دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی

هر برنامه‌ای که برای آینده خودتان و فرزندانتان دارید، خوب است بدانید که توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان همواره یک مهارت فوق العاده پر اهمیت است. اهمیت این مهارت در دنیای مدرن امروز بقدری زیاد است که یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی از جمله دغدغه‌های مهم همه والدین است.

در حالی که کودکان دلبندمان رشد می‌کنند، با قرار گرفتن در معرض یک زبان جدید، تمرین و یادگیری مهارت‌های زبانی، به یک دنیای جدید قدم می‌گذارند و به یادگیری عادات و فرهنگ‌های جدید تشویق می‌شوند. البته یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی فواید بیشتری نیز به همراه دارد. یادگیری یک زبان منجر به پرورش حس همدلی و ادراک متقابل در سن حساس و پر اهمیت رشد شده و راه‌های جدیدی به سوی موفقیت حرفه ای در بازار کار جهانی باز می‌کند.

اگر به دنبال دلایلی برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندانتان در سنین کودکی و شروع این مسیر روشن و آینده‌دار هستید، با ما همراه باشید تا 6 دلیل مهم قراردادن کودکان در مسیر دوزبانه شدن را با هم مرور کنیم.

1.درمعرض زبان قرار گرفتن حس همدردی و درک متقابل را تقویت می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی باعث می‌شود تا کودکان با عادت‌ها و ارزش‌های یک جامعه و فرهنگ متفاوت آشنا شوند. این کار باعث تشویق آن‌ها به تفکر با دیدگاهی جدید می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا مسائل را از زوایای مختلفی بررسی کنند. در این دوران پر اهمیت که برای پیشرفت کودکان در آینده بسیار تاثیرگزار است، در معرض زبان انگلیسی صحیح قراردادن آن‌ها و درک کردن سایر فرهنگ‌ها، می‌تواند شخصیت آن‌ها را شکل دهد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

2.دو زبانه بودن، سلامتی بیشتر به همراه دارد.

صحبت کردن به چند زبان می‌تواند روند زوال عقل را به تاخیر بیاندازد. با استفاده از سلول‌های گیرنده مختلف، مغز مجبور به پیدا کردن راه‌های جدید برای پردازش اطلاعات شده و این باعث تقویت عملکرد آن می‌شود.

به عنوان مثال به یک ماشین قدیمی فکر کنید که سال‌ها در یک پارکینگ بدون استفاده پارک شده است. موتور آن به مراتب سختر از حالتی که به طور منظم روشن شده و از آن استفاده شده، شروع به کار می‌کند. مثال قابل لمس بود؟

مغز انسان نیز دقیقا همانند موتور ماشین عمل می‌کند و هرچه ورزیده‌تر شود و بیشتر یاد بگیرد دیرتر پیر و خسته می‌شود و از دست می‌رود.

3.کودکان یک برتری مهم در یادگیری دارند.

هیچ اثباتی بر این ادعا وجود ندارد که کودکان بهتر از بزرگسالان زبان را یاد می‌گیرند، اما به دلیل اینکه در سنین کودکی مغز ما همانند یک اسفنج توانایی جذب اطلاعات از محیط پیرامون و تقلید لهجه‌ها و ساختار‌ها را دارد و همچنین به دلیل اینکه کودکان زمان بیشتری می‌توانند در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرند، مثلا در طول تعطیلات و یا تابستان، می توان گفت یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی از بزرگسالی آسان‌تر است.

4.چند زبانه بودن از سنین کودکی می‌تواند به افزایش درآمد در سنین بزرگسالی منجر شود.

مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند که یک همبستگی بین چند زبانه بودن و کسب درآمد وجود دارد. گزینه‌های بسیار برای انتخاب شغل ایده‌آل پیش روی شماست زیرا این امکان وجود دارد که بتوانید فرصت‌های شغلی گوناگونی در کشور‌های دیگر پیدا کنید. مدیران شرکت ها برای متقاضی شغلی که توانایی برقراری ارتباط به زبان دیگری را دارد ارزش زیادی قائل هستند.

اگر می خواهید فرزند شما در آینده توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را همانند زبان مادری اش داشته باشد حتما یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی را جزو برنامه‌های اصلی زندگی اش قرار دهید.

آموزش زبان به کودکان با موزیک

5.یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی، دیدگاه کودکان را نسبت به اتفاقات پیرامونشان تغییر می‌دهد.

هر زبان سبک، اصطلاحات، لغات و فرهنگ منحصر به فرد خودش را دارد. کودکانی که در معرض یک زبان خارجی صحیح قرار می‌گیرند یعنی ایده‌های مطرح شده در آن زبان، لغات جدید و تنوع گرامری را فرا می‌گیرند، این قابلیت را پیدا می‌کنند که جهان اطراف خود را به راه و روش‌هایی جدید درک کنند.

6.اکثر افراد به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند.

قرن جدید و دنیای مدرن باعث شده است که اکثر افراد توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان را داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور توانایی برقراری ارتباط به 2 زبان و یا بیشتر دیگر نه به عنوان یک مهارت قابل تحسین بلکه به یک “باید” تبدیل خواهد شد.

بهتر است یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی شخص بتواند همانند زبان مادری اش ارتباط بگیرد و مذاکرات و کارهایش را پیش ببرد.

 

مطالب مرتبط:
آموزش جمله سازی انگلیسی به کودکان
آموزش موزیکال زبان انگلیسی به کودکان
آیا تقویت زبان کودکان با داستان امکان‌پذیر است؟
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت اول)
چرا باید کودکان زبان انگلیسی یاد بگیرند؟ (قسمت دوم)
انیمیشن‌های انگلیسی یادگیری زبان برای کودکان را آسان می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه