Practice makes perfect…

Use it or lose it…

بله، بله. ما تمام این‌ ضرب‌المثل‌ها را شنیده‌ایم!

همه ما می‌دانیم که برای تقویت زبان انگلیسی خود، باید تمرین و تمرین و تمرین کنیم. اما راستش را بخواهید، این روش واقعاً بهترین توصیه برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. اگر ایده‌های جالب و جدیدی برای تقویت دانش زبان انگلیسی‌تان ندارید، احتمالاً بزودی دچار خستگی و یا بی‌انگیزگی خواهید شد.

نگران نباشید. ما در این مقاله 5 روش بسیار کاربردی برای تقویت زبان انگلیسی را به شما یاد خواهیم داد. شما می‌توانید از این نکات به صورت خودآموز و بدون نیاز به معلم برای بهبود همه مهارت‌های انگلیسی‌تان از جمله صحبت کردن و نوشتن و همچنین افزایش دانش گرامر، واژگان و درک مطلب خود استفاده کنید.

  1. استفاده از تکنیک‌ “intensive reading”

تکنیک intensive reading شامل خواندن با دقت و تمرکز بر معنای دقیق متن نوشته شده است. این تکنیک در مقابل تکنیک extensive reading قرار دارد که شامل خواندن برای رسیدن به یک درک کلی از متن برای ایجاد اعتماد به نفس و لذت بردن از فرآیند خواندن است. در حالی که استفاده از تکنیک extensive می‌تواند عالی باشد، خواندن با کمک تکنیک intensive برای بهبود سریع مهارت‌های انگلیسی مفیدتر است.

استراتژی‌های اصلی تکنیک‌ “intensive reading” عبارت‌اند از:

  • شناسایی کلمات کلیدی
  • پوشاندن برخی کلمات و حدس زدن آن‌ها
  • نوشتن خلاصه پس از مطالعه
  • خواندن متن و صحبت درباره آن متن با دیگران 

مطمئن شوید که متن‌های کوتاهی را برای خواندن به روش intensive reading انتخاب کنید. در غیر این صورت، این کار برای شما حوصله سر بر خواهد شد. شاید این سئوال برای شما پیش آمده باشد که intensive reading چطور می‌تواند به تقویت مکالمه انگلیسی کمک کند؟ در واقع شما با این روش لغات و گرامر را در بستر مناسب یاد می‌گیرید و با اعتماد به نفس بالاتری می‌توانید در مکالمات انگلیسی شرکت کنید.

  1. صحبت کردن در مقابل آینه

صحبت کردن در مقابل آینه می‌تواند به شما کمک کند تا با خجالت کمتر و راحتی بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنید. گاهی اوقات صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار عجیب باشد، علی‌الخصوص اگر هنوز به زبان انگلیسی مسلط نبوده و در ابتدای پروسه یادگیری زبان هستید. این مساله تا حدی به این دلیل است که نمی‌دانید هنگام ایجاد صداها و کلماتی که در زبان خودتان وجود ندارند، چه شکلی هستید و یا اینکه حتی آن صداها را به درستی تولید می‌کنید یا نه؟

بنابراین، وقتی روبروی آینه به انگلیسی صحبت می‌کنید، به حالت لب‌ها و اعضای چهره‌تان دقت کنید. خود را با native speaker ها مقایسه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برخی از دیالوگ‌های یک برنامه تلویزیونی را عینا” تکرار کنید و سعی کنید حرکات دهان بازیگران را تقلید کنید. این تکنیک نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس شما در مکالمات انگلیسی خواهد شد بلکه در تقویت تلفظ انگلیسی شما نیز موثر است.

  1. یادگیری زبان انگلیسی از طریق Native Speaker ها

یادگیری زبان انگلیسی با کمک افراد Native Speaker، بهترین راه برای ارتقای سطح زبان شما است. به عنوان مثال، وقتی کسی از شما می‌‎پرسد که حال شما چطور است، چه پاسخی می‌دهید؟ “I’m fine” و یا “I’m ok” ؟ این پاسخ کاملا درست است، اما راه بهتری هم وجود دارد. در واقع native speakerها از روش‌های متنوعی برای پاسخگویی به همین سئوال ساده استفاده می‌کنند. شاید شما دسترسی به native speakerها نداشته باشید ولی همواره می‌توانید از طریق فیلم و سریال‌های انگلیسی، مکالمه زبان خود را تقویت کنید. مزیت یادگیری زبان انگلیسی از این طریق این است که لغات و اصطلاحات کاربردی را دقیقا در بستر مناسب‌شان یاد می‌گیرید. نکته مهمی که باید بدانید این است که در هنگام استفاده از این روش برای یادگیری زبان انگلیسی، با توجه به سطح و دانش زبانی‌تان، می‌توانید روی موارد مختلفی تمرکز کنید. مثلا لغات جدید یاد بگیرید، به کاربرد افعال در جملات دقت کنید، لهجه‌تان را بهبود ببخشید و مهارت درک مطلب و لیسنینگ خود را تقویت کنید.

  1. تمرین اسپیکینگ با کمک ویدیوهای انگلیسی معتبر

یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به صورت خودآموز در این است که شما به طور کامل در معرض زبان انگلیسی واقعی قرار نمی‌گیرید. تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی به تنهایی بسیار دشوار است. در این شرایط، استفاده از بهترین ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی به خوبی می‌تواند مکالمه شما را در سطوح مختلف تقویت کند. با این محصولات می‌توانید خیال خود را از یادگیری اصولی اسپیکینگ انگلیسی راحت کنید. علاوه بر استفاده از ویدئو، شما همچنین می‌توانید به فایل‌های صوتی مناسب سطحتان گوش فرا دهید و سپس آن را برای خودتان خلاصه کنید یا متن‌های انگلیسی مناسب سطحتان را بخوانید و با کمک لغات متن، آن را خلاصه کنید. آنگاه خواهید دید که به تنهایی می‎‌توانید مهارت Speaking تان را بهبود ببخشید.

  • مجموعه سایبرویدئو (Cyber Videos)

کلیه افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی داشته ولی به هر دلیلی امکان شرکت در کلاس‌ زبان را ندارند، می‌توانند از مجموعه سایبرویدئو (Cyber Videos) که مجموعه ویدئوی آموزش زبان انگلیسی است، به صورت خودآموز استفاده کنند. ویدئوهای سایبرویدئو توسط تیم آموزش موسسه سفیر گفتمان تولید شده و با توجه به سطح‌بندی دقیق این ویدئوها، زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته می‌توانند ویدئوی مناسب سطح خود را تهیه و از آموزش‌های استاندارد آن بهره‌مند شوند.

نکته قابل توجه در مورد مجموعه آموزشی سایبرویدئو که آن را از محصولات مشابه متمایز می‌کند، تمرکز بر کلیه مهارت‌های زبان به‌ویژه Speaking بر اساس یک سیلابس مدون است. مطالب آموزشی در این ویدیوها با جزئیات کامل و با روش‌های مدرن تدریس شده‌اند. با تهیه سایبرویدئو، اساتید باتجربه را به خانه خواهید برد و کلیه نکات لازم مربوط به سطح خود را خواهید آموخت.

  • italk

یادگیری زبان انگلیسی با کمک فیلم، سریال و آهنگ‌های بروز دنیا یکی از لذت‌بخش‌ترین و مفرح‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی است. در این مجموعه شما بخش‌هایی از یک فیلم را می‌بینید، لغات جدید یاد می‌گیرید و کاربرد آن‌ها را در جملات تمرین خواهید کرد. این مجموعه از سطح مبتدی تا پیشرفته در دسترس است و هر سطح حدود 12 فیلم، سریال و آهنگ مختلف را با تمرین‌های قبل، در حین و بعد از تماشای فیلم پوشش می‌دهد. زمانیکه تماشای یک ویدیو تمام شد، آزمون‌ها و فلش کارت‌های سرگرم‌کننده وجود دارد تا مطمئن شوید همه چیزهایی را که یاد گرفته‌اید، به خاطر می‌آورید.

  1. هر روز انگلیسی صحبت کردن خود را ضبط کنید (و به آن گوش کنید!).

این کار ممکن است خسته کننده و تکراری به نظر برسد، اما مطمئن باشید که از این تصمیم خود در آینده بسیار خوشحال خواهید شد.

از یک برنامه ضبط صدا برای ضبط جملات و دیالوگ‌های انگلیسی استفاده کنید. شما به سادگی می‌توانید چند دقیقه در مورد روز خود صحبت کنید، قسمتی از یک کتاب یا روزنامه انگلیسی را بخوانید و کلمات انگلیسی جدیدی را که یاد گرفته‌اید، به کار ببرید. پس از ضبط، باید به صدای خود گوش دهید و سعی کنید اشتباهات خود را پیدا و اصلاح کنید. این موارد می‌توانند اشتباهات تلفظی، اشتباهات دستور زبان، کلمات نادرست استفاده شده و … باشند. انجام این کار یکی از کاربردی‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی است، به‌خصوص اگر زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد می‌گیرید. یادتان نرود که بدون تصحیح اشتباهات خود، مجدد آن‌ها را تکرار خواهید کرد.

نکته مهم و پایانی این است که در هنگام یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت اسپیکینگ‌تان هرگز تسلیم نشوید. یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مکالمه انگلیسی مسیری پر از لذت و همراه با موفقیت است. از تکنیک‌های گفته شده در مقاله استفاده کنید و با تلاش و پشتکار خود را به بالاترین سطح مکالمه انگلیسی برسانید.

مطالب مرتبط:

روش های تقویت اسپیکینگ
سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس
چگونه speaking خود را تقویت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه