سوالات-متداول-ریدینگ-آزمون-آیلتس

حتما شما هم شنیده‌اید که امتحان آیلتس، درست مثل کنکور، نیاز به دانستن نکات مربوط به بخش‌های مختلف این آزمون دارد. در ادامه این مطلب، بایدها و نبایدها در بخش reading آیلتس را بررسی می‌کنیم، به سوالات متداول در مورد این بخش پاسخ می‌دهیم و پیشنهاد ویژه اساتید برای گرفتن نمره بالا در آیلتس را با شما مطرح می‌کنیم.

بایدها در بخش reading آیلتس آکادمیک

  • حواستان به زمان باشد و مراقب باشید که زمان زیادی را روی یک متن یا سوال صرف نکنید. یادتان باشد که شما فقط 60 دقیقه برای خواندن تمامی متن‌ها، پاسخگویی به همه سوالات و انتقال جواب‌ها به پاسخنامه فرصت دارید.
  • از ابتدای تست شروع کنید و جلو بروید. اگر نمی‌توانید به سوالی پاسخ دهید، آن را رها کنید و سراغ سوال بعدی بروید. اگر در پایان، زمان اضافه داشتید، می‌توانید به آن سوال برگردید و برای پاسخ دادن به آن مجدد تلاش کنید. کنار این سوالات در برگه سوال علامت بزنید، تا بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.
  • به هر تعداد سوال که می‌توانید جواب بدهید.
  • به تیتر مطلب و همچنین تصاویر و subtitle ها با دقت نگاه کنید. این کار به شما کمک می‌کند، موضوع متن را سریع‌تر بفهمید.
  • بخش instruction یا صورت سوال را با دقت مطالعه کنید. در آزمون آیلتس حتما باید آنچه از شما خواسته شده است را دقیق انجام دهید.
  • قبل از خواندن متن، نگاه سریعی به سوالات بیاندازید تا بتوانید متن را به صورت هدفمند بخوانید.
  • کل متن را یک بار سریع بخوانید تا با موضوع آن آشنا شوید. درک ساختار متن در زمان پاسخگویی به سوالات، به شما کمک خواهد کرد.
  • در زمان مطالعه و آمادگی برای آزمون آیلتس، حتما از دیکشنری برای فهمیدن معنای لغات جدید در متن‌ها استفاده کنید. این کار به افزایش دایره واژگان انگلیسی شما کمک خواهد کرد و درک متن‌های مختلف برای شما آسان‌تر خواهد شد.
  • حواستان به تعداد لغات عنوان شده در صورت سوال باشد. اگر از شما خواسته شده است که با کمتر از سه کلمه جواب دهید، فقط و فقط از سه کلمه برای پاسخ‌دهی استفاده کنید.
  • کلمات را با دقت از متن کپی کنید و در پاسخنامه بنویسید. دیکته غلط کلمات باعث خواهد شد که نمره از دست بدهید.
  • جملات شما باید از لحاظ دستوری کاملا صحیح باشند. بنابراین در سوالاتی که باید خودتان جمله‌سازی کنید، مانند short-answer ،sentence completion و summary completion حتما به این نکته توجه کنید.

معرفی سوالات ریدینگ آیلتس

نبایدها در بخش reading آیلتس آکادمیک

  • زمان خود را با خواندن چندباره‌ی کل متن برای پاسخ دادن به هر سوال هدر ندهید. یادتان باشد که خیلی از سوالات مربوط به پیدا کردن جزئیات در متن هستند و در چنین مواردی scan کردن و یا skim کردن متن کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.
  • برای پاسخ دادن به هر سوال به ابتدای متن برنگردید. به ویژه وقتی از نوع task مشخص است که پاسخ را در وسط یا حتی پایان متن می‌توان پیدا کرد.
  • اگر به سوال یا سوالاتی نمی‌توانید پاسخ دهید، دچار استرس نشوید. آن‌ها را رها کنید و به سراغ سوالات بعدی بروید. به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید باز هم به سراغ آن‌ها بیایید و شانس خود را مجدد امتحان کنید.
  • اگر معنی کلمه‌ای را نمی‌دانید، نگران نشوید. برای پاسخگویی به سوالات، نیاز به دانستن معنی تمامی لغات نیست.
  • فراموش نکنید که لازمست جواب‌های خود را به پاسخنامه منتقل کنید. به شما زمان اضافه برای انجام این کار در انتهای آزمون داده نخواهد شد.
  • بیش از یک جواب برای هر سوال ننویسید. حتی اگر یکی از جواب‌های شما درست باشد، نمره‌ای به شما داده نخواهد شد.

محاسبه نمره آزمون آیلتس

سوالات متداول بخش reading آیلتس آکادمیک

چهار سوال متداول در مورد بخش reading آیلتس آکادمیک که همواره از اساتید آیلتس پرسیده می‌شوند به شرح زیر هستند:

  1. 1. نحوه ثبت پاسخ سوالات چیست؟

شما می‌بایست پاسخ کلیه سوالات خود را در مدت 60 دقیقه آزمون به پاسخنامه منتقل نمایید. شما می‌توانید در ابتدا پاسخ خود را در دفترچه سوالات بنویسید ولی ممتحین دفترچه را نخواهد خواند. هیچ زمان اضافه‌ای برای انتقال پاسخ‌ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نخواهد شد.

  1. اگر در صورت سوال آمده است که من می‌بایست با حداکثر سه کلمه به سوال پاسخ دهم، آیا در صورت استفاده از بیشتر از 3 کلمه نمره از دست خواهم داد؟

بله. جواب‌هایی که بیش از تعداد لغت خواسته شده باشند قابل قبول نیستند و نمره‌ای به آنها داده نمی‌شود.

  1. آیا به دلیل غلط‌های املایی و گرامری نمره از دست خواهم داد؟

تمامی کلماتی که برای پاسخگویی نیاز دارید در متن وجود دارند. پس کلمات را با دقت و با املای صحیح به پاسخنامه منتقل کنید. شما برای غلط املایی و غلط گرامری نمره از دست خواهید داد.

  1. برای هر متن چقدر زمان باید صرف کنم؟

شما برای خواندن سه متن و پاسخگویی به 40 سوال، مجموعه 60 دقیقه زمان دارید. بنابراین برای خواندن هر متن و پاسخگویی به سوالات آن، 20 دقیقه زمان خواهید داشت. حواستان باشد که وقت خود را برای سوالاتی که جواب آن‌ها را نمی‌دانید تلف نکنید و زمان خود را به صورت منطقی برای پاسخگویی به حداکثر سوالات مدیریت کنید.

کلام آخر

جهت آمادگی هر چه بیشتر برای شرکت در آزمون آیلتس، حتما در حداقل یک آزمون ماک آیلتس شرکت کنید و با ثبت‌نام در کارگاه آیلتس به تفکیک مهارت با تمام نکات مربوطه آشنا شوید. توجه داشته باشید که practice makes perfect و شاید هیچ چیز به اندازه‌ی شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس و ورک شاپ آیلتس در موفقیت شما در این آزمون نقش نخواهد داشت.

 

مطالب مرتبط:
راهنمای آزمون آیلتس
ساختار رایتینگ آیلتس
تقویت لیسنینگ آیلتس
چگونه ریدینگ را تقویت کنیم؟
سوالات متداول رایتینگ جنرال آیلتس
گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه