تسک 2 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

تسک دوم در بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک از لحاظ وزن نمره سنگین تر از تسک 1 است و در حدود 2/3 کل نمره را به خود اختصاص می­‌دهد. برای پاسخ­گویی به سوال مطرح شده در این بخش از آزمون 40 دقیقه زمان اختصاص داده شده است و در این 40 دقیقه آزمون دهنده زمان دارد تا با نوشتن یک رایتینگ 250 کلمه یا بیشتر به سوال مطرح شده با دقت و با استفاده از دایره لغت و گرامر مناسب و بدون دور شدن از موضوع اصلی سوال پاسخ دهد و نمره مناسب را بر اساس شاخص های مطرح شده در Band descriptor‌ یا استاندارد نمره دهی آزمون آیلتس کسب نماید.

تسک دوم آزمون آیلتس IELTS آکادمیک و جنرال:

به طور کلی تسک دوم در بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال به 6 دسته کلی سوال تقسیم بندی می­‌شود. این 6 دسته که بسیار متداول هستند و به وفور در امتحان رایتینگ تسک دو آزمون‌­های آکادمیک و جنرال مورد استفاده قرار می­‌گیرند عبارتند از:

  1. Advantage and disadvantage
    این سبک سوالی یکی از معروف­‌ترین سبک­‌های سوال تسک دوم آزمون آیلتس است و در پاسخ به این سوال باید در مورد خوبی­‌ها و بد­ی­‌های موضوعی که در سوال مطرح شده است توضیح داده شود. این نوع رایتینگ عموما به 6 پاراگراف تقسیم می‌­شود که شما می‌­توانید در این 6 پاراگراف ایده‌­های خود را بخوبی مطرح کنید و آنها را پردازش کنید و در هر پاراگراف تعداد جملات کمتری بنویسید و بتوانید با تمرکز بیشتر از دایره لغتی و گرامری غنی‌­تر و صحیح­‌تری استفاده کنید و احتمال خطا در بخش Cohesion , Coherence را شدت کاهش دهید. با نوشتن 4 پاراگراف که به خوبی طراحی شده‌­ا‌‌ند هم شما می‌­توانید به نمره ایده‌آل خود برسید. به عنوان مثال به سوال زیر که در تسک دوم آزمون آیلتس پرسیده شده است دقت کنید.
  • Discuss the advantages and disadvantages for young people who do this.
    School children are using computers in school more than ever

Writing-task2

  1. Opinion

رایتینگ Opinion به دو زیر شاخه تقسیم می­‌شود. گروه اول Discussion و گروه دوم Agree/disagree
این دو گروه شباهت‌­های بسیار زیادی به یکدیگر دارند ولی بزرگ­ترین تفاوت آنها این است که در نمونه سوالات Discussion شما با 2 View یا نقطه نظر برخورد می‌­کنید که باید این دو نقطه نظر را به صورت مجزا تحلیل کنید و سپس بگویید با کدام نقطه نظر موافق هستید. اما اگر سوالی که از شما پرسیده می‌­شود در گروه Agree/disagree باشد شما باید فقط نظر موافق یا مخالف خود را در مورد موضوعی که از شما پرسیده شده است مطرح کنید و نیازی نیست به هر دو جنبه موضوع بپردازید.

هر دو این رایتینگ­ها به 4 تا 6 پاراگراف تقسیم بندی می­‌شوند. در رایتینگ Agree/disagree نیازی نیست هم در مورد موافق بودن و هم در مورد مخالف بودن صحبت کنید یکی از این دو را انتخاب کنید و ایده­های خود در مورد آن را پردازش کنید و بسط دهید. اما در رایتینگ های گروه Discussion باید محتاط‌­تر باشید و هر دو View را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید و بگویید با کدام یک از این دو نظر موافقید و حتما در پاراگراف معرفی یا Introduction آن را مطرح کنید.

نکته کلیدی: به خاطر داشته باشید در رایتینگ Opinion در پاراگراف Introduction حتما باید نقطه نظر شما گنجانده شود. به مثال های زیر دقت کنید:

  • Advances in technology and automation have reduced the need for manual labour. (opinion) Therefore, working hours should be reduced.
    To what extent do you agree or disagree?

 

  • (opinion one) A growing number of people feel that animals should not be exploited by people and that they should have the same rights as humans, (opposing opinion) while others argue that humans must employ animals to satisfy their various needs, including uses for food and research.

Discuss both views and give your opinion

نکته مهم: در این نوع رایتینگ این است که در پاراگراف Conclusion شما باید حتما نظر شخصی خود را مجددا عنوان کنید.

 

 

  1. Problem/solution و Cause & Effect

این دو نوع رایتینگ کمابیش شبیه هم هستند ولی بر اساس نوع سوال شما باید توضیح دهید که Problem یا مشکل چه بوده است و یا Cause یا دلیل ایجاد شدن آن مشکل چه بوده است. و برای هر کدام یا راه حل ارائه دهید و یا در مورد تاثیرات آن صحبت کنید. در این نوع رایتبنگ تعداد پاراگراف‌­ها متنوع است و می­‌توانید با 4 پاراگراف و یا 6 پاراگراف رایتینگ خود را بنویسید. به مثال­‌های زیر دقت کنید.

  • Overpopulation of urban areas has led to numerous problems.
    Identify one or two serious ones and suggest ways that governments and individuals can tackle these problems.
  • Today more people are overweight than ever before.
    What in your opinion are the primary causes of this? What are the main effects of this epidemic?
  1. Two-part question

در این نوع رایتینگ شما با 2 سوال مواجه می­‌شوید و باید برای هر سوال یک پاراگراف بنویسید و آنرا با جزئیات کامل شرح دهید این رایتینگ را می‌­توانید با 4 پاراگراف به اتمام برسانید و نیازی به تعداد پاراگراف بیشتر نیست. به یاد داشته باشید اگر در هر یک از بخش­‌های سوال نظر یا Opinion شما پرسیده شده باشد باید حتما در پاراگراف introduction نظر خود را قید کنید. به مثال زیر دقت کنید.

  • In education and employment, some people work harder than others. Why do some people work harder? Is it always a good thing to work hard?

برای موفقیت در تسک 2 آزمون آیلتس، نیاز است از کتاب‌های تقویت رایتینگ مانند سطح چهارم کتاب لانگمن آکادمیک رایتینگ (Longman Academic Writing 4) و همچنین منابع تقویت رایتینگ آیلتس مانند کتاب‌ کالینز و آیلتس ادونتج استفاده کنید.

در فرآیند آماده‌سازی آزمون آیلتس، یکی از چالش برانگیزترین مهارت‌ها، مهارت Writing است. ممکن است خود زبان آموز مشکلات ساختاری و گرامری خود را تشخصیص نداده و نتواند آن‌ها را تصحیح کند. به علاوه ممکن است با مفاهیم Cohesion و Coherence آشنا نباشد. همه این مسائل باعث می‌شوند ایده‌ها در راستای رسیدن به اهداف دارای نظم و سامان‌دهی نباشند.

در نتیجه حضور یک معلم و تصحیح Writing های تسک 2 آیلتس برای شما، می‌تواند کمک بسیاری به تقویت این مهارت شما بکند. رایتینگ شما توسط اساتید مجرب آیلتس و ممتحین ماک تصحیح شده و فیدبک کامل به شما داده خواهد شد.

علاوه‌براین، ممتحن منابع مورد نیاز برای بهبود نمره و رفع اشکال را به شما معرفی کرده و به شما راهکار ارائه خواهد کرد. سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سفیر شامل مراحل زیر است:

  1. Writing Correction
  2. Evaluation
  3. Remedial help

مطالب مرتبط:
تسک 1 آزمون آیلتس
کتاب گرامر آیلتس
معرفی ۴ کتاب reading آیلتس
برای آیلتس از کجا شروع کنم؟
منابع خودخوان آیلتس
چگونه در خانه ایلتس بخوانیم

  • سفیرمدیا
  • اردیبهشت 26, 1402

۱۰ دیدگاه برای “تسک 2 رایتینگ آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک”

  1. سلام لطفا منابع رایتینگ ایلتس رو هم معرفی کنید. مثلا کتاب خوب رایتینگ آیلتس و یا نمونه سئوالات رایتنیگ آکادمیک. ممنون

    • تمام کتاب هایی که قدم به قدم نحوه نوشتن رایتینگ آزمون آیلتس را به شما آموزش می دهند Sample یا نمونه های خوبی برای مطالعه در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید با مطالعه آنها ایده های خوبی کسب کنید. ولی فراموش نکنید که حفظ کردن جملات از پیش نوشته شده در آزمون اصلی باعث از دست دادن نمره می شود. بخوانید، ایده بگیرید و خودتان بنویسید. حتما نمونه هایی را بخوانید که توسط ممتحن های اصلی آزمون آیلتس تصحیح شده اند و کامنت های نوشته شده توسط Examiners را بخوانید تا از بروز اشتباهات مشابه جلوگیری کنید. بهترین کتاب هایی که می توانید برای تقویت مهارت رایتینگ از آنها استفاده کنید در لینک زیر معرفی شده اند.
      خرید پک آموزش IELTS Writing
      خرید کتاب IELTS Writing – Maximiser

  2. سلام آیا کتاب خاصی هست که روی essay writing کار کنه؟ من دنبال یه کتاب خوب برای تقویت رایتینگ هستم. اگه ممکنه بهم معرفی کنید.

  3. سلام من تصمیم دارم خواندن آیلتس را در منزل شروع کنم میشه لطفا راهنمایی کنید از چه کتبی و به چه صورتی این کار رو شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

✨ ارسال رایگان کلیه سفارشات به سراسر ایران
بستن
مقایسه