اگر در حال خواندن این مطلب در حین آماده شدن برای ماجراجویی بعدی خود در خارج از کشور هستید، یا اگر در حال حاضر در گوشه‌ای دور از جهان هستید، به خاطر داشته باشید: کاملاً طبیعی است که کمی ترسیده باشید. این اتفاق برای همه کسانی که خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، افتاده است. شما در حال شروع یک تجربه منحصر به فرد هستید که جا افتادن در آن به طور بالقوه یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که با آن روبرو خواهید شد. روزهای اول تحصیل در خارج از کشور،  نوع شروع تجربه شما را تعیین می‌کنند، بنابراین در اینجا چند نکته مفید برای اولین روزهای شما در شهر جدیدتان آورده شده است. پس کمربندهایتان را ببندید و  ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید!

مهاجرت تحصیلی

1. در مورد دانشگاه خود و فضای آن اطلاعات کافی کسب کنید.

صفحه دانشگاه یا کالج خود را در اینستاگرام یا تیک تاک دنبال کنید. فعالیت‌های جالبی که در دانشگاه در حال انجام هستند در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و این امر به شما کمک خواهد کرد هم حس بهتری نسبت به مقصد مورد نظرتان داشته باشید هم با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

2. بدن خود را با شرایط جدید وفق دهید.

اگر از یک منطقه زمانی به منطقه زمانی دیگر حرکت کنید، بدن و ذهن شما نیاز به زمان برای عادت کردن به شرایط جدید دارند. اما به یاد داشته باشید: جت لگ موقت خواهد بود، شما فقط به مدتی زمان نیاز دارید تا ساعت درونی خود را تنظیم کنید. هفته اول دانشگاه یکی از شلوغ ترین هفته‌ها خواهد بود، پس استراحت کنید!

3. در محل زندگی جدید خود، جا بیفتید.

فضای زندگی جدید خود را به نحوی بچینید که  خود را در خانه احساس کنید. این باور نکردنی است که چیزی به سادگی باز کردن بسته بندی و سازماندهی وسایل شما می‌تواند احساس غربت را از شما دور کند. چند چیز را انتخاب کنید که حس آشنایی و آرامش را در خود داشته باشند، اما مطمئن شوید که فضای زیادی برای خاطرات جدید باقی بگذارید. چرا که خاطرات جدید زیادی پیش روی شما خواهند بود.

4. تا می‌توانید در فضای شهر و دانشگاه خود گردش کنید.

حتی اگر شبیه یک توریست کامل به نظر می‌رسید که با نقشه در حال گردش است، هیچ راهی بهتر از پیاده‌روی برای آشنایی با شهر جدید و محوطه دانشگاهتان وجود ندارد. به دنبال مهم‌ترین ساختمان‌ها باشید، محله جدید خود را کاوش کنید و به موزه‌ها و پارک‌های ملی بروید. تسلط بر حمل و نقل عمومی در یک شهر جدید در خارج از کشور می‌تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه، اکثر شهرهای بزرگ نقشه‌هایی از سیستم‌های حمل و نقل عمومی خود دارند که می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید.

5. از سوال کردن خجالت نکشید.

مطمئناً روزهای اول شما در دانشگاه شلوغ خواهد بود و همچنین اطلاعات زیادی برای دریافت وجود خواهد داشت. اما نگران نباشید و اگر به چیزی نیاز دارید یا متوجه نشدید، فقط بپرسید و به یاد داشته باشید: چیزی به نام سوال احمقانه وجود ندارد.

6. از اشتباه کردن در زمان حرف زدن نترسید.

نهایت تلاش خود را بکنید که به زبان کشور مقصد و بدون اشتباه صحبت کنید ولی بدانید که اشتباه کردن در زمان حرف زدن به یک زبان دیگر فاجعه نیست. پس استرس بیش از حد برای بدون نقص صحبت کردن به خود وارد نکنید.

7. از فعالیت‌های اجتماعی استقبال کنید.

زمان آن فرا رسیده است که به برونگرایی خود اجازه بروز و درخشش دهید. اجتماعی باشید، در دانشگاه یا محل زندگی خود با سایر دانشجویان در ارتباط باشید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید با افراد جدید صحبت کنید. اگر کسی شما را به یک قهوه یا برای پیوستن به آنها در ساحل دعوت کرد، به دنبال آن‎ها بروید. به یاد داشته باشید که این دوستان جدید هستند که تجربه تحصیل در خارج از کشور را واقعاً خاص خواهند کرد. شما با افراد زیادی از فرهنگ‌های مختلف ملاقات خواهید کرد و حتی ممکن است برای اولین بار با افرادی از کشورهای خاصی ملاقات کنید. به یاد داشته باشید که همیشه ذهنی باز و رفتاری محترمانه داشته باشید.

8. روابط خود با خانه را حفظ کنید.

ایجاد ارتباطات جدید بسیار مهم است، اما همچنین مهم است که روابط خود را در زادگاه خود حفظ کنید. به اشتراک گذاشتن اولین برداشت‌های خود از زندگی خود در خارج از کشور با کسانی که دوستشان دارید به شما کمک می‌کند کمتر احساس غربت کنید.

9. همرنگ جماعت شوید.

شما در حال غرق شدن در فرهنگ متفاوتی هستید که تاریخ، سبک زندگی، آداب و رسوم خاص خود را دارد. این بخشی از لذت تحصیل در خارج از کشور است! تعامل با افراد بیشتر و بیشتر به شما کمک می‌کند فرهنگ محلی جدید خود را درک کنید. تاریخ محلی را با آغوش باز بپذیرید و با غوطه ور شدن در رمان‌ها و فیلم‌های محلی، چیزهای مشترکی را که با کشور میزبان خود دارید، گرامی بدارید.

10. به یاد داشته باشید که این تنها آغاز راه است.

با صبر و حوصله برای خود زمان بگذارید تا به تفاوت‌ها عادت کنید. اگر روزهای اول در دانشگاه دقیقاً همانطور که انتظار داشتید پیش نرفتند، دلسرد نشوید – در واقع، احتمالاً اینطور نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که زمان زیادی دارید تا در مقصد خود احساس راحتی کنید و دوستان جدیدی برای زندگی پیدا کنید. ما می‌توانیم به شما این قول را بدهیم!

 

مطالب مرتبط:
اولین قدم برای مهاجرت
برای مهاجرت تحصیلی آماده اید؟
مزایای یادگیری زبان در خارج از کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه