بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

دوست دارید یادگیری زبان را شروع کنید؛ اما نمی‌دانید از کجا؟! چندین بار زبان خواندن را آغاز کردید؛ اما هر بار ناامید شدید و آن را رها کردید؟! شاید گاهی این حس به سراغتان آمده باشد که استعداد ندارید و یا معلم، کتاب و آموزشگاهتان خوب نیستند. پاسخ تمام این دل‌نگرانی‌ها و دغدغه‌ها یک چیز است: انتخاب بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته و کامل کردن مسیر یادگیری با تلاش و استمرار. در ادامه، همراه ما باشید تا شما را با بهترین کتاب‌ها آشنا کنیم. شاید به‌زودی نظرتان عوض شود و یادگیری و پیشرفت را مشاهده کنید.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

مجموعه کتاب‌های آموزشی Evolve

کتاب evolve یک مجموعه‌ی کامل 6 سطحی و 6 جلدی است که جوانان و بزرگسالان را از سطح مقدماتی تا پیشرفته، همراهی می‌کند. احترامی که مؤلفان این مجموعه برای زبان‌آموزان قائل هستند، ستودنی است! می‌پرسید: چرا؟ چون آن‌ها این منبع آموزشی را با توجه به تجربیات، درخواست‌ها و نیازهای زبان‌آموزان در سراسر دنیا فراهم کرده‌اند و در این مسیر از تخصص، دانش و تجربه‌ی معلمان حرفه‌ای نیز کمک گرفته‌اند. در اصل Evolve یک منبع آموزشی، شاگردمحور است؛ به این معنی که شاگرد (یادگیرنده) در رأس توجه و تمرکز قرار دارد.
چرا Evolve را می‌توان بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته دانست؟

  • زیرا محتوای کتاب قابل استفاده در دنیای واقعی است؛ یعنی شما با یادگیری این مطالب می‌توانید در زندگی روزمره با یک انگلیسی‌زبان به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • زیرا بخش Time to Speak، نشان‌دهنده‌ی توجه مؤلفان به مهارت صحبت‌کردن است؛ درنتیجه شمای زبان‌آموز با یادگیری این درس‌ها به مرور، اعتماد بنفس صحبت کردن را پیدا خواهید کرد.
  • زیرا در این مجموعه، توجه ویژه‌ای به اشتباهات رایج زبان‌آموزان شده است و تلاش در رفع آن‌هاست.
  • هرچند که مهارت صحبت کردن در این کتاب‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما Evolve یک منبع 4 مهارتی است که هر جلد آن 12 درس، به‌علاوه‌ی فایل‌های صوتی و کتاب‌کار را شامل می‌شوند.

کتاب‌های آموزشی Speakout

همانطور که از نام این مجموعه حدس می‌زنید، اگر به دنبال بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته برای یادگیری و تقویت مهارت صحبت کردن هستید، Speakout را انتخاب کنید.
شاید شما هر جزء آن دسته از افرادی باشید که فقط صحبت کردن روان و برقراری ارتباط برایشان مهم است. این منبع آموزشی به کمک استفاده از ویدیوهای برنامه‌ی BBC، موقعیتی را فراهم می‌کند که زبان‌آموز علاوه بر یادگیری اصطلاحات بسیار رایج در زندگی روزمره، در دنیای واقعی هم از آن‌ها استفاده کند.
هر جلد این کتاب‌ها 10 الی 12 درس را دربرمی‌گیرند و بر روی یادگیری و تقویت مهارت شنیدن، صحبت کردن، تلفظ و درک مطلب متمرکزند.

چرا Speakout را بخرید؟

  • زیرا موضوعات این کتاب، هر کدام، موقعیتی در زندگی روزمره و واقعی را به تصویر می‌کشند؛ درنتیجه شما به‌عنوان یادگیرنده، هم با موقعیت‌ها روبرو می‌شوید و هم اعتماد بنفس صحبت کردن را پیدا می‌کنید.

کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

مجموعه کتاب‌های Top NotchوSummit

اگر به دنبال یک کتاب زبان بزرگسالان از مبتدی تا پیشرفته می‌گردید که شما را از سایر منابع آموزشی بی‌نیاز کند، دو مجموعه‌ی Top Notch وSummit را که مکمل یکدیگر هستند انتخاب کنید.
این مجموعه‌ی 4 مهارتی، با ساختار مناسب، محتوای جذاب و البته تمرین‌های متنوع و زیاد، زبان‌آموز را در تمام سطوح زبانی همراهی می‌کند؛ برای مثال سطح Fundamentals در این منبع آموزشی برای کسانی که تا به ‌حال حتی یک جلسه هم سر کلاس زبان ننشسته‌اند و یا در این زمینه، صفر مطلق هستند تألیف شده است.

چرا Top Notch و Summit را انتخاب کنید؟

  • زیرا مؤلفان این منبع، توجه ویژه‌ای بر تلفظ داشته‌اند؛ به طوری که آموزش‌هایی درباره‌ی فونتیکس در این کتاب‌ها می‌بینید.
  • زیرا صفحات کتاب مملوء از جملات کاربردی کوتاه و رایج در زندگی روزمره هستند.

کتاب‌های american english file

مجموعه‌ی 6 جلدی و 6 سطحی american english file منبع آموزشی جدیدی نیست؛ اما به کمک محتوا و ساختار بسیار مفید و کاربردی و البته ویرایش‌های مختلف آن، هنوز هم یکی از معتبرترین و بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته محسوب می‌شود. این مجموعه هم 4 مهارتی است و هر جلد آن شامل 12 درس می‌شود که واقعاً بر روی همه‌ی مهارت‌ها متمرکزند.
چرا american english file را از بهترین کتاب‌های آموزشی باید دانست؟

  • زیرا هر درس آن به سه بخش A، B و C تقسیم می‌شود و در هر بخش یک موضوع واحد مورد بررسی قرار می‌گیرد. لغات، گرامر و نکاتی مربوط به تلفظ نیز در آن موضوع آموزش داده می‌شوند. به روایت دیگر کتاب بسیار منظم و ساختارمند است.
  • زیرا مؤلفان تلاش کرده‌اند تا در آموزش مهارت صحبت‌ کردن، شنیدن و خواندن، موقعیت‌هایی متناسب با زندگی واقعی را شبیه‌سازی کنند.
  • زیرا در این کتاب به مهارت نوشتن هم بسیار اهمیت داده شده و شمای زبان‌آموز باید در هر درس با استفاده از لغات و گرامری که یادگرفتید، متنی را بنویسید.
  • زیرا بخش‌هایی با عنوانCommunication برای تقویت مکالمه در این مجموعه، ایجاد شده‌اند.

مجموعه‌ی‌ آموزشی Four Corners

کتاب four corners یک مجموعه‌ی 4 مهارتی کامل است که از صفر تا صد، شما را راهنمایی می‌کند. هر جلد از این مجموعه، نکات مهم گرامری، واژگان، مهارت صحبت کردن، مهارت شنیداری، مکالمه، تلفظ، مهارت درک مطلب و… را آموزش می‌دهد. در نتیجه‌ی این بخش‌ها و آموزش‌های کامل، شما یادمی‌گیرید که چطور گرامر، جملات، کلمات و اصطلاحات را در مکالمات واقعی استفاده کنید.
چرا Four Corners را می‌توان از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته دانست؟

 

 

  • زیرا ساختار این کتاب به‌گونه‌ای است که به تمام مهارت‌های یک یادگیرنده می‌پردازد و چیزی را از قلم نمی‌اندازد.
  • زیرا تمرین‌های زیاد و متنوع این مجموعه در هر 4 مهارت، تسلط شما را به عنوان یادگیرنده افزایش می‌دهد.
  • و در نهایت اینکه تکنیک‌های به کارگرفته در این کتاب، فضایی سرگرم‌کننده را برای آموزش فراهم می‌کنند.

ویژگی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

ویژگی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

  • یک کتاب آموزش زبان خوب باید محتوایی متنوع و جذاب داشته باشد. همچنین از این نظر خوب است که موضوعات به روز دنیا و کمی چالشی را دربربگیرد.
  • کتاب خوب مبتنی بر نیازهای زبان‌آموز است. اگر صد بار به کلاس زبانی بروید و یا کتابی را بخوانید که نیازهای شما را برطرف نکند، هر صد بار، آن را نیمه‌کاره رها خواهید کرد.
  • محتوای بصری کتاب نیز در یادگیری بسیار تأثیر دارد. تصاویر و طراحی‌های هدفمند و جالب یادگیری را مؤثرتر می‌کنند.
  • بهترین منبع آموزشی، منبعی است که بر یادگیری و پیشرفت تمام مهارت‌ها متمرکز باشد. (البته اگر شما بنا بر دلایل شخصی ترجیح می‌دهید که فقط یک مهارتتان را توسعه دهید، منبعی مطابق با نیاز خودتان را انتخاب کنید.)
  • تمرین‌های متنوع و زیاد در یک کتاب آموزشی، همان ابزاری است که تسلط را رقم می‌زند! پس یک کتاب خوب، تمرین‌های زیادی دارد.

جمع‌بندی

وقتی صحبت از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته می‌شود، نام ده‌ها کتاب را خواهید شنید. شاید هر کدام از این منابع، مزایای زیادی داشته باشند اما شما باید کتابی را انتخاب کنید که بیشترین کمک را به یادگیری، پیشرفت، افزایش تسلط و البته رفع نیازهای زبانی‌تان بکند و از روش‌های به‌روزی تشکیل شده باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را ضمن آشنایی با ویژگی‌های یک کتاب آموزش انگلیسی خوب، با 5 تا از بهترین منابع آموزشی آشنا کنیم. دست بجنبانید و این بار با آگاهی بیشتری زبان خواندن را شروع کنید!

۲ دیدگاه برای “بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه