چه زبانی را یاد بگیرم؟

دانستن زبان دوم، سوم یا حتی پنجم عالی است، اما چگونه انتخاب می‌کنید که کدام یک را یاد بگیرید؟ بیش از 6000 زبان وجود دارد، بنابراین تصمیم‌گیری می‌تواند بسیار دشوار باشد: برخی از زبان‌ها زیبا به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر به ویژه برای یک شغل یا سرگرمی خاص مفید هستند. قبل از خرید کتاب‌های درسی، ثبت‌نام در کلاس‌ها و دانلود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، مهم است که دلیل خوبی برای مطالعه و یادگیری داشته باشید، هر چه انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید به زبان جدید مسلط شوید. ما در این مقاله نکاتی را جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تصمیم بگیرید که چه زبانی را باید یاد بگیرید.

  1. زبانی را بیاموزید که باعث پیشرفت شغلی شما شود.

یکی از مهمترین دلایل برای یادگیری زبان، تحصیلات یا شغل شماست: می‌توانید نمرات بهتری بگیرید، حقوق بیشتری دریافت کنید و شانس تحصیل یا کار در کشور دیگری را افزایش دهید. اگر تصمیم به تحصیل زبان در خارج از کشور دارید، به تجربه بین المللی و مهارت نرم گرانبهایی مجهز خواهید شد که می‌تواند درهای حرفه‌ای را از هر طرف برای شما باز کند.

  1. زبانی را یاد بگیرید که به آن علاقه دارید.

ترکیب یک سرگرمی یا چیزی که به آن علاقه دارید با یادگیری زبان، یک انگیزه عالی برای مطالعه است. اگر یک برنامه تلویزیونی یا گروه مورد علاقه دارید، یادگیری زبان آن‌ها می‌تواند انگیزه خوبی برای لذت بردن بیشتر از دیدن یا شنیدن آن‌ها باشد. به علاوه، آواز خواندن همراه با اشعار یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم به زبان اصلی می‌تواند راهی آسان و سرگرم‌کننده برای تمرین واژگان شما باشد. انتخاب زبانی که به سادگی زیبا باشد نیز نقطه شروع خوبی است و به خودی خود در حین تمرین انگیزه شما را حفظ می کند.

  1. زبانی را یاد بگیرید که بتوانید زیاد از آن استفاده کنید.

یادگیری زبان کاملاً با تمرین است، بنابراین هرچه بیشتر کلمات را بگویید، بشنوید یا بخوانید، بهتر است. اگر دوست یا همکاری دارید که به زبان خاصی صحبت می‌کند، تمرین می‌تواند بسیار راحت‌تر شود. اگر مجبورید برای دسترسی به زبان از سعی و تلاش زیادی کنید، ممکن است پیشرفت کندتر باشد. البته، هیچ چیز نمی تواند زبان آموز مصمم را متوقف کند، اما به خاطر داشته باشید که تمرین و تکرار راه اصلی برای یادگیری زبان است. هر چقدر تمرین‌ها جالب‌تر و متنوع تر، در دسترس‌تر و راحت‌تر باشند، بهتر است.

  1. زبانی را بیاموزید که برای شما مفید باشد.

یادگیری زبان به زمان و پشتکار زیادی نیاز دارد، بنابراین باید زمان و هزینه برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود کنار بگذارید و به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. یکی از راه‌های انتخاب زبانی که می‌خواهید مطالعه کنید می‌تواند این باشد که بفهمید چقدر زمان برای رسیدن به یک سطح معین طول می‌کشد و سپس آن را با برنامه خود مقایسه کنید. زبانی که به زبان مادری شما نزدیکتر باشد، زمان کمتری برای یادگیری نیاز دارد، در حالی که زبانی با الفبای جدید تلاش بیشتری نیاز دارد. علاوه براین، اگر به مطالعه گرامر و حفظ لغات عادت دارید، احتمالاً سریعتر از کسی که اولین زبان جدید خود را یاد می‌گیرد، خواهید بود.

  1. زبانی را یاد بگیرید که بتوانید در سفر از آن استفاده کنید.

سفر یکی از ارزشمندترین دلایل برای یادگیری یک زبان است: شما در فرهنگ محلی غرق می‌شوید، با مردم مختلف صحبت می‌کنید، مسیرها را می‌پرسید، و شاید حتی چانه زنی کنید یا در معاملات بهتر مذاکره کنید. درک آنچه مردم می‌گویند می‌تواند به شما احساس امنیت بدهد، به این معنی که شما در خارج از کشور احتمالا استرس کمتری خواهید داشت. علاوه بر این، مردم معمولاً از تلاش فردی که زبان محلی را یاد می‌گیرد قدردانی می‌کنند و اگر ببینند که شما برای یادگیری برخی از عبارات اولیه تلاش کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که رفتارشان با شما دوستانه‌تر باشد.

  1. زبانی را یاد بگیرید که ابزار لازم برای آن را دارید.

این ممکن است مهم ترین عامل در تصمیم گیری اولیه نباشد، اما زمانی که شروع به یادگیری می‌کنید، می تواند بسیار مهم باشد: بهتر است زبانی را مطالعه کنید که در آن ابزار یادگیری مورد علاقه خود را در دسترس دارید. اگر یادگیری زبان با اپلیکیشن را دوست دارید، مطمئن شوید که زبان جدید شما پشتیبانی می‌شود. اگر می‌خواهید با کسی همراه شوید، کسی را پیدا کنید که برای این کار آماده باشد. هرچه دسترسی به ابزارهای مطالعه انتخابی شما آسان‌تر باشد، سریعتر پیشرفت خواهید کرد.

  1. زبانی بیاموزید که منحصر به فرد است.

راه دیگر برای انتخاب زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید این است که زبانی را انتخاب کنید که افراد کمی آن را یاد بگیرند. به این ترتیب، برجسته خواهید شد و توجه مردم را به خود جلب خواهید کرد. توجه داشته باشید که کل روند ممکن است کندتر و دشوارتر شود، اما شنا کردن برخلاف جزر و مد زبان ممکن است به شما مزیتی بدهد که برای متمایز شدن نیاز دارید.

 

مطالب مرتبط:
یادگیری هم‌زمان دو زبان
بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟
روش های تقویت اسپیکینگ انگلیسی در بلند مدت
کلماتی که یکسان تلفظ می شوند ولی معنای متفاوتی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه