  6. من برای کسب و کار یاد نمیگیرم و فقط برای سرگرمی هست. تا الان ۵ زبان شده که یاد میگیرم. به شخصه بهتون توصیه میکنم ایتالیایی یادبگیرند چون با ریتم و آهنگ جذابی تلفظ میشه. و یا ژاپنی خیلی کلمات آسونی دارد و گرامرش خیلی آسونه مثلا: من روی علف راه میروم به ژاپنی می‌شود. من علف هستم بر روی راه رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه