کتاب های یادگیری اصطلاحات انگلیسی

Idioms اصطلاحاتی هستند که به ما کمک می‌­کنند یک موقعیت خاص را به روشی متفاوت و خلاقانه و کوتاه­‌تر توصیف کنیم. اصطلاحات عامیانه معمولا ریشه در اطلاعات فرهنگی و تاریخی یک کشور دارند و درک زبان آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم (Second Language) یا یک زبان خارجی (Foreign Language) یاد می­‌گیرند، از آن زبان را گسترده تر می­‌کنند. زبان آموزانی که قصد یادگیری اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی را دارند بهتر است از منابع زبان اصلی و یا کتاب یادگیری اصطلاحات انگلیسی استفاده نمایند.

ویژگی­‌های متمایز Idioms اصطلاحات عامیانه انگلیسی :

ویژگی­‌های متمایزی که Idioms در صحبت کردن به یک زبان دیگر ایجاد می­‌کند عبارتند از:

1) اصطلاحات (IDIOMS) به ما کمک می­‌کنند تا فقط با استفاده از چند کلمه بجای چندین جمله طولانی منظور خودمان را برسانیم .

2) آنها به ما کمک می­‌کنند تا دایره واژگان خود را ارتقا ببخشیم و صحیح‌تر و بیشتر همانند مردم بومی صحبت کنیم. اگر بتوانیم از اصطلاحات عامیانه صحیح و در جای درست استفاده کنیم، Speaking ما جذاب­‌تر و آهنگین‌­تر و Native-like‌ تر خواهد بود.

3) اصطلاحات غالباً توسط کسانی استفاده می­‌شود که به زبان مادری­شان صحبت می کنند، بنابراین اگر می­‌خواهید مانند Native Speaker ها شوید، باید شروع به یادگیری و استفاده از اصطلاحات عامبانه کنید.

اجازه بدهید با یک مثال موضوع را برایتان روشن‌­تر کنیم. فرض کنید دوست شما به تازگی در محیط کاری جدید مشغول به‌­کار شده است و اصلا با همکار جدیدش ارتباط خوبی ندارد و نمی‌­توانند با هم کار کنند و شرایط برای او بسیار سخت شده است.

شما می‌­توانید برای دلداری دادن به او بگویید:” نگران نباش، مشکلی که تو داری آنقدر­ها هم بزرگ نیست، من هم وقتی کارم را شروع کردم دقیقا همین مشکلات را داشتم و یکمی که زمان گذشت تمام مشکلات حل شد. اوضاع روبراه خواهد شد” . یا با استفاده از یک Idiom همین مفهوم را به او انتقال دهید و بگویید:

” Relax! Those issues are just a storm in a teacup, you’ll be OK”.

همانطور که پیشتر هم گفتیم اصطلاحات بومی یا همان Idioms، روزانه و مکرر توسط افراد بومی زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. یادگیری این نوع اصطلاحات به زبان آموزان غیر بومی یک زبان کمک می­‌کند تا تسلط بیشتری روی آن زبان پیدا کنند و Speaking آن­ها از حالت کتابی خارج شده و بومی‌­تر به نظر برسد. یادگیری عبارات اصطلاحاتی باعث افزایش دایره واژگان زبان انگلیسی می­‌شود.

اما برای زبان­‌آموزانی که در یک محیط غیر انگلیسی زبان قصد یادگیری این لغات و اصطلاحات را دارند توصیه می‌­شود تا این اصطلاحات را در بستر یا Context که مورد استفاده قرار می‌­گیرند یاد بگیرند و آنها را لغت به لغت و یا به زبان مادری خود ترجمه نکنند. یکی از بهترین راه­ها برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی تماشای فیلم و سریال‌­های زبان اصلی همراه با زیرنویس انگلیسی است اما راه مناسب‌­تر و هدفمند­تری که در نهایت منجر به افزایش دامنه لغت زبان­‌آموز نیز می‌­شود یادگیری اصطلاحات کاربردی با استفاده از کتاب­‌هایی است که این اصطلاحات را در قالب یک بستر مناسب به زبان آموزان آموزش می­‌دهند و پس از آن برای تثبیت یادگیری از تمرین‌­های مناسب و کاربردی استفاده می­‌نمایند.

سوال مهم این است که از چه سطحی زبان‌­آموز می‌­تواند یادگیری Idioms را به یادگیری زبان خود اضافه کند؟ برای پاسخ به این سوال باید به چند نکته توجه کرد.

نکته اول: آیا زبان آمور در یک محیط غیر انگلیسی زبان مشغول به تحصیل است؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید گفت بهترین زمان برای یادگیری اصطلاحات کاربردی زمانی است که زبان آموز می‌­تواند به صورت روان و بدون مکث به زبان انگلیسی جمله بسازد که این اتفاق معمولا در سطوح فوق متوسطه یا Upper-intermediate وAdvanced رخ می­‌دهد.

اما اگر زبان آموز در محیط انگلیسی زبان تحصیل می­‌کند قطعا به دلیل ارتباط با Native Speakers زودتر قادر خواهد بود تا از این اصطلاحات استفاده نماید.

معرفی کتاب­ های یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

  1. کتاب Idioms and Phrasal verbs

این کتاب یکی از بهترین کتاب­ها برای یادگیری اصطلاحات به زبان انگلیسی است شما می‌­توانید در متن‌­های کاربردی اصطلاحات را یاد بگیرید. نکته مهم در مورد این کتاب این است که اصطلاحات در قالب موضوع طبقه بندی شده­‌اند و شما می‌­توانید موضوع مورد نظر خود را در کتاب یادگیری اصطلاحات انگلیسی پیدا کنید و برای همان موضوع لغات و اصطلاحات کاربردی را یاد بگیرید. این کتاب در دو سطح Intermediate و Advanced موجود است و شما می‌­توانید با پیشرفت سطح زبانی­‌تان از کتاب سطح بالاتر استفاده نمایید.

  1. کتاب English idiom in use

این کتاب هم همانند کتاب قبل اصطلاحات عامیانه را در قالب متن های کاربردی و در Context یا بستر مرتبط آموزش می­‌دهد و به شما کمک می­‌کند تا دایره واژگان کاربردی خود را افزایش دهید و بتوانید همانند Native Speaker ها زبان انگلیسی را صحبت کنید. این کتاب یادگیری اصطلاحات انگلیسی در دو سطح فوق متوسطه و پیشرفته انتشار یافته است که شما می­‌توانید با پیشرفت زبان انگلیسی‌­تان از کتاب سطح پیشرفته استفاده کنید.

  1. فیلم های روز دنیا برای یادگیری اصطلاحات

منابع اصلی یادگیری اصطلاحات کاربردی فیلم های زبان اصلی هستند. اما اگر به تازگی شروع به تماشای فیلم­‌های زبان اصلی با هدف یادگیری اصطلاحات کاربردی کرده­‌اید بهتر از فیلم­‌هایی استفاده کنید که به همین منظور توسط اساتید خبره زبان انگلیسی انتخاب شده­‌اند و اصطلاحات کاربردی همراه با تمرین­‌های تثبیت کننده برای آنها طراحی شده است. این روش یادگیری به شما کمک می­‌کند تا اصطلاحات را در بستر فیلم بشنوید و بتوانید معنی آنها را حدس بزنید و شما را برای تماشای سریال‌­های زبان اصلی و فیلم های دیگر آماده و خود کفا می‌­کند.

فیلم های آموزش زبان انگلیسی

نکته مهم: همانطور که استفاده صحیح از اصطلاحات کاربردی می تواند Speaking شما را از حالت کتابی خارج کرده و آن­‌را بیشتر به حالت Native-like نزدیک کند، استفاده ناصحیح و خارج از Context نیز می‌­تواند اثری صد برابر بدتر داشته باشد، معنا و مفهوم نادرستی را انتقال دهد و حتی ممکن است باعث ایجاد سوء تفاهم شود. برای جلوگیری از این موضوع حتما ابتدا با استفاده از منابع و کتاب یادگیری اصطلاحات انگلیسی و به صورت موضوعی اقدام به یادگیری Idioms کنید و پس از مسلط شده به ساختار آ­ن­‌ها در صحبت کردن روزمره‌­تان از آن­ها استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:
اصطلاحات غم و شادی
اصطلاحات انگلیسی در فرودگاه
اصطلاحات کاربردی با خوراکی ها
کتاب یادگیری اصطلاحات انگلیسی
مکالمات رایج انگلیسی در رستوران
اصطلاحات کاربردی انگلیسی در هتل
اصطلاحات رایج عصبانیت در انگلیسی
اصطلاحات و سوال‌های کاربردی در کلاس زبان

۲۶ دیدگاه برای “معرفی کتاب های یادگیری اصطلاحات انگلیسی”

  1. من همیشه با یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی مشکل دارم. الان سطحم متوسطه است ولی اونقدر که باید لغت انگلیسی بلد نیستم و موقع حرف زدن به همین دلیل کم میارم. نمیدونم که باید برای یادگیری و حفظ لغات انگلیسی چه کار کنم. به نظرتون با کدوم یکی از کتابها شروع کنم بهتره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

  2. من تازه میخوام شروع کنم ، چه فیلمایی رو برای شروع بهم پیشنهاد میدین که بتونم اصطلاح یاد بگیرم و در ضمن خیلی هم سخت نباشه

  3. با سلام
    کتابهای oxford idiom and phrasal verb بهتر هستند یا idiom و phrasal verb in use?
    برای ازمون ielts کدوم بهتره مطالعه بشه؟

    در ضمن ممکنه راهنمایی کنین برای گرفتن نمره ۶.۵ یا۶ ایلتس جنرال باید سطح upper intermediate یا همون B2 رو تموم کرد )مثل کتاب american english file4 رو یا بعد تموم کردن کتاب ۳ میتونیم کتابهای ایلتس رو بصورت خودخوان شروع کنیم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • دوست عزیز سلام
      در پاسخ به سوال اول شما باید بگوییم که هر دو این کتاب های روی Idioms یعنی اصطلاحات انگلیسی و Phrasal Verbs یعنی فعل های چند بخشی کار می کنند و در بستر های مناسب این لغات را آموزش می دهند. موضوعاتی که در این کتاب ها به آنها پرداخته می شود متفاوت است و شما می توانید بر اساس سطح خود و موضوعات کتاب ها، کتاب مد نظرتان را انتخاب نمایید.
      در پاسخ به سوال دوم شما باید بگوییم که برای کسب نمره ۶ و نیم در آیلتس جنرال سطح زبان انگلیسی شما باید C1 باشد و توانایی صحبت کردن و استفاده از ساختارها و لغات در سطح ادونسد را داشته باشید. شما می توانید به صورت خودخوان با استفاده از کتاب های Get Ready for IELTS از همین سطح خود را برای آزمون آیلتس آماده نمایید.
      خرید کتاب خود آموز آیلتس

      • ممنون که ناسخ دادین
        الان یه موسسه اموزش در سعادت اباد هستش که دوره پیش ایلتس کتابهای امریکن انگلیش فایل رو تا پایان کتاب ۳ یعنی B1 تدریس میکنن و بعد میرن سراغ کتابهای مایندست فور ایلتس . سیوال من اینه که ایا با تمام کردن کتلب ۳ امریکن انگلیش فایل میشه شروع به دوره های اموزشی ایلتس کرد یا باید سطح بالاتری رو تموم کرد؟چون شنیدم یه اموزشگاه دیگه بعد کتاب۴ امریکن انگلیش فایل یعنی با پایانB2دوره های ایلتس رو شروع میکنن و برای من سئوال پیش اومد که واقعا با پایان چه سطخی میشه ایلتس رو شروع کرد؟

        • برای کسب نمره خوب در امتحان آیلتس سطح مناسب upper intermediate هست. در سیستم CEFR سطح چهارم کتاب American English File معادل B2 است. و پس از آن یا در حین مطالعه ی این کتاب، شما می‌توانید با تمرکز بر روی مهارت‌های آیلتس، خود را برای این آزمون آماده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس بگیرید.

  4. در ضمن از طریق یکی از دوستان من یه استادی رو معرفی شده که ایشون بدون گذراندن دوره های پیش ایلتس میگه میشه شروع به مطالعه با کتابهای مایندست فور ایلتس کرد البته اگر سطح زبان کسی A2 خیلی خوب باشه،واقعا این شدنیه؟
    البته ایشون کتابهای وکبیولری فور ایتس و گرامر فور ایلتس رو به همراه کتاب مشکی رنگ گرامر زبان بتی اذر و تستهای کمبریج ایلتس توصیه کردن

    • برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره دلخواه، در ابتدا سطح دانش عمومی زبان انگلیسی شما باید به B2 برسد، که برای اینکار میتوانید از هر کتاب و روشی استفاده کنید. برای توضیح بیشتر، دایره لغت فعال شما و گرامرهایی که باید به آن‌ها مسلط باشید، باید در سطح UI باشد. هرچقدر هم بیشتر نمونه سوالات رو تمرین بکنید، در امتحان موفق تر خواهید بود.

  5. از پاسخگویی شما واقعا سپاسگذارم

    و اینکه با سفارش یکی از دوستان کتابهای
    LONGMAN ACADEMIC WRITING جلد ۱و۲و۳ برای ازمون ایلتس جنرال گرفتم و نمره ۶ می خوام

    نظرتون راجب این کتابها چیه؟ا و اینکه ایا سطح این ۳ جلد برای نمره ۶ کافیه یا تا کتاب۲ کافیه؟

    • دوست عزیز سلام
      کتاب های Longman academic writing series از جلد ۱ تا جلد ۵ تمام مراحل نوشتن رایتینگ از پاراگراف نویسی تا نوشتن Essay را اموزش می دهند و اگر شما می خواهید نمره ۶ در رایتینگ آیلتس کسب کنید باید دانش زبان انگلیسی تان برای رایتینگ در سطح ادونسد باشد. بنابراین توصیه می شود حتما ۲ جلد پایانی این کتاب را مطالعه نمایید.
      در صورت نیاز به مشاوره رایگان آموزشی بیشتر حتما با شماره ۰۲۱۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

  6. ممنون از توضیحاتتون
    ولی من نمره۶ برای ایلتس جنرال می خواهم واقعا باید جلد۴و۵ کتاب Longman academic writing رو ام بخونم؟

    • دوست عزیز
      برای یادگیری اصول نوشتن یک متن بلند و ایده پردازی و بسط دادن ایده ها و … شما می توانید از ۲ جلد پایانی کتاب Longman Academic Writing series استفاده نمایید و یا از کتاب IELTS Preparation and practice مرتبط با رایتینگ و ریدینگ استفاده کنید تا به نمره دلخواه خود برسید.
      خرید کتاب IELTS preparation and practice-Reading & Writing-General

      • سلام من با چند استاد ایلتس و اموزشگاههای معتبر ایلتس مشورت کردم همگی گفتن تا جلد۴ لانگمن رایتینگ برای تسک۲ ایلتس کافی هستش حتی برای نمره های خیلی بالا و جلد۵ لازم نیست گفتم به شما هم اطلاع بدم

  7. سلام ببخشید چجوری معنی اصطلاحات انگلیسی رو پیدا کنم تو مترجم ها میزنم نمیاره .چند تا برنامه ترجمه اصطلاحات دانلود کردم ولی بازم بعضی اصطلاحات رو نمیاره

    • سلام
      بهترین راه برای یادگیری اصطلاحات و پیدا کردن معنی آن‌ها، استفاده از دیکشنری‌های استاندارد انگلیسی به انگلیسی است.

  8. سلام من ۱۸سالمه من می‌خوام زبانم رو بتونم بطور کامل تقویت کنم به طوری که کامل حرف بزنم .و البته در خانه و خودآموز . لطفاً لطفاً تمام کتاب هایی که نیاز دارم رو بهم بگید تا ازتون سفارش بدم ???

    • سلام
      برای یادگیری زبان به صورت خودآموز پیشنهاد ما پک‌های خودآموز زبان انگلیسی هستند که از طریق لینک زیر می‌توانید بهترین کتاب برای نیاز خود را انتخاب کنید.
      خرید کتاب خودآموز زبان
      در صورت نیاز به مشاوره لطفا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۷ با شماره ۰۲۱۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس بگیرید.

  9. سلام وقتتون بخیر. ببخشید من الآن شیش ماه نزدیک یکسال زمان دارم برای ازمون ایلتس و اینکه میخوام مهاجرت کنم سطح انگلیسیم خیلی پایه و ضعیفه میخواستم راهنمایی کنید چه کتابهایی خیلی خوبن هم برای ایلتس و هم برای زبان محاوره ایشون و اصطلاحات؟!

    • همراه عزیز سفیرمال سلام. برای دریافت مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس، می‌توانید به شماره پشتیبانی آموزشی سفیرمال به شماره ۰۹۰۵۳۵۴۷۸۱۱ در واتسپ پیغام دهید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه