چگونه برای یک سفر تحصیلی به خارج از کشور آماده شوم؟

تحصیل در خارج از کشور یک ماجراجویی فراموش نشدنی است. اما قبل از اینکه بتوانید در زبان انتخابی خود مهارت داشته باشید، در سبک زندگی محلی غوطه ور شوید و خاطراتی را بسازید که تا آخر عمر باقی بماند، باید برای سفر به کشوری دیگر آماده شوید و این فقط به معنای گرفتن پاسپورت و ویزا و یا جمع کردن چمدان نیست.

در ادامه این مطلب 12 نکته که قبل از مهاجرت تحصیلی نیاز دارید بدانید را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مسائل مالی را مشخص کنید.

قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن شوید که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر را دارید – این شامل پولی می‌شود که در مدت زمان اقامت در خارج از کشور نیز خرج خواهید کرد. در این مقاله فرض بر این است که شما برای یک سال اقامت در خارج از کشور پس انداز دارید.

این احتمال را در نظر بگیرید که بیش از آنچه انتظار دارید پول خرج خواهید کرد. معمولاً، بهتر است مقداری پول نقد، و همچنین یک کارت اعتباری برای هزینه‌های بیشتر و سفرهای طولانی‌تر همراه داشته باشید.

به شرکت کارت اعتباری خود اطلاع دهید که کجا می‌روید و چه مدت در آنجا می‌مانید – به این ترتیب پس از شروع خرید، کارت شما را مسدود نمی‌کنند.

ترانسفر فرودگاهی را هماهنگ کنید.

اگر می‌خواهید زندگی خود را آسان‌تر کنید، به مشاور تحصیلی خود در خارج از کشور اجازه دهید انتقال از فرودگاه به محل اقامت یا دانشگاه را هماهنگ کند. اگر ترجیح می‌دهید راننده خود را پیدا کنید یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، مطمئن شوید که از قبل درباره گزینه‌های مختلف تحقیق کرده و برنامه‌های لازم را دانلود کرده‌اید 

این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌شود، به خصوص پس از یک پرواز طولانی. هنگامی که همه چیز را در مقصد هماهنگ کردید، به یاد داشته باشید که قبل از حرکت برای رسیدن به فرودگاه در کشور خودتان هم به یک سواری نیاز دارید.

خود را بیمه کنید.

مشاور تحصیلی شما در خارج از کشور فرد خوبی برای صحبت در مورد بیمه مسافرتی خواهد بود، بنابراین از دانش آنها استفاده کنید. همچنین باید با ارائه‌دهنده بیمه سلامت خود تماس بگیرید تا ببینید آیا پیشنهاد ویژه‌ای وجود دارد که شما را در زمانی که خارج از کشور هستید پوشش دهد.

اسناد مهم را کپی کنید

از تمام مدارک مهم خود از جمله پاسپورت، بیمه، اطلاعات شرکت کارت اعتباری، کپی دیجیتال و کاغذی داشته باشید و آنها را در مکان‌های مختلف ذخیره کنید. بهتر است یک کپی را در خانه نزد خانواده یا دوستان خود بگذارید و یک نسخه دیجیتالی و کاغذی همراه خود داشته باشید. نسخه دیجیتال باید جایی امن اما به راحتی قابل دسترسی باشد، مانند ایمیل شما یا روی سرور ابری.

در مورد مقصد خود اطلاعات کافی جمع آوری کنید.

جمع‌آوری اطلاعات در مورد جایی که می‌روید و کارهایی که می‌توانید در آنجا انجام دهید و ببینید احتمالاً بهترین بخش برای آماده شدن برای سفر است. می‌توانید راهنمای سفر بخرید یا فقط در گوگل جستجو کنید تا ببینید خانه جدیدتان چه چیزی برای ارائه دارد و چه فعالیت‌های جذاب و جالبی می‌توانید در آنجا انجام دهید.  

دریافت یک نمای کلی از قبل می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی هر سفر و گردشی کمک کند تا بهترین استفاده را از زمان خود در خارج از کشور ببرید. فراموش نکنید که در مورد آداب و رسوم، عادات و سنت هایی را بخوانید که به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان خود را محلی کنید.

چمدان خود را ببندید.

ابتدا، محدودیت وزن و اندازه چمدان در خطوط هوایی که با آن پرواز می‌کنید را بررسی کنید. در زمان بستن چمدان توجه داشته باشید که لوازم ضروری، آداپتور، شارژر موبایل و  مقداری پول نقد بهتر است در کیف دستی قرار دهید. اگر بیش از چند روز در مکانی می‌مانید، لوازم بهداشتی را در مقصد خریداری کنید. هنگامی که همه چیز بسته بندی شد، مطمئن شوید که یک برچسب نام روی همه چیز قرار دهید.

چند کلمه به زبان محلی یاد بگیرید.

از آنجایی که شما در حال خواندن این مطلب در وبلاگ ما هستید، احتمالاً می‌توان تصور کرد که در خارج از کشور زبانی را یاد خواهید گرفت. اما چرا از قبل کمی آماده نشوید؟

اگر به صدای زبان جدید عادت داشته باشید و حتی چند جمله به زبان محلی بدانید، سفر بسیار آسان تر خواهد شد.  مثلا برای گذراندن زمان در پروازهای طولانی می‌توانید به مطالعه و یادگیری لغات بپردازید.

داروهای مورد نیازتان را تهیه کنید.

اگر به طور منظم داروهای تجویزی مصرف می‌کنید یا از لنز استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که داروی کافی برای زمان اقامت خود دارید یا نسخه‌ای که می‌توانید در خارج از کشور از آن استفاده کنید، همراه داشته باشید.

اعداد مهم را یادداشت کنید.

در عصر تلفن های همراه، ما به سختی شماره تلفن یا رمز عبور را به خاطر می‌آوریم. اگر به خارج از کشور می‌روید، ممکن است مجبور شوید یک تلفن جدید تهیه کنید یا در دانشگاه از کامپیوتر استفاده کنید: مطمئن شوید که چند شماره تلفن و گذرواژه مهم را به خاطر بسپارید تا بدون دردسر بتوانید به اطلاعات خود دست پیدا کنید.

در مورد تلفن همراه خود برنامه ریزی کنید.

بسته به مدت زمانی که قرار است در خارج از کشور باشید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید سیم کارت جدید بخرید یا از سیم کارت خودتان برای استفاده کنید. قبل از حرکت، با ارائه‌دهنده تلفن همراه خود در مورد هزینه‌های رومینگ صحبت کنید، تا پس از بازگشت، قبض تلفن هنگفتی دریافت نکنید.

می‌توانید در بسیاری از مکان‌ها (مانند مدرسه، محل سکونت و احتمالاً مکان‌های عمومی) وای‌فای رایگان دریافت کنید، اما ممکن است خوب باشد که وقتی نزدیک مودم نیستید، راهی برای دسترسی و تماس تلفنی داشته باشید.

با هم اتاقی‌ها یا خانواده میزبان خود در ارتباط باشید.

اگر می‌خواهید با یک خانواده میزبان یا هم اتاقی‌ها زندگی کنید و اطلاعات تماس آنها را دارید: قبل از عزیمت خود را معرفی کنید! آنها احتمالاً به همان اندازه که شما در مورد آنها کنجکاو هستید، در مورد شما نیز کنجکاو خواهند بود، بنابراین سلام کردن، حرکت خوبی خواهد بود. همه از گرفتن هدیه خوشحال می‌شوند، پس با گرفتن سوغاتی‌های کوچک سعی کنید دل آنها را به دست بیاورید.

هیجان زده باشید.

قبل از رفتن به خارج از کشور باید به چیزهای زیادی فکر کنید، به خصوص اگر اولین سفر شما باشد. اما مهم نیست که چند بار چمدان خود را دوباره بسته بندی می کنید، فراموش نکنید که در مورد ماجراجویی فراموش نشدنی که قرار است وارد آن شوید هیجان زده بمانید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید.  

مطالب مرتبط:
نمره آیلتس برای مهاجرت
برای مهاجرت تحصیلی آماده‌اید؟
مزایای یادگیری زبان در خارج از کشور
اولین قدم برای مهاجرت را محکم بردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه