بهترین کتاب لغت سطح متوسطه

در دنیای امروزی، زبان انگلیسی یکی از بخش‌های جدانشدنی و پرکاربرد برای تمامی افراد به حساب می‌آید. کاربرد این زبان در تمامی ابعاد همانند تحصیل، کار،تفریح، ارتباطات و … زندگی همه‌ی ما غیر قابل انکار است و همین کاربرد نیاز ما به یادگیری لغات انگلیسی را افزایش می‌دهد. اگر دانش زبان انگلیسی خود را در سطح متوسطه برآورد می‌کنید، احتمالا می‌دانید که واژگان و لغات انگلیسی آنقدری حائز اهمیت است که می‌توان ادعا کرد برخورداری از دایره‌ی لغات گسترده، مهم‌تر از دانستن قواعد دستوری و ساختارهای زبانی است.

داشتن دامنه لغت انگلیسی قوی و گسترده به شما کمک می‌کند تا قابل فهم صحبت کنید، منظورتان را به دیگران برسانید و درک مطلب خوبی داشته باشید. حال برای رسیدن به این توانایی، بهتر است بهترین کتاب لغت انگلیسی را در سطح Intermediate تهیه کنید تا با بکارگیری روش‌های اصولی یادگیری لغات انگلیسی و این منابع جذاب و کاربردی، به هدف خود در زبان انگلیسی دست پیدا کنید.

البته به خاطر داشته باشید که یادگیری لغات جدید کار ساده‌ای نیست و نیاز به تمرین و تکرار دارد. در این مقاله با سفیرمال همراه باشید تا بهترین کتاب‌های لغت انگلیسی سطح متوسطه زبان را به شما معرفی کنید.

بهترین کتاب لغت سطح متوسطه

در صورتی که در سطح متوسطه زبان انگلیسی یا همان Intermediate قرار دارید، مسلما اهمیت تسلط به لغات و اصطلاحات انگلیسی را به خوبی درک کرده‌اید. این مهارت زبانی می‌تواند در هر موقعیتی به داد شما برسد که ازجمله آن می‌توان به استفاده از این لغات در مکالمات و نوشتار خود و بهره گرفتن از آن‌ها در خواندن متن‌ها و مقالات مختلف اشاره کرد. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، بهترین راهکار استفاده از یک کتاب لغت انگلیسی استاندارد و اصولی است.

از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب آکسفورد وورد اسکیلز، ووکب این یوز و 4000 لغت ضروری اشاره کرد. این منابع به عنوان بهترین کتاب یادگیری لغت سطح متوسطه مورد استقبال بسیاری از زبان آموزان قرار گرفته‌اند.

حال بیاید این 3 کتاب بروز، کاربردی و محبوب را بررسی کنیم:

  1. کتاب آکسفورد ورد اسکیلز اینترمدیت Oxford Word Skills Intermediate

مجموعه کتاب های Oxford Word Skills، با هدف تقویت دایره واژگان و بهبود مهارت فراگیری لغات در سه سطح طراحی شده است. با ارائه لغات و اصطلاحات کاربردی و معانی به صورت کوتاه و روشن، کتاب آموزش لغت انگلیسی به تقویت اعتماد بنفس دانشجویان در به کارگیری لغات جدید در مکالمات خود کمک می‌کند. در کتاب Oxford Word Skills Intermediate، حدود 3000 لغت مختلف در مورد موضوعات مختلف و کاربردی و در بستر مناسب آموزش داده می‌شوند. این کتاب 12 سرفصل اصلی دارد و درس‌های مرتبط با هر سر فصل زیر مجموعه هر سرفصل اصلی قرار می‌گیرند. در انتهای هر بخش، تمارین بیشتر برای دوره مطالب و تثبیت لغت‌های مربوط به هر سر فصل قرار داده شده است.

از جمله موضوعاتی که در این کتاب یاد خواهید گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مردم
  • دنیای پیرامون
  • زندگی روزمره
  • مشکلات اجتماعی و سیاسی
  • رسانه
  • کسب و کار

کتاب اکسفورد وورد اسکیلز متوسطه همچنین شامل ویژگی‌های زیر است:

  • تمرین‌های مفید و متنوع در پایان هر درس
  • مثال‌های متنوع از لغات و اصطلاحات در قالب مکالمه، متن و جملات ساده و پیچیده
  • پاسخنامه در انتهای کتاب
  • قابل استفاده به صورت خود آموز (self-study)
  1. کتاب وکب این یوز English Vocabulary in use Pre-intermediate & Intermediate

کتاب English Vocabulary in Use در 4 جلد برای سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته جهت تقویت لغات و اصطلاحات انگلیسی با استفاده از روش‌های نوین آموزش زبان (Vocabulary in context) طراحی شده است. از ویژگی­‌های این کتاب آموزش روش‌ها و استراتژی‌های یادگیری لغات انگلیسی است. سطح دوم این کتاب، به زبان آموزان سطح Pre-intermediate و Intermediate توصیه می‌شود.

از جمله موضوعاتی که در این کتاب یاد خواهید گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دنیای اطراف
  • تحصیل و مطالعه
  • کار و تجارت
  • تفریحات
  • ارتباطات و تکنولوژی
  • زبان کاربردی

کتاب ووکب این یوز متوسطه همچنین شامل ویژگی‌های زیر است:

  • شامل 100 درس
  • انتخاب لغات بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج
  • آموزش لغات انگلیسی در جمله
  • آموزش تلفظ لغات
  • شامل مثال‌ها و تمرین‌های متنوع
  • همراه با پاسخ‌نامه
  • قابل استفاده به صورت خود آموز
  1. کتاب 4000 لغت ضروری 4000Essential English words – جلد دوم و سوم

4000 لغت ضروری، یک مجموعه 6 جلدی است. بیشترین تمرکز این کتاب روی لغات پر استفاده و کاربردی زبان انگلیسی است. این مجموعه کتاب برای سطوح Elementary تا Advanced قابل استفاده است. مجموعه لغات گردآوری شده در این کتاب‌ها، درصد قابل توجهی از لغات استفاده شده در زبان محاوره و متن‌های روزمره را پوشش می‌دهد. همچنین، بعد از اینکه زبان آموزان توانستند این لغات را به خوبی یاد بگیرند قادر خواهند بود فرم‌های دیگر این لغات را در زبان محاوره و نوشتار تشخیص دهند یا از آنها استفاده نمایند.

هر کتاب 30 درس دارد و در هر درس زبان آموز 20 لغت را در قالب جمله‌های کاربردی یاد می‌گیرد. در انتهای هر درس از کتاب تمرین‌هایی در قرار داده شده است که سایر کاربرد کلمات را در ذهن زبان آموز تثبیت می‌کند.

نکته حائز اهمیت در مورد این کتاب این است که در انتهای هر درس تمام لغت‌ها در قالب یک داستان ارائه شده اند تا به زبان آموزان این فرصت را بدهد تا مثال‌های بیشتری در مورد این لغات یاد بگیرند. هر سطح این کتاب زبان آموز را برای سطح بعدی و لغات سخت تر و داستان‌های پیچیده تر آماده می‌کند.

ویژگی‌های مجموعه کتاب 4000 لغت ضروری در زبان انگلیس به صورت زیر است:

  1. واضح، همراه بامثال‌های واضح و قابل فهم
  2. تمرین‌های متفاوتبرای تثبیت لغت‌های هر درس
  3. پیشرفت تدریجی و پیوستهدر طول مطالعه مجموعه کتاب‌ها
  4. داستان‌های خاص و هدفمند برایفعالسازی لغات هر درس
  5. تصاویر رنگی و کاربردیبا هدف تصویرسازی هر لغت

روش‌های جذاب یادگیری لغات انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در صورتی می‌تواند موثر باشد که مهیج و گیرا باشد. این کتاب‌ها به عنوان بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی سطح متوسطه می‌توانند با روشی جذاب و سریع، باعث تقویت دامنه لغات شما شوند. علاوه بر این، می‌توانید با تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی، گوش کردن به پادکست انگلیسی و شرکت در کلاس زبان، سرعت این فرایند را افزایش دهید. فراموش نکنید که هرچه ارتباط مستقیم بیشتری با زبان انگلیسی داشته باشید، بهتر می‌توانید به مهارت‌های زبان خود مسلط شوید.

همانطور که گفته شد، در اختیار داشتن منابع آموزشی مناسب و اصولی، نقش بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی برای هر مهارت به ویژه لغات و اصطلاحات دارد. به همین دلیل، پیشنهاد کارشناسان آموزش سفیرمال به شما در سطح متوسطه، تهیه یکی از کتاب‌های فوق به عنوان بهترین کتاب لغت سطح متوسطه است.

در صورتی که در مورد هر یک از این منابع به سوال برخورد کردید، کافیست سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه