روش های از بین بردن تنبلی در یادگیری زبان

تنبلی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در تمامی مراحل زندگی همانند یادگیری زبان انگلیسی، مانع پیشرفتمان شود. این مشکل در صورت عدم کنترل می‌تواند دردسر ساز شود، پس باید با روش‌ها و اقدامات درست، آن را ریشه کن کرد. یادگیری زبان هم از این قاعده مستثنی نیست و ما همواره زبان آموزانی را دیده‌ایم که در مسیر یادگیری زبان دچار تنبلی شده و به کل این فرآیند را رها کرده‌اند.

حقیقتش را بخواهید، اگر در پروسه یادگیری زبان انگلیسی یک روند تکراری و خسته‌کننده داشته باشید و از تنوع و تفریح در یادگیری زبان بهره‌برداری نکنید و یا محیط یادگیری شما مناسب نباشد و از روش‌های نادرستی برای یادگیری زبان استفاده کنید، احتمالاً تنبلی به سراغتان خواهد آمد. پس همینجا بمانید تا در مورد روش های از بین بردن تنبلی در یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم و به شما راهکارهای کاربردی را معرفی کنیم تا از دست تنبلی در یادگیری زبان انگلیسی رها شوید.

  • تعهد و انگیزه

ابتدا باید به خودتان قول بدهید که به یادگیری زبان انگلیسی متعهد باشید و انگیزه خود را حفظ کنید. اهداف مشخص و اهمیت قائل شدن به یادگیری زبان می‌تواند شما را ترغیب کند. به عنوان مثال‌، اگر در فکر مهاجرت تحصیلی و یا گرفتن مدرک زبان انگلیسی هستید، این را یک هدف قرار دهید و خودتان را متعهد به یادگیری زبان کنید.

  • یادگیری مستمر زبان انگلیسی

سعی کنید روزانه به مدت معینی زبان انگلیسی بخوانید. برنامه‌ریزی منظم و مداوم می‌تواند به شما کمک کند تا از تنبلی خارج شوید. برای اینکه هر روز بتوانید مدت زمان معینی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله “برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی” را مطالعه نمایید و یا برنامه درسی یادگیری زبان را تهیه کنید تا با در نظر گرفتن منابع و اهداف زبانی‌تان، یک برنامه ریزی مدون و اصولی در اختیارتان قرار گیرد.

  • گوش دادن به مکالمات در زبان انگلیسی

پادکست‌ها، ویدئوهای آموزش زبان، فیلم‌ها و موسیقی انگلیسی از جمله بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی هستند که می‌توانند همواره کنار شما باشند و یادگیری زبان را برای شما جذاب کنند. این کار به بهبود مهارت مکالمه و شنیدار شما کمک می‌کند. از جمله بهترین پادکست و ویدئو های زبان انگلیسی های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پادکست پیمزلر انگلیسی Pimsleur ENGLISH

مجموعه پیمزلر از معتبرترین روش‌‎های آموزش زبان در دنیا است. مردم در سرتاسر دنیا از متد آموزشی پیمزلر برای درک یک زبان جدید و صحبت به آن زبان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره می‌برند. اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، ممکن است در ابتدا چنین امر ساده‌ای که در عین حال بسیار نتیجه بخش هم است، برای شما غیر قابل باور به نظر برسد. اما حقیقت آن است که هر شخص می‌تواند زبان‌های خارجی را با استفاده از یک سیستم آموزشی درست، فرا بگیرد.

با استفاده از متد آموزشی پیمزلر، شما از سال‌ها تلاش و پژوهش در امر آموزش زبان بهره خواهید برد. تمامی اصول آموزشی در این مجموعه در نظر گرفته شده است که این امر آن را به مطمئن‌ترین راه برای فراگیری زبان تبدیل می‌کند. پادکست پیمزلر انگلیسی Pimsleur ENGLISH برای افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی در تمامی سطوح را دارند، توصیه می‌شود.

  1. پادکست انگلیسی ESL Podcast

مجموعه ESL Podcast محصول موسسه توسعه آموزشی کالیفرنیا، مناسب زبان‌آموزان با سطح دانش زبانی متوسط به بالا است که می‌‌خواهند مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را بهبود بخشند، تلاش این مجموعه برآن‌است که موضوعات مختلف و مفیدی را به شما آموزش دهد؛ این مجموعه شامل 300 بخش صوتی آموزشی همراه با متن کامل مکالمات به صورت کتاب الکترونیک است، در تمامی این دروس، گویندگان از لهجه‌ی صحیح و رایج استفاده می‌کنند. واژگان و اصطلاحات جدید در قالب مکالمات کاربردی عنوان شده و در ادامه، معانی و کاربرد این عبارات و اصطلاحات به زبان انگلیسی برای شما بطور کامل توضیح داده می‌شود.

  1. ویدیو آموزش زبان انگلیسی Italk

مجموعه I-talk که متشکل از فیلم، سریال و آهنگ‌های بروز دنیاست با هدف تقویت مهارت لیسنینگ و درک مطلب آماده شده است. در این مجموعه شما بخش‌هایی از یک فیلم را می‌بینید، لغات جدید یاد می‌گیرید و کاربرد آن‌ها را در جملات تمرین خواهید کرد.

مجموعه بینظیر آیتاک از سطح المنتری تا پیشرفته در دسترس است و هر سطح 12 فیلم، سریال و آهنگ مختلف را با تمرین‌های قبل، در حین و بعد از تماشای فیلم پوشش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فیلم، سریال و آهنگ‌های بروز زبان انگلیسی
  • تمرین‌های سطح‌بندی شده
  • مکالمات کاربردی
  1. آموزش زبان با فیلم سفیرمال

تماشای فیلم یک راه سرگرم کننده برای تقویت زبان انگلیسی شماست! این روش به خاطر جذابیت بالایی که دارد، باعث می‌شود تنبلی را به کل کنار بگذارید. در صورت خرید پک آموزش زبان از طریق فیلم از سفیرمال از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • یادگیری لغات و اصطلاحات فیلم همراه با مثال و معنی
  • انجام تمرین‌های قبل، حین و بعد از تماشای فیلم
  • امکان انتخاب فیلم مناسب با توجه به توضیحات محصول
  • صحبت کردن به زبان انگلیسی

سعی کنید با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید، چه از طریق مکالمات حضوری و چه از طریق فضای مجازی یعنی چت کردن و یا تماس گرفتن.  

  • نوشتن به زبان انگلیسی

یادداشت‌برداری و حتی نوشتن متن‌های کوتاه به زبان انگلیسی می‌تواند به بهبود مهارت نوشتاری شما کمک کند. از جمله کتاب‌هایی که می‌تواند به بهبود زبان انگلیسی شما کمک کند می‌توان به مجموعه Longman Writing Academic Series اشاره کرد.

مجموعه کتاب‌های Longman Academic Writing Series، مهارت‌های نوشتاری مورد نیاز زبان آموزان در حوزه‌ی آکادمیک را آموزش می‌دهند. این مجموعه در پنج سطح، کلیه موضوعات مربوط به writing از جمله سازی تا نوشتن مقالات تحقیقاتی را پوشش داده و هر سطح کلیه‌ی مراحل نوشتن از prewriting تا revision را آموزش می‌دهد.

انتخاب یک پکیج و دوره مناسب به شما کمک می‌کند تا تنبلی را کنار گذاشته و در زمان‌های آزاد خود به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

دوره زبان انگلیسی ویژه افرادی طراحی شده است که به هر دلیل امکان شرکت در کلاس زبان را نداشته و میخواهند از صفر تا صد زبان انگلیسی را در منزل یاد بگیرند. البته باید توجه داشت که یادگیری زبان به صورت خودآموز کار چندان ساده‌ای نیست و حضور یک مشاور که قدم به قدم در این راه همراه شما باشد و سئوالات شما را پاسخ دهد برای بالا رفتن میزان یادگیری لازم و ضروریست. در واقع، یادگیری زبان به صورت خودآموز شش مرحله دارد:

  1. برای خود معیار سنجش مشخصی داشته باشید.
  2. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید.
  3. در مورد نحوه اندازه‌گیری موفقیت خود تصمیم‌گیری کنید.
  4. انگیزه‌تان را از دست ندهید و خود را برای پیشرفت‌هایتان تشویق کنید.
  5. منابع و دوره خودآموز مناسب با سطح خود را تهیه کنید.
  6. از تمرین و تکرار غافل نشوید.

دوره خودآموز زبان انگلیسی CTM موسسه سفیر گفتمان امکان یادگیری زبان انگلیسی در هر زمان و مکانی از سطح مبتدی تا پیشرفته را توسط بروزترین منابع آموزش زبان انگلیسی فراهم کرده و شامل ویژگی‌های منحصر به فرد زیر است:

  • آموزش زبان توسط مدرسین بسیار مجرب در سطوح بین‌المللی با سابقه بیش از یک دهه تدریس موفق
  • ارایه دوره‌های کاملا تخصصی، منسجم و هدفمند همراه با پشتیبانی آموزشی در سر تا سر دوره
  • ارائه ویدیو و پادکست آموزشی همراه با کتاب داستان و رمان انگلیسی برای یادگیری بهتر
  • ارایه مدرک معتبر با مهر دانشگاه بلومزبری لندن و موسسه زبان سفیر گفتمان
  • 6 جلسه کلاس خصوصی رایگان و تمرینات تعاملی و آزمون‌های سطح‌بندی شده
  • مناسب برای آمادگی کلیه آزمون های بین المللی مانند تافل و آیلتس

یادگیری لغات به زبان انگلیسی

از کتاب‌های لغت و نرم‌افزارهای یادگیری زبان برای افزایش دایره لغت خود استفاده کنید. برای انتخاب بهترین کتاب لغت انگلیسی به شما توصیه می کنیم مقاله ” بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی” را مطالعه نمایید.

با توجه به نکات و روش‌هایی که اشاره شد، دیگر جایی برای تنبلی در یادگیری زبان انگلیسی باقی نمی‌ماند. پس برای یادگیری زبان عزم خود را جزم کنید، اهداف زبانیتان را مشخص کنید و بهترین روش را متناسب با شرایطتان انتخاب کنید. یادگیری زبان یک غول نیست!

برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و تهیه بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی از طریق سفیرمال می‌توانید با شماره تلفن 02174056000 تماس بگیرید تا کارشناسان آموزش شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط:
روش های تقویت مکالمه انگلیسی
گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
چگونه با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟
آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین
آیا آموزش زبان در 50 روز ممکن است؟
برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه