آزمون PTE و منابع

آزمون PTE چیست ؟ 

آزمون پی تی ای که در واقع مخفف شده کلمه آزمون انگلیسی پیرسون است، آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که برای دانش آموزان یا متقاضیان مهاجرت برگزار می‌شود. تست PTE به صورت اختصاری توسط شرکت یادگیری پیرسون برگزار می‌شود.

درست مثل آزمون آیلتس این آزمون هم دو نوع عمومی و آکادمیک دارد . هدف اصلی آزمون پی تی ای ارزیابی هر چهار مهارت زبانی یعنی Speaking, Reading, Writing و Listening است.

آزمون PTE

آزمون pte آکادمیک برای چه کسانی است؟

مدرک پی تی ای در بیش از هزار دانشگاه در سراسر جهان قابل قبول است. برخی از مطرح‌ترین این دانشگاه‌ها، دانشگاه یل و دانشگاه تجارت هاروارد هستند. علاوه بر این، مدرک آزمون PTE برای درخواست شهروندی در کشورهای استرالیا و نیوزلند بسیار مفید است.

آزمون PTE در کجا برگزار می‌شود؟

آزمون PTE در سراسر دنیا و در مراکز معتبر برگزار می‌شود، اما در حال حاضر این شرکت نماینده و مرکز برگزاری در ایران ندارد .بنابراین شما باید برای این تست به کشورهایی نظیر ترکیه، دبی و یا آذربایجان مراجعه نمایید. برای انتخاب محل آزمون با اولویت هزینه آن، باید قیمت آزمون پی تی ای در آن کشور و هزینه‌های سفر و اقامت چند روزه خود را در نظر بگیرید.

در هنگام ثبت نام آزمون PTE، شما باید مرکز مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما تا دو هفته پیش از آزمون می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی مرکز یا زمان آزمون خود را تغییر دهید. بعد از دو هفته برای هر تغییری باید درصدی از هزینه آزمون را دوباره بپردازید.  

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این باره، بایستی به وبسایت رسمی پیرسون www.pearsonpte.com  مراجعه کنید.

نحوه برگزاری آزمون PTE به چه صورت است ؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در این آزمون چهار مهارت زبان انگیلسی شما ارزیابی می‌شوند. پس آزمون دارای چهار بخش است اما تفاوت اصلی این آزمون با آیلتس در این است که مهارت‌ها به صورت جداگانه ارزیابی نمی‌شوند، بلکه به صورت ترکیبی مورد سنجش قرار می‌گیرند. آزمون PTE به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و برای شرکت در آزمون باید به سنترهای برگزاری آن مراجعه کنید.

مراحل برگزاری آزمون به این صورت است:

  1. ثبت نام آزمون PTE

برای شرکت و ثبت نام در آزمون PTE پیرسون، ابتدا باید در سایت رسمی Pearson ثبت نام کنید. هزینه ثبت نام آزمون حدود 250 دلار است.

  1. انتخاب تاریخ و مکان آزمون

پس از ثبت نام، باید تاریخ و مکان آزمون خود را انتخاب کنید. آزمون PTE در بیش از 500 مرکز در سراسر جهان برگزار می‌شود.

  1. حضور در آزمون

در روز آزمون، باید به مرکز آزمون مراجعه کنید و مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. آزمون PTE پیرسون در یک محیط آرام و بدون حواس‌پرتی برگزار می‌شود.

  1. اجرای آزمون

آزمون PTE به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. داوطلبان باید با استفاده از ماوس و صفحه کلید، به سوالات آزمون پاسخ دهند.

  1. دریافت نمرات

نمرات آزمون پی تی ای در حدود 2 روز کاری پس از آزمون در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. نمره بندی آزمون pte بر اساس مقیاس 1 تا 90 ارزیابی می‌شود.

خب، تا به اینجای کار با کلیات آزمون آشنا شدید. در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات و نمونه سوالات آزمون پی تی ای خواهیم پرداخت:

  1. بخش اسپیکینگ آزمون PTE

این بخش شامل سوالاتی است که مهارت‌های مختلف در آن دخیل هستند، اما تمرکز آن، بیشتر روی اسپیکینگ است . سوالات بخش مکالمه PTE شامل بخش‌های زیر می‌شود.

  • گوش دادن به یک سخنرانی و بازگویی آن
  • توصیف یک چارت آماری
  • پاسخ دهی به سوالات کوتاه
  • تکرار جملات یک فایل صوتی
  • روخوانی یک مطلب نوشته شده

اسپیکینگ آزمون PTE

  1. بخش لیسنینگ آزمون PTE

 برای ارزیابی مهارت لیسنینگ در آزمون پی تی ای هم سوالات متنوعی وجود دارد که نمونه‌های آن را در زیر مشاهده خواهید کرد:

  • خلاصه گویی یک مکالمه صوتی
  • انتخاب یک پاسخ صحیح در سوالات چند گزینه‌ای
  • انتخاب بیش از یک پاسخ صحیح در سوالات چند گزینه‌ای
  • پر کردن جاهای خالی در متن
  • نوشتن جملاتی که دیکته می‌شوند

لیسنینگ آزمون PTE

  1. بخش ریدینگ آزمون PTE

در ارزیابی مهارت ریدینگ در آزمون پی تی ای بازهم سوالات تنوع زیادی دارند و برخی از آن‌ها ترکیبی از مهارت ریدینگ و رایتینگ است .در زیر به رایج ترین این سوالات اشاره نموده‌ایم:

  • سوالات چند گزینه‌ای با یک پاسخ صحیح
  • سوالات چند گزینه‌ای با چند پاسخ صحیح
  • ترتیب دهی پاراگراف‌های بهم ریخته
  • پرکردن جاهای خالی

ریدینگ آزمون PTE

  1. بخش رایتینگ آزمون PTE

در نهایت می‌رسیم به ارزیابی مهارت رایتینگ در این آزمون که تنوع سوالات آن نسبت به سه مهارت دیگر کمتر است و فقط شامل دو نوع سوال است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • نوشتن یک مقاله 200 تا 300 کلمه ای درباره موضوع داده شده
  • خلاصه نویسی یک متن با کمتر از 70 کلمه

رایتینگ آزمون PTE

 برای آزمون پی تی ای چه منابعی را مطالعه کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، این آزمون توسط موسسه آموزشی پیرسون برگزار می‌شود و خود این موسسه کتاب‌های ویژه آمادگی این آزمون را منتشر می‌کند. این کتاب‌ها شامل راهنمای رسمی آزمون pte و تمرین‌های لازم برای تست است.

در قسمت راهنمای آزمون کلیه قوانین آزمون به همراه بخش‌های مختلف و اطلاعات مورد نیاز در هر بخش توضیح داده شده است و در قسمت تمرین‌ها نحوه پاسخ گویی به سوالات و تکنیک‌های لازم برای کسب بالاترین نمره ارائه شده است.

همچنین این کتاب‌ها دارای پاسخ‌نامه نیز هستند .بیش از 200 مثال در این کتاب موجود است که این مثال‌ها توسط خود افرادی که آزمون را طرح می‌کنند، نوشته و چاپ شده‌اند. شما می‌توانید این منابع آمادگی آزمون را از فروشگاه اینترنتی سفیرمال به راحتی خریداری کنید:

  1. کتاب Practice Tests Plus with key PTE Academic
  2. کتاب The Official Guide to PTE Academic

کلاس‌های آمادگی آزمون PTE

کلاس‌های آمادگی این آزمون در موسسات مختلف در انواع عمومی و خصوصی برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها جدیدترین منابع آموزشی متناسب با سطح شاگردان ارائه می‌شود و البته برای شروع کلاس‌ها نیاز به شرکت در آزمون تعیین سطح است.

در موسسه زبان سفیر، کلاس آزمون PTE به صورت خصوصی به متقاضیان این آزمون ارائه می‌شود .در این کلاس‌ها از اساتید مجرب و جدیدترین منابع آموزشی استفاده می‌شود که یادگیری را برای متقاضیان چندین برابر می‌کند.

ضمنا این کلاس‌ها تحت استانداردهای آموزشی موسسه زبان سفیر برگزار می‌شود و دارای پشتیبانی آموزشی معتبر و پیگیر است که یادگیری را تا حدود زیادی تضمین می‌کند .از سوی دیگر، کلاس‌های خصوصی متناسب با شرایط و زمان مورد نظر هر متقاضی برگزار می‌شوند که همین امر باعث عملکرد بهتر زبان آموزان می‌شود .

برای دریافت اطلاعات کافی و مشاوره آموزشی تخصصی در خصوص کلاس پی تی ای، با شماره 74056000 تماس برقرار کنید .

سخن پایانی

اگر تصمیم خود را برای شرکت در آزمون پی تی ای گرفته‌اید، رزرو آزمون را عقب نیاندازید. هر چه زودتر محل و زمان آزمون خود را مشخص کنید، بهتر می‌توانید برای موفقیت در آزمون پی تی ای برنامه‌ریزی کنید.

برای آمادگی کامل در آزمون پی تی ای  می‌توانید در کلاس خصوصی موسسه سفیر شرکت کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. به طور حتم راهنمایی یک مربی زبان انگلیسی باتجربه در زمینه آزمون پی تی ای روی موفقیت شما در این آزمون اثر مهمی خواهد داشت.  

 

مطالب مرتبط:
منابع خودآموز آیلتس
بهترین کتاب‌ گرامر آیلتس
چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟
بهترین کتاب ‌های رایتینگ آیلتس
راه های موفقیت در آزمون آیلتس
کسب نمره 7 در آزمون آیلتس IELTS
برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه