کتاب لغت برای سطح مبتدی

برای بسیاری از زبان آموزان انگلیسی، یادگیری واژگان انگلیسی یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های تسلط بر این زبان است. اگر شما نیز همیشه در کنارتان یک جعبه فلش کارت بزرگ و یا چندین کتاب لغت وجود دارد، می‌توان حدس زد که به دنبال یادگیری پرکاربردترین لغات و اصطلاحات انگلیسی هستید و زمان زیادی را صرف این کار می‌کنید. اما این روش درست انجام این کار نیست و ساختن دایره لغات، نباید برایتان خسته کننده و زمان‌بر باشد! با استفاده از بهترین کتاب لغت انگلیسی و یک روش یادگیری صحیح و اصولی می‌توان این مسیر را هیجان انگیز و جذاب کرد.

چرا داشتن دامنه لغات وسیع انگلیسی بسیار مهم است؟

تقویت دایره لغات انگلیسی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان از سطح مبتدی است. به یاد داشته باشید که برخورداری از دایره لغات وسیع، به اندازه گرامر انگلیسی مهم و تاثیر‌گذار است.

این مهارت به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی با دیگران ارتباط برقرار کنید، متن‌های گوناگون را بخوانید، اخبار و فیلم‌های انگلیسی زبان ببینید و هرآنچه از زبان انگلیسی نیاز دارید را برداشت کنید.

با در نظر گرفتن نیاز شما به زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف، ممکن است هرگز نیاز به گفتن یک جمله با ساختار passive و یا mixed conditionals نداشته باشید، اما قطعا نیاز به برقراری ارتباط و رساندن مفهومتان به دیگران خواهید بود، بنابراین تنها با دانستن کلمات مناسب با توجه به معانی‌شان بدون در نظر گرفتن گرامر صحیح نیز ممکن است.

بهترین کتاب لغت انگلیسی برای سطح مبتدی

یادگیری زبان انگلیسی محال است، مگر با روشی سرگرم کننده و جذاب. در این مسیر، پشت میز نشستن و حفظ کردن فلش کارت‌های فراوان، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. در ادامه این مقاله، بهترین کتاب لغت برای سطح مبتدی و چند راه هیجان انگیز برای یادگیری لغات را بررسی خواهیم کرد:

کتاب آکسفورد ورد اسکیلز

  1. کتاب آکسفورد ورد اسکیلز بیسیک Oxford Word Skills Basic

کتاب‌ Oxford Word Skills، با هدف تقویت دایره واژگان و بهبود مهارت فراگیری لغات در سطح مبتدی طراحی شده است. با ارائه لغات و اصطلاحات کاربردی و معانی به صورت کوتاه و روشن، این کتاب به تقویت اعتماد بنفس شما در به کارگیری لغات جدید در مکالمات خود کمک می‌کند. این کتاب شامل لغات وعبارت کاربردی در زمینه موضوعات رایج، تعاملات اجتماعی و دستور زبان واژگان است. کتاب آکسفورد وورد اسکیلز بیسیک شامل ویژگی‌های جذاب زیر است:

  • تمرین‌های مفید و متنوع در پایان هر درس
  • مثال‌های متنوع از لغات و اصطلاحات در قالب مکالمه، متن و جملات ساده و پیچیده
  • قرارگیری پاسخنامه در انتهای کتاب
  • قابل استفاده به صورت خود آموز (self-study)
  1. کتاب وکب این یوز English Vocabulary in use Elementary

کتاب English Vocabulary in Use سطح Elementary، ویژه تقویت لغات و اصطلاحات انگلیسی با استفاده از روش‌های نوین آموزش زبان (Vocabulary in context) طراحی شده است. از ویژگی‌های این کتاب آموزش روش‌ها و استراتژی‌های یادگیری لغات انگلیسی است. این کتاب شمال ویژگی‌های منحصربه فرد زیر است:

  • شامل 60 درس
  • انتخاب لغات بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج
  • آموزش لغات انگلیسی در جمله
  • آموزش تلفظ لغات
  • دربرگیری مثال‌ها و تمرین‌های متنوع
  • همراه با پاسخ‌نامه
  • قابل استفاده به صورت خود آموز
  1. کتاب 4000 لغت ضروری 4000Essential English words – جلد اول

کتاب 4000 لغت ضروری، یک مجموعه جذاب و کامل یادگیری لغات انگلیسی است. بیشترین تمرکز این کتاب بر روی لغات پراستفاده و کاربردی زبان انگلیسی ویژه سطح مبتدی است. مجموعه لغات گردآوری شده در این کتاب‌، درصد قابل توجهی از لغات استفاده شده در زبان محاوره و متن‌های روزمره را پوشش می‌دهد. نکته حائز اهمیت در مورد این کتاب این است که در انتهای هر درس، تمام لغات در قالب یک داستان ارائه شده‌اند تا به زبان آموزان این فرصت را بدهد تا مثال‌های بیشتری در مورد این لغات یاد بگیرند.

 

کتاب 4000 لغت ضروری

قدم بعدی پس از خرید بهترین کتاب‌‎ لغت انگلیسی که مورد بررسی قرار دادیم، بکارگیری روش مطالعه و یادگیری لغات انگلیسی از طریق آن است.

یکی از بهترین راه‌ها برای هیجان‌انگیز کردن یادگیری لغات، ایجاد انگیزه است. اگر شما با دوستان و یا همکلاسی‌های خود در یک رستوران مجلل دور هم جمع می‌شوید و نیاز به گفتگو دارید و یا یک سفر به یک کشور دیگر را در پیش دارید، می‌بایست کلمات و عبارات ضروری انگلیسی را یاد بگیرید که مسافران به آن نیاز دارند.

در این صورت، کتاب اکسفورد وورد اکسیلز بیسیک، یکی از گزینه‌های مناسب به حساب می‌آید. اگر هم برنامه سفر و یا یک شام خارجی را ندارید، به دنبال دلیل و هدف برای خودتان باشید. ادامه تحصیل، تجارت بین‌المللی و یا کار در یک شرکت خارجی، همگی می‌توانند برای شما انگیزه یادگیری لغات انگلیسی باشند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در افزایش دایره لغات از سطح مبتدی کمک می‌کند:

  • به نحوه استفاده از کلمات در هر جمله دقت کنید وجایگاه آن را به خاطر بسپارید.
  • تا حد امکان از کلمات جدید استفاده کنید. آن‌ها را در مکالمات خود استفاده کنید و در نوشته‌های خود بگنجانید.
  • کلماتی را که بیشتر از همه در فعالیت‌های روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند را یاد بگیرید. لغاتی که شامل زمان، غذا و روال روزانه هستند، خیلی پرکاربرد هستند.
  • به صورت گروهی لغات انگلیسی را یاد بگیرید. انواع غذا، شیوه‌های حمل و نقل، کارهای روزمره، همگی برای زبان آموزان سطح مبتدی عالی هستند.
  • بهترین راه برای ایجاد یک دایره لغات گسترده، غوطه‌ور شدن در زبان انگلیسی است. بنابراین، اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید و در سطح مبتدی قرار دارید، با یک برنامه منظم و خرید بهترین کتاب لغت انگلیسی همانند کتاب ووکب این یوز المنتری، دامنه لغات کاربردی خود را تقویت کنید.

استفاده از یک کتاب لغت انگلیسی کامل، جذاب و بروز برای یادگیری در سطح مبتدی با بکارگیری روش‌های جذاب، می‌تواند سطح دانش زبان انگلیسی شما را به خوبی تقویت کند. این منابع به شما کمک می‌کنند لغات و اصطلاحات کاربردی انگلیسی را به خوبی یاد گرفته و بتوانید از آن‌ها در مکالمات و نوشته‌های خود استفاده کنید. این کتاب‌ها همچنین روش یادگیری را برای شما جذاب‌تر و سریعتر خواهند کرد، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد تمام روز کتاب‌های درسی را بخواند!

مطالب مرتبط:
یادگیری همزمان 2 زبان
بهترین کتاب‌ لغت آیلتس
تقویت زبان انگلیسی با کتاب داستان
لغات مربوط به کمپینگ و اردو در انگلیسی
چگونه واضح صحبت کنیم و از اشتباهات اجتناب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه