کسب نمره 7 در آزمون آیلتس

این روزها تب شرکت در آزمون بین المللی ایلتس بسیار داغ است و بسیاری از زبان آموزان در سر تا سر جهان با هدف کسب نمره ایده آل در این آزمون برنامه ریزی و تلاش می‌کنند. نمره ایده آل در آزمون آیلتس برای هر شخص متفاوت است و بسته به هدف مهاجرت، تحصیل یا کار، نمره ایده آل تعیین می‌گردد.

اکثر دانشگاه‌های مطرح دنیا برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر کسب نمره 6.5 و یا 7 در آیلتس را مناسب می دانند و این مدرک زبانی را به عنوان تاییدیه دانش زبان انگلیسی از زبان آموزان می‌پذیرند. اگر قصد مهاجرت کاری دارید و می‌خواهید به عنوان نیروی کار متخصص به بک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنید و در آن کشور زندگی کنید، بسته به سایر امتیازهایی که کسب می کنید نمره ای بین 6 تا 8 در آزمون آیلتس برای نیروی کار متخصص مورد نیاز است.

اگر برای شروع پروسه مهاجرت می‌خواهید در عرض چند ماه نمره 6.5 یا 7 و بالاتر در آزمون آیلتس کسب کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

چگونه آبلتس 7 بگیریم؟؛ چقدر زمان می برد؟

نکته مهمی که در همین ابتدای مقاله باید به آن اشاره کنیم این است که برای کسب نمره 6 و بالاتر در آزمون آیلتس شما باید حداقل زبان آموز سطح فوق متوسطه یعنی Upper- intermediate باشید و اگر نمره ای در سطح 6.5 یا 7 مد نظر شماست حتما باید دانشجوی سطح پیشرفته یا Advanced باشید و چند ماهی را به صورت متمرکز و فشرده به تمرین مهارت‌های آیلتس بپردازید. برای آشنایی بهتر با این آزمون حتما مقالات زیر را مطالعه نمایید.

چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟

راهنمای آزمون آیلتس

جامع‌ ترین راهنمای آزمون IELTS

برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

همانطور که می‌دانید کسب نمره آیلتس منوط به کسب نمره مورد نیاز در هر مهارت آیلتس به صورت مجزا است. سپس نمره های کسب شده در هر مهارت (لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ) با هم جمع شده و میانگین آنها نمره نهایی شما را خواهد ساخت.

اگر می خواهید از همین امروز شروع کنید و در منزل خود را برای کسب نمره 7 در آزمون آیلتس آماده نمایید به شما توصیه می کنیم از پک‌های خودآموز آیلتس که به صورت هدفمند برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمایید و خود را به سطح آپر اینترمدیت برسانید و با استفاده از پک های خود خوان آیلتس در راه کسب نمره ایده آل قدم بردارید.

 

چگونه در مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ نمره 7 کسب کنم؟

برای کسب نمره 7 در آزمون ایلتس در بخش ریدینگ شما باید به 30 سوال از 40 سوال پرسیده شده پاسخ صحیح دهید، دیکته تمام کلماتی که نوشته اید درست باشد و از تعداد کلمات خواسته شده در پاسخ اضافه تر ننویسید.

 

برای کسب نمره 7 در اسپیکینگ باید روان و کافی در مورد موضوع مطرح شده در Cue Card صحبت کنید، از Linking words به اندازه کافی استفاده کنید دایره لغت خوبی داشته باشید و روی تلفظ و Intonation خود تسلط کافی داشته باشید. برای تقویت مهارت اسپیکینگ حتما مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

روش ‌های تقویت اسپیکینگ

چگونه با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟

 

 

برای کسب نمره 7 در بخش رایتینگ به سوال هر دو تسک به طور کامل جواب دهید. پاراگراف بندی مشخص و واضحی داشته باشید، از دایره واژگان غنی و مرتبط استفاده کنید و سعی کنید غلط گرامری نداشته باشید. برای آشنایی کامل و کسب نمره ایده آل در بخش رایتینگ حتما مقاله را مطالعه نمایید.

راهنمای رایتینگ آزمون آیلتس

 

 

برای کسب نمره 7 در بخش لیسنینگ باید به 30 سوال از 40 سوال پاسخ صحیح دهید و جواب ها را با دیکته درست بنویسید و همانند بخش ریدینگ از تعداد کلمات خواسته شده بیشتر ننویسید. برای اینکه بدانید چطور می توانید مهارت لیسنینگ خود و نمره تان را ارتقا ببخشید حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چگونه لیسنینگ را تقویت کنیم؟

 

 

در چه مدت زمانی می‌توان به نمره 7 در آیلتس دست یافت؟

بگذارید با شما صادق باشیم. نمی‌توانیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم زیرا کسب نمره 7 یا بالاتر به عوامل متعددی از جمله سطح زبان فعلی شما، زمانی که به مطالعه اختصاص می‌دهید، توانایی شما در زمان بندی Timing مناسب در روز امتحان، سرعت شما در پاسخ‌گویی به سوالات و … بستگی دارد.

برای کسب نمره 7 چه کنم؟

بهترین پاسخی که برای این سوال وجود دارد این است که هرچه زودتر شروع کنید. منابع آیلتس مناسب و پک‌ها خود آموز را تهیه کنید، درس بخوانید، خود را در شرایط امتحانی قرار دهید و نمونه های آزمایشی آزمون آیلتس را پاسخ دهید و با کسی که سطح زبانی اش از شما قوی تر است مهارت اسپیکینگ را تمرین کنید. هر روز به مدت 40 دقیقه مقالات و متون انگلیسی بخوانید یا با استفاده از کتاب های تقویت ریدینگ به تقویت این مهارت بپردازید. روی دیکته کلمات تمرکز کنید، دایره واژگان ضروری خود را با استفاده از کتاب های لغت بهبود ببخشید و در مدت زمان باقیمانده تا امتحان‌تان حداقل 50 یا 60 رایتینگ بنویسید. خودتان از لحاظ ساختارهای گرامری و اصطلاحات نگارشی متن نوشته شده تان را Proof-read کنید و روی افزایش سرعت پاسخ‌گویی به سوالات‌تان کار کنید. زمان بندی مناسب داشته باشید و ثانیه ای را برای رسیدن به هدفتان از دست ندهید.

 

 

حرف آخر

  1. هول نشوید.
  2. تجربه حس استرس در طول آزمون بسیار طبیعی است اما برای اینکه این حس عملکرد شما را تحت الشعاع قرار ندهد حتما شب قبل از امتحان بخوبی استراحت کنید، و مغز خود را با استفاده از تکنیک های مناسب، آرام کنید.در طول امتحان اگر نمی توانید به سوالی پاسخ دهید زمان خود را بیهوده هدر ندهید و هول نشوید. اگر زمان زیادر را روی پاسخ دادن به یک سوال هدر دهید از زمان بندی کلی امتحان عقب خواهید ماند.
  3. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.
  4. حتما در تمام بخش های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ ، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و اگر می‌خواهید نمره بالا کسب کنید مو به مو و دقیق به آنها عمل کنید. دقیقا همان چیزی را در پاسخ نامه بنویسید که از شما خواسته شده است نه بیشتر و نه کمتر از آن.

اگر می‌خواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید و به دنبال یک راه سریع و مطمعن هستید، کارگاه‌های یک روزه تک مهارتی Uni-Skills سفیر، در کوتاه‌ترین زمان شما را با ریزه کاری‌ها و نکات مهم آزمون آیلتس آشنا می‌نماینند. مطالب این کارگاه تخصصی در یک روز و در 4 جلسه تدریس می‌شوند و دید خوبی به کل مطالب هر مهارت به فرد داده می‌شود و این انسجام در ارائه مطالب باعث می‌شود یادگیری به خوبی صورت گیرد. با شرکت در این کارگاه‌ها، می‌توانید از بابت افزایش 1 نمره‌ای خود در آزمون آیلتس مطمعن شوید. برای شرکت در کارگاه آیلتس سفیر می‌توانید به سایت Ielts.safirmall.com مراجعه کنید.

حال برای سنجش میزان آمادگی خود و نقاط ضعف و قوتتان در هر 4 مهارت Listening, Reading, writing, Speaking ، بهتر است در آزمون آزمایشی آیلتس یا همان Mock آیلتس شرکت کنید. بهترین انتخاب برای این آزمون، موسسه سفیر با 20 سال تجربه در برگزاری آزمون‌های آزمایشی ماک آیلتس است. در این آزمون تمامی روندها و پروتکل‌های آزمون اصلی رعایت شده و با ارائه کارنامه منحصر به فرد، آمادگی و اعتماد به نفس شرکت در آزمون را به شما می‌دهد. هر متقاضی آزمون آیلتس به دنبال رفع نقاط ضعف خود و رسیدن به نمره ایده‌آل است و چه چیزی بهتر از تحلیل پاسخ‌های او به سوالات. از این رو سفیر با ارائه کارنامه تحلیلی این نیاز را هدف قرار داده و با ارائه تحلیل‌های خاص از عملکرد شرکت‌کنندگان در این مهارت‌ها، راهکارهای عملی و حرفه‌ای از منابع موثق آیلتس و ممتحنین به دانشجویان در قالب کارنامه تحلیلی ارائه می دهد.

  • سفیرمدیا
  • فروردین 22, 1402

۲ دیدگاه برای “کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS”

    • سلام دوست عزیز
      بله، سایبر ویدئو ویو پوینت ۲ به زودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.شما می توانید با پشتیبانی سفیرمال با شماره ۰۲۱۸۴۳۴۶۲۳۳ تماس بگیرید و شماره تماس خود را اعلام نمایید. به محض آماده شدن محصول سایبرویدئو ویوپوینت ۲ با شما تماس خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه