معرفی کتاب نمونه سوالات آیلتس

امتحان آیلتس یک امتحان بین المللی است که نمره آن برای تاییدیه سطح زبان شرکت کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به سایر کشورها را دارند باید این مدرک معتبر یا سایر مدارک معتبر مثل تافل (منابع آزمون تافل) و دولینگو (منابع آزمون دولینگو) را ارائه دهند. امتحان آیلتس چهار بخش اصلی دارد.

بخش اول Listening است که 40 سوال دارد و در حدود 30 دقیقه طول می کشد. بخش reading که شامل 3 متن است و 40 سوال دارد و بخش رایتینگ 2 تسک نوشتاری دارد که برای نوشتن این تسک ها  60 دقیقه زمان اختصاص داده می شود بخش آخر Speaking است که در یک‌روز متفاوت از روز آزمون اصلی برگزار می شود و 15 دقیقه طول می کشد.

اگر می خواهید در مورد امتحان آیلتس بیشتر بدانید و خودتان را برای شرکت در این آزمون آماده کنید مقاله “برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟” و “راهنمای آزمون آیلتس” را مطالعه نمایید.

یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت در امتحان آیلتس این است که بارها و بارها خود را در فضای مشابه امتحان اصلی قرار دهیم تا بتوانیم در شرایطی شبیه شرایط واقعی به سوالات امتحان پاسخ دهیم. دلیل این امر هم این است که آزمون آیلتس یک آزمون بسیار طولانی است و تنوع سوالات و نکاتی که در این آزمون باید به آن توجه کرد بسیار زیاد است و در حدود 180 دقیقه (معادل 3 ساعت) طول می‌کشد.

بهترین روشی که به کمک آن می‌توانیم خود را در شرایط مشابه امتحان اصلی قرار دهیم، استفاده از کتاب های نمونه سوالات آیلتس است. مجموعه ای از سوالات امتحانات قبلی که جمع آوری شده اند و می‌تواند ما را با فضای کلی امتحان آشنا نموده و درصد موفقیت ما در این آزمون را بالاتر ببرند.

کارگاه و آزمون ماک آیلتس سفیر

بسته به اینکه می‌خواهید در آزمون جنرال شرکت کنید یا آکادمیک، می‌توانید کتاب نمونه سوال امتحان آیلتس مناسب نیازتان را از بین کتاب های زیر انتخاب کنید.

خرید کتاب آیلتس

کتاب Get ready for IELTS

کتاب‌های آمادگی برای آیلتس یا Get ready for IELTS از انتشارات کولینز Collins یک مجموعه کتاب چهارجلدی است. این مجموعه چهارجلدی که شامل آمادگی برای آیلتس- ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است، مختص زبان‌آموزان سطح پیش متوسطه یا Pre-intermediate طراحی شده است که در ابتدای پروسه آماده سازی برای آزمون بین المللی آیلتس هستند و می‌خواهند مهارت‌های خود را به سطح مناسب برای شرکت در این آزمون برسانند.

این کتاب همراه با پاسخنامه بوده و به صورت خود آموز قابل استفاده است. در این مجموعه کتاب نمونه سوالات آیلتس برای آشنایی با این امتحان قرار داده شده است و نکات کلیدی مربوط به آزمون آیلتس نیز آموزش داده می شود. این مجموعه کتاب ها به صورت خود آموز قابل استفاده است و لغات مناسب هر درس نیز در این کتاب ها آموزش داده می شود.

کتاب IELTS preparation and practice

یکی دیگر از بهترین منابع آماده سازی شرکت در آزمون بین المللی آیلتس، کتاب ایلتس پریپریشن و پرکتیس است که در 3 جلد طراحی شده است. دو جلد آموزش مهارت های Reading and Writing مختص آزمون جنرال و آکادمیک و کتاب سوم آموزش مهارت Speaking and Listening است. درس‌ها و تمرین‌ها در این کتاب به طور مجزا و برای هر مهارت فصل بندی شده اند و در فصل آخر این کتاب نمونه سوالات امتحان آیلتس قرار داده شده است که همراه با پاسخ نامه است و برای استفاده خودآموز بسیار مناسب است.

کتاب IELTS Trainer

کتاب آیلتس ترینر که در دو کتاب به طور مجزا آزمون آکادمیک و جنرال را پوشش می دهد، تکنیک‌ها و نکاتی را به شما آموزش می دهد که با کمک آنها می‌توانید گام به گام برای هر بخش از آزمون به صورت جداگانه آماده شوید و در نهایت نمره بهتری کسب کنید. کتاب آیلتس ترینر که توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده است، برای کسب نمره 7 به بالا در آزمون آیلتس طراحی شده است. هر کتاب شامل 6 تست کامل از نمونه سئوالات آیلتس است و 2 تست کامل همراه با راهنمایی گام به گام برای پاسخگویی سئوالات هر بخش قرار داده شده است. 

در هر کتاب، حدود 120 نکته و 39 راهکار آموزشی گنجانده شده و با کمک تمرین های اضافه این نکات و راهکار ها در ذهن شما تثبیت می شوند.

کارگاه آیلتس

کتاب Practice Tests for IELTS

کتاب دیگری که می توانید برای تمرین نمونه سوالات آزمون آیلتس از آن استفاده کنید کتاب پرکتیس تست فور آیلتس است که توسط انتشارات Collins و در 2 جلد به چاپ رسیده است. هر کتاب شامل 4 آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون Writing و Reading آیلتس جنرال است راهنمای کامل هر بخش از آزمون آیلتس نیز در این کتاب قرار داده شده است تا بتواند زبان آموز را با تمام جنبه های آزمون آشنا نماید. بخش common mistakes در این کتاب قرار داده شده تا داوطلبان را با اشتباهات پرتکرار این آزمون آشنا نماید. سی دی و متن فایلهای صوتی و پاسخنامه و نمونه جواب نیز از نکات حائز اهمیت این کتاب است.

کتاب IELTS Practice Tests Plus 3

کتاب آیلتس پرکتیس تست پلاس 3 برای آشنایی زبان آموزان با سطح و فرمت آزمون آیلتس طراحی شده است. با مطالعه این کتاب، شما می توانید با اعتماد به نفس بیشتری در آزمون آیلتس شرکت کنند. این کتاب که توسط انتشارات Pearson به چاپ رسیده است و توسط مجرب‌ترین اساتید آیلتس در جهان نوشته شده شامل 7 آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون writing و reading آیلتس جنرال است. برای هر بخش از آزمون راهنمای جامع و کاملی ارائه شده است و این کتاب همراه با پاسخنامه و نمونه جواب است تا بتواند توسط زبان آموزان به صورت خودآموز استفاده شود.

 

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
بهترین کتاب‌ گرامر آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس
راه های موفقیت در آزمون آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

  • سفیرمدیا
  • فروردین 17, 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه