برای موفقیت در آزمون تعیین سطح آنلاین چه‌کار کنیم؟

اولین قدم ورود به کلاس زبان شرکت در آزمون تعیین سطح زبان است. حتما با خود می‌گویید چرا وقتی کلاسی شروع نشده من اول باید آزمون بدهم؟ باید بگوییم حتما چیزی از زبان انگلیسی در دوران مدرسه یا دانشگاه یادتان هست، با مرور همان آموخته‌ها و شرکت در این آزمون، سطح تقریبی زبان شما مشخص می‌شود و می‌توانید در کلاس زبان متناسب با سطح‌تان شرکت کنید.

 آزمون تعیین سطح به دو صورت حضوری و آنلاین در دو مدل کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و شما  باتوجه‌به شرایطتان یکی از این دو مورد را انتخاب می‌کنید. اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که آزمون تعیین سطح چه بخش‌هایی دارد؟ وب‌سایت‌های تعیین سطح آنلاین کدام‌اند؟ و چگونه می‌توان در آزمون تعیین سطح موفق شد؟

چرا باید در آزمون‌ تعیین سطح شرکت کنیم؟

  • از آن جا که هزینه‌ی شرکت در کلاس زبان کم نیست بهتر است از سطحی شروع کنید که متناسب با دانش زبان شما باشد. کلاس پایین‌تر از سطح شما فقط باعث هدررفتن زمان و هزینه می‌شود و کلاس بالاتر برایتان بسیار سنگین خواهد بود.
  • آزمون‌ تعیین سطح به شما می‌گوید در کدام یک از مهارت‌ها نیاز به تلاش بیشتری دارید. در این صورت با شروع‌شدن کلاس‌ها می‌توانید با دید بازتری مهارت‌هایتان را بالا ببرید.

آزمون تعیین سطح آنلاین چه بخش‌هایی دارد؟

آزمون تعیین سطح آنلاین به دو شکل کتبی و شفاهی در وب‌سایت‌های زیادی مثل وب‌سایت سفیر انجام می‌شود. در آزمون تعیین سطح آنلاین کتبی، سوالات به‌صورت چهارگزینه‌ای طراحی شده‌اند و اگر شما به درصد مشخصی از آن‌ها پاسخ دهید می‌توانید سوالات سطح بعدی را مشاهده کنید. در آزمون کتبی، مهارت خواندن زبان انگلیسی یکی از مهارت‌هایی است که به دقت ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، مهارت‌های شما در درک مطلب، واژگان، گرامر و شنیدن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد

آزمون تعیین سطح آنلاین شفاهی ابتدا با سوالات ساده‌ای مثل مشخصات فردی و رشته تحصیلی شروع شده و به‌تدریج با جواب‌دادن شما، سوالات پیچیده‌تر می‌شوند. مهارت‌های زیر در آزمون تعیین سطح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

مهارت گفتاری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون تعیین سطح، سنجش مهارت‌ گفتاری است. دایره لغات و اصطلاحات، گرامر و تلفظ در این بخش سنجیده می‌شود. برای بیشترشدن دایره لغات اگر قبلاً به کلاس زبان رفته‌اید بهتر است کتاب‌هایتان را بار دیگر ورق بزنید، لغاتی که معنی‌شان را فراموش کرده‌اید یا برایتان جدید است روی فلش کارت بنویسید و مرور کنید.

راه دیگر برای موفق شدن در آزمون سنجش مهارت گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking) استفاده از کتاب لغات انگلیسی است. این کتاب‌ها در سه سطح از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی شده است که می‌توانید باتوجه‌به سطح‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

یادتان باشد هر چقدر هم کتاب مطالعه کنید یا ویدئو ببینید تا وقتی نتوانید از دانش زبان انگلیسی در مکالمات واقعی آن هم به شکل درست استفاده کنید، پروسه‌ی یادگیری و مرور کامل و اثربخش نخواهد بود.

برای این کار می‌توانید با دوستان و هم‌کلاسی‌ها روزانه چند ساعت به زبان انگلیسی صحبت کنید تا لغات و گرامرها با کاربردهای عملی، ملکه‌ی ذهن‌تان شوند.

مهارت شنیداری

مهارت شنیدن از آن دسته مهارت‌های زبان است که با تکرار و تمرین زیاد به دست می‌آید. ممکن است در ابتدا شنیدن و درک یک پادکست یا آهنگ انگلیسی برایتان سخت باشد؛ ولی وقتی چند بار این کار را انجام بدهید به‌مرور زمان گوش شما عادت می‌کند و فهمیدن مطالب راحت‌تر می‌شود. برای تمرین مهارت شنیدن می‌توانید از سریال، فیلم‌ و پادکست‌ استفاده کنید.

در آزمون‌های تعیین سطح کتبی، بخشی از آزمون به مهارت شنیدن اختصاص دارد. در این بخش، معمولاً صدایی برای شما پخش می‌شود و بر اساس آن چند سوال پرسیده می‌شود. اگر بتوانید به‌خوبی جملات را بشنوید و درک کنید، جواب‌دادن به سوالات برایتان آسان خواهد شد.

مهارت درک مطلب

در آزمون‌های تعیین سطح کتبی، همیشه بخشی به خواندن و درک مطلب اختصاص دارد. در این بخش معمولاً یک متن کوتاه در اختیار شما قرار می‌گیرد و از مفهوم آن متن، چند سوال به‌صورت چهارگزینه‌ای مطرح می‌شود. برای جواب‌دادن به سوال‌ها باید متن را به‌خوبی درک کنید. یادتان باشد نیازی نیست ترجمه کلمه‌به‌کلمه متن را بدانید. با خواندن متن‌های زیاد و به‌مرورزمان می‌توانید به درک مطلب مسلط شوید.

آزمون تعیین سطح آنلاین چه بخش‌هایی دارد؟

3 ترفند برای موفقیت در آزمون تعیین سطح آنلاین

در آزمون تعیین سطح، نمره یا سطح خوب و بدی وجود ندارد. هدف از آزمون، مشخص‌شدن سطح زبان و ثبت‌نام کردن در کلاسی متناسب با دانش زبان شماست. برای اینکه بتوانید در آزمون تعیین سطح از آموخته‌های خود به بهترین شکل استفاده کنید چند توصیه برای شما داریم.

گرامر را حداقل یک بار دوره کنید: آزمون‌های تعیین سطح با کاربرد عملی زبان انگلیسی سروکار دارند؛ بنابراین بهتر است گرامرهایی را که تا پیش ‌از این بلد بوده‌اید، حداقل یک بار دوره کنید، به زمان‌های فعل‌های انگلیسی تا جایی که می‌توانید تسلط پیدا کنید و بدانید برای هر موقعیتی از چه گرامری استفاده می‌شود.

تعیین سطح آزمایشی انجام بدهید: شما می‌توانید بعد از مرور و آمادگی، به طور آزمایشی آزمون تعیین سطح بدهید. با انجام این تست‌ها، نقاط ضعف را تا قبل از رسیدن روز آزمون برطرف می‌کنید تا سطح واقعی‌ زبان‌تان در آزمون تعیین سطح مشخص شود.

با یک همراه به زبان انگلیسی صحبت کنید: اگر مدت زیادی است که به انگلیسی صحبت نکرده‌اید بهتر است چند روز مانده به آزمون  از طریق شبکه‌های اجتماعی با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنید یا از هم‌کلاسی‌هایتان بخواهید موقع کلاس،خرید یا گشت‌و‌گذار با شما به انگلیسی صحبت کنند.

یادتان باشد که برای شرکت در آزمون آنلاین تعیین سطح، سوالات را جستجو نکرده و جواب‌ برای آن‌ها آماده نکنید. همه جواب‌ها باید در همان زمان و بر اساس دانش قبلی‌تان داده شود. بهتر است قبل از آزمون تعیین سطح تنها به‌مرور درس‌های گذشته بپردازید.

بهترین سایت‌های تعیین سطح زبان آنلاین کدام‌اند؟

Language Level

آزمون تعیین سطح در این وب‌سایت ۱۵ سوال دارد که به‌صورت تطبیق‌پذیر طراحی شده‌اند؛ یعنی بر اساس پاسخ‌های شما، آسان یا سخت می‌شوند. نتیجه تعیین سطح بلافاصله بعد از پایان آزمون به شما اعلام می‌شود. یکی از مزایای این آزمون، این است که علاوه بر اعلام نتایج بر اساس سطوح  CEFR یعنی از سطح A1  تا C2، به شما می‌گوید که نمره احتمالی شما در آزمون‌های رسمی مانند آیلتس یا تافل چند خواهد بود.

Stafford House International

آزمون تعیین سطح استنفورد 25 سوال دارد و بسیار کوتاه است. اما، چیزی که آن را از بقیه آزمون ها متمایز می‌کند این است که در یک سوال به جای گزینه‌های درست/نادرست، ممکن است بیش از یک پاسخ صحیح وجود داشته باشد، اما پاسخی که صحیح‌تر است امتیاز بیشتری دارد. نتیجه تعیین سطح بلافاصله پس از آزمون در پنج سطح، از Elementary  تا Advanced  به شما اعلام می‌شود.

این آزمون در واقع راهی برای پیداکردن سطح واقعی زبان شماست. با این آزمون می‌توانید متوجه شوید آیا تفاوت‌های ظریف در مکالمه‌ها یا مترادف کلمات را می‌دانید یا نه.

Canadian College of English Language

این آزمون تعیین سطح، شامل سوالات چندگزینه‌ای و یک بخش نوشتاری است. برای انجام این آزمون یک ساعت زمان دارید و بعد از آن نتایج برایتان ایمیل می‌شود. نتیجه آزمون بر اساس معیارهای CEFR از سطح A1 تا C2  اعلام می‌شود. اگر به دنبال آزمونی هستید که مهارت‌های نوشتاری را هم در کنار بقیه مهارت‌ها بسنجد، این آزمون برای شماست.

چرا آزمون تعیین سطح سفیر بهترین انتخاب است؟

چرا آزمون تعیین سطح سفیر بهترین انتخاب است؟

آزمون تعیین سطح موسسه زبان سفیر گفتمان یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان است که به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. نتیجه تعیین سطح، بلافاصله پس از آزمون و به‌صورت استانداردهای CEFR یعنی از سطوح A1 تا C2 به شما اعلام خواهدشد.

برای شرکت در آزمون تعیین سطح حضوری باید از قبل روی سایت موسسه، زمان و شعبه خود را تعیین کنید؛ راه دیگر این است که می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه، درخواست تعیین سطح دهید. جالب است بدانید که آزمون تعیین سطح آنلاین وب‌سایت سفیر با دقت کافی و بر اساس نیاز شما در مدل‌های مختلف طراحی شده است. علاوه بر این، شما می‌توانید کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح را انتخاب کرده و از منابع آموزشی مناسب برای سطح خود بهره‌مند شوید. در ادامه، انواع آزمون‌های آنلاین تعیین سطح را معرفی کرده‌ایم!

  • تعیین سطح زبان ویژه کلاس‌های عمومی سفیر (SEPTO)

این آزمون اصلی‌ترین آزمون تعیین سطح آنلاین سفیر است که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود. در این امتحان مهارت‌های شما در بخش‌های شنیداری، واژگان و گرامر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پس از شرکت در این آزمون می‌توانید در کلاس‌های زبان عمومی سفیر ثبت‌نام کنید. همچنین، مدرک تعیین سطح هم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 اگر در سازمانی مشغول به کار هستید که باید سطح زبان را با مدرک ارائه دهید می‌توانید در این آزمون شرکت کنید و مدرک دریافتی را با مهر موسسه سفیر در اختیار سازمانتان قرار دهید.

  • تعیین سطح آنلاین شفاهی سایبرتاک

این آزمون برای تعیین سطح  دوره‌های انگلیسی بزرگسالان، نوجوانان، آیلتس و فرانسه طراحی شده است. شما با مراجعه به سایت سایبرتاک می‌توانید این آزمون را به‌صورت شفاهی انجام دهید. پس از انجام تعیین سطح، می‌توانید در کلاس‌های گفته شده ثبت‌نام کنید. لازم است بدانید در این آزمون مهارت‌های گفتاری، توان مکالمه روان و دقت در گفتار به طور دقیق ارزیابی می‌شود.

  • تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان (SENTO)

این آزمون کتبی، مهارت‌های شما را در خواندن، واژگان، گرامر و شنیدن ارزیابی کرده و در پایان گواهینامه‌ای هم به شما می‌دهد. یادتان باشد این آزمون فقط برای ارزیابی میزان پیشرفتتان است و امکان ثبت‌نام در کلاس وجود ندارد.

  • تعیین سطح آنلاین آیلتس (IEPTO)

این آزمون 90 دقیقه طول کشیده و به صورت کتبی برگزار می‌شود. در این آزمون تمام مهارت‌های زبانی از جمله شنیداری، خواندن، واژگان و گرامر با توجه به استانداردها و منابع آموزشی ارزیابی می‌شود.

  • تعیین سطح زبان آنلاین کتبی در ناتوس (NAPTO)

این آزمون به‌صورت کتبی برگزار شده و پس از آن کارنامه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این آزمون دو شاخص ضروری یعنی Reliability  (پایایی یا درجه ثبات) و Validity  (روایی یا درجه صحت سنجش) به‌دقت ارزیابی شده است تا نتیجه‌ی حاصل به استاندارد CEFR بسیار نزدیک باشد. پس از شرکت در این آزمون می‌توانید در دوره‌های انگلیسی عمومی بزرگسالان ثبت‌نام کنید.

  • تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی نوجوانان (TEENEPTO)

در این آزمون مهارت‌های شنیداری، خواندن، واژگان و گرامر باتوجه‌به منابع آموزشی این رده سنی ارزیابی می‌شود. این آزمون به‌صورت کتبی است و 90 دقیقه زمان دارد.

  • تعیین سطح زبان انگلیسی شفاهی مجتمع آموزشی یوسف‌آباد

این آزمون برای همه رده‌های سنی و تمام دوره‌های زبان انگلیسی به‌شکل شفاهی طراحی شده است. در این آزمون مهارت‌های گفتاری، توان مکالمه‌ی روان و دقت در گفتار سنجبده می‌شود. پس از تعیین سطح، شما می‌توانید در دوره قبول شده، ثبت‌نام کنید.

  • تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی کودکان (KIDEPTO)

در این آزمون باتوجه‌به منابع و گروه سنی، چهار مهارت شنیداری، خواندن، واژگان و گرامر به‌صورت کتبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این آزمون 20 دقیقه طول می‌کشد و برای هر مهارت 5 سوال طراحی شده است.

کلام آخر

در نهایت به‌خاطر داشته باشید که در آزمون تعیین سطح هیچ نتیجه‌ی درست یا غلطی وجود ندارد. تنها هدف از این آزمون تعیین نقطه‌ی شروع شما برای زبان‌آموزی است. یادتان نرود شما در ابتدای راه  هستید و تا رسیدن به هدف موردنظرتان با آزمون‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد پس بهتر است آزمون را به‌عنوان بخشی از فرایند یادگیری در نظر بگیرید. با استفاده از وب‌سایت‌های تعیین سطح آنلاین می‌توانید در هر زمان و شرایطی در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و در مسیر زبان‌آموزی پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه